نقد و بررسی

مقایسه poco x3 pro و poco x4 pro پوکو شیائومی [به همراه فیلم]

مقایسه poco x3 pro و poco x4 pro

اگر قصد خرید سری پوکو شیائومی را دارید خوب است بدانید این برند یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین برندهای گوشی موبایل در بازار ایران و جهان است. گوشی های پوکو در ابتدا با poco x3، poco x3 nfc و poco m3 به کاربران دنیای تکنولوژی معرفی شدند و این برادران قدرتمند در همان روزهای اول معرفی توجه بسیاری را به خود معطوف کردند در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه poco x3 pro و poco x4 pro بپردازیم.

گوشی پوکو ایکس ۳ با بهره گیری از باتری قدرتمند ۵۱۶۰ میلی امپری و سخت افزار قوی Qualcomm Snapdragon 732G در کنار پردازنده ۸ هسته ای خیلی زود به بهترین گوشی میانرده برای گیمرها تبدیل شد. اما شیائومی به این دستاورد راضی نشد و خیلی سریع گوشی پوکو ایکس ۳ پرو را با ظاهری مشابه به بازار موبایل عرضه کرد؛ شما میتوانید مقایسه poco x3 pro با poco x3 به همراه فیلم آنها را در مجله رهام تل مطالعه نمایید در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه poco x3 pro و poco x4 pro بپردازیم.

مقایسه poco x4 pro و poco x3 pro

این محتوا برای شما مفید است اگر به دنبال پاسخ سوالات زیر هستید:

  • تفاوت پوکو x3 pro با نسخه پوکو x4 پرو در چیست؟
  • آیا خرید پوکو x4 pro خریدی اقتصادی خواهد بود؟
  • ارزش خرید poco x4 pro بیش تر است یا پوکو ایکس ۳ پرو؟
  • آیا poco x4 pro بهترین انتخاب میانرده برای گیمرها است؟

ویدیو مقایسه poco x3 pro و poco x4 pro

طراحی

فهمیدن تفاوت طراحی پوکو ایکس ۴ پرو و ایکس ۳ بعد از دیدن پنل پشتی انها کار آسانی است! همانطور که قبلا اشاره شد تفاوت ظاهری بین poco x3 pro با poco x3 nfc اولین گوشی پوکو فقط در رنگبندی آن ها بود و دارای پنل پشتی یکسانی بودند اما poco x4 pro با ظاهری کاملاً متفاوت و در عین حال جذاب به بازار تلفن همراه عرضه شد.

گوشی poco x4 pro از پنل پشتی شیشه بهره میبرد در حالیکه poco x3 pro دارای پنل پشتی پلاستیکی هست قاب مشکی رنگ شامل دوربین ها و LED در پوکو ایکس ۳ پرو در قسمت دایره شکل جا خوش کرده این در حالیه که قاب مشکی بزرگ در پوکو ایکس ۴ پرو ظاهر مدرن تری به این سری پوکو داده است. لوگوی POCO در ایکس ۳ پرو با سایز بزرگ و عجیبی در قسمت وسط پنل پشتی قرار دارد در حالی که کلمه POCO در ایکس ۴ پرو با سایزی نرمال روی قاب مشکی رنگ با حالت زیبا تری جا خوش کرده است.

تصاویر poco x4 pro

صفحه نمایش

در بخش نمایشگر پوکو x4 pro وضعیت بهتری دارد صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد (Amoled) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت poco x4 pro را برنده میدان می کند زیرا در آن سو گوشی پوکو x3 pro با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی (مشابه با سایز صفحه نمایش poco x4 pro) اما از نوع IPS LCD و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت قرار دارد.

تصاویر poco x4 pro

نرم افزار

پوکو X3 پرو برپایه اندروید ۱۱ و با رابط کاربری MIUI 12.5 در جعبه قرار دارد؛ اما اندروید ۱۲ و MIUI 13 برای این گوشی عرضه شده و قابل بروزرسانی است اما پوکو X4 پرو با اندروید ۱۱ و MIUI 13 از جعبه خارج میگردد و بطور مشابه با poco x3 pro قابل بروزرسانی می باشد پس روی کاغذ این دو گوشی از نظرنرم افزاری برابر هستند البته باید توجه داشت با وجود جدید بودن x4 pro احتمال دریافت بیشتر بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای آن بالاتر خواهد بود.

تصاویر poco x4 pro

سخت افزار

با کمی دقت میتوان تفاوت دو گوشی پوکو x4 pro و poco x3 pro در سخت افزار آنها مشاهده نمود. زمانیکه پوکو ایکس ۳ پرو به بازار موبایل عرضه گردید عملکرد سخت افزاری خیلی خوبی به نمایش گذاشت. باید اشاره کنیم که پوکو ایکس ۴ پرو با تراشه ضعیف تر نتوانست در بخش سخت افزار وارث خوبی برای poco x3 pro باشد.

پوکو X3 پرو از چیپست snapdragon 860 در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره میبرد، کاربر می تواند حافظه داخلی poco x3 pro را با کارت حافظه (micro SD) افزایش ده. البته که اگر چنین تصمیمی دارید باید از سیم کارت دومتون خداحافظی کنین! چون اسلات کارت حافظه و سیم کارت دوم در این گوشی مشترک است.

در مقابل پوکو X4 پرو از تراشه chipset با قدرت کمتری استفاده می کند اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G درکنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قدرت سخت افزاری متعادلی برای poco x4 pro به ارمغان اورده. البته که مشابه با poco x3 pro می‌توان حافظه ایکس ۴ پرو را با کارت SD که از اسلات مشترک سیم کارت دوم استفاده می‌کند ارتقا داد اما تراشه پوکو x4 pro نسبت به poco x3 pro معماری جدیدتری دارد و از قابلیت ۵G بهره میبرد.

دوربین

دوربین‌های X4 پرو در مقایسه با x3 pro در جایگاه بالاتری قرار می گیرند بهره مندی از دوربین سه‌گانه شامل حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ isocell s5khm2، لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی sony imx355 و سنسور ۲ مگاپیکسلی macro استفاده می‌ کند دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX355 است. دوربین این گوشی می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰fps برای شما فیلم‌ برداری کند و کیفیت فیلم‌ برداری دوربین سلفی نیز مانند دوربین اصلی خواهد بود.

در آن سوی میدان گوشی پوکو X3 پرو دوربینی چهارگانه شامل لنز اصلی MP48 سونی imx582 ، سنسور اولتراواید ۸MP و دو حسگر ۲ مگا پیکسلی تشخیص عمق و ماکرو دارد. وضوح دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل است و Poco x3 pro می‌تواند با کیفیت ۴k و ۳۰ فریم بر ثانیه برای فیلمبرداری نماید دوربین سلفی نیز می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه برای شما ثبت خاطره کند. بنابراین اگر طرفدار موبایل گرافی هستید ما در رهام تل poco x4 pro را به شما پیشنهاد می دهیم البته اگر کیفیت فیلم برداری برای شما مهمتر از کیفیت عکاسی هست نیم نگاهی به پوکو ایکس ۳ پرو هم داشته باشید.

تصاویر poco x4 pro

باتری

در پاسخ به این سوال که باتری پوکو ایکس ۳ پرو بهتر است یا پوکو x4 pro باید اشاره کنیم که از نظر ظرفیت باتری poco x3 pro فقط به میزان اندک ۱۶۰mAh بالاتر از پوکو ایکس ۴ پرو ایستاده اما سرعت شارژ poco x4 pro بیشتر است به این دلیل که اداپتور داخل جعبه پوکو ایکس ۳ پرو ۳۳ واتی هست ولی اداپتور پوکو ایکس ۴ شیائومی ۶۷ وات توان شارژ دارد!

حالا شما ترجیح میدهید برای ۱۶۰ میلی امپر ظرفیت بیشتر یک ساعت منتظر بمانید تا poco x3 pro از ۰ تا ۱۰۰ شارژ بشه؟ من که کارای مهمتری دارم!

نتیجه گیری: پوکو X3 پرو بخریم یا پوکو X4 پرو؟

باتوجه به اینکه پوکو x4 پرو در تمام مشخصات قوی تر ازx3 pro ظاهر شده و تنها تراشه x4 pro مقدار کمی نسبت به پوکو ایکس ۳ پرو ضعیف تر هست چه برای بازی و چه برای کاربرد روزمره خرید poco x4 pro انتخاب بهتریست.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “مقایسه poco x3 pro و poco x4 pro پوکو شیائومی [به همراه فیلم]

  1. user-4676244705 گفت:

    سلام رهام تل پشتیبانی عالی و بسته پست همراه با پاکت و خیلی سریع و بموقع

دیدگاهتان را بنویسید