تکنولوژی

مقایسه poco x3 pro با poco x3+فیلم مقایسه این دو مدل

مقایسه پوکو ایکس 3 با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه poco x3 pro با poco x3

 تفاوت پوکو ایکس ۳ با ایکس ۳ پرو

پوکو ایکس ۳ پرو ادامه طراحی فوق العاده پوکو x3 است. poco x3 یکی از پرفروش ترین های شیائومی، در ماه های اخیر بود. حالا باید منتظر بود تا poco x3 pro در بازار جایگاه خوبی را برای خود همانند برادرش پیدا کند. اما پوکو x3 پرو بر خلاف انتظار ها سوپرایزی برای بازار خرید گوشی های میانرده نداشت. و شاید در بسیاری از قسمت ها افت هم دیده میشود. برای بسیاری از کاربران سوال است که تفافت پوکو x3 با نسخه پوکو x3 پرو در کجاست. آیا خرید پوکو x3 خریدی اقتصادی خواهد بود. ارزش خرید poco x3 بیش تر است یا پوکو ایکس ۳ پرو برای پاسخ این سوال ها و مقایسه جالب پوکو ها با رهام تل همراه باشید.

در فیلم مقایسه پوکو x3 با پوکو ایکس ۳  میتوانید نتیجه مقایسه های هر بخش را مشاهده کنید تا اگر قصد خرید پوکو x3 pro را دارید. با مقایسه نسخه قبلی آن با دید روشن تری خرید کنید. اگر به دنبال این هستید که پوکو ایکس ۳ بخریم یا ایکس ۳ پرو ادامه ایم بحث شیرین را در رهام تل از دست ندهید.

مقایسه طراحی

طراحی پوکو x3 پرو همانند نسخه قبلی با قالب دوربین دایره شکل و البته همان وزن ۲۱۵ گرمی و صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی و تمام مشخصات یکسان طراحی به نحوی این گوشی ها شبیه به هم هستند که به سختی بتوانید تشخیص دهید. اما استفاده از  رنگ مسی در پوکو ایکس ۳ پرو باعث تنوع به انتخاب کاربر شده است که بسیار خوب است. البته گوریلا گلس ۵ برای محافظت از صفحه نمایش پوکو x3 بود که در نسخه x3 pro ارتقا یافته و از گوریلا گلس ۶ در طراحی آن استفاده شده است. که نقش محافظت از پنل جلویی و پشتی را بر عهده دارد.

مقایسه poco x3 pro با poco x3

مقایسه صفحه نمایش

در بخش صفحه نمایش هردوی گوشی ها از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینجی بهره میبرند. پوکو x3 و poco x3 pro با داشتن صفحه نمایش IPS LCD با ۴۵۰ نیت روشنایی و البته ۳۵۹ ppi  تراکم پیکسل و از همه مهم تر داشتن نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی صفحه نماش قطعا یکی از بهترین صفحه نمایش های بازار در این بازه قیمتی هستند. حتی این مشخصات در بسیاری از پرچمداران هم کم یاب هستند. اما به لطف سخاوت شیائومی، کاربران در یک گوشی میانرده حس در دست داشتن یک پرچم دار را خواهند داشت.

مقایسه دوربین ها

در بخش مقایسه دوربین های پوکو x3 با پوکو x3 pro  نکته نا امید کننده ای به چشم می خورد . در ابتدا میتوانید در صفحه خرید پوکو x3 درباره دوربین پوکو x3 بیش تر بخوانید. اما نکته اینجاست که داشتن سنسور اصلی  ۶۴ مگاپیکسلی برای پوکوی x3 یک مزیت بزرگ محسوب میشد. که ارزش خرید این گوشی را بسیار بالا میبرد. اما دوربین پوکو x3 پرو سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی را تجربه میکند و پایان داستان اینجا نیست. چرا که در لنز اولترا واید هم از ۱۳ به ۸ مگاپیکسل افت کرده است. اما صبور باشید. پوکوی x3 pro بلیط شانس خود را در سخت افزار و داشتن رم بیش تر خرج کرده است. که تاثیر خوبی بر کیفیت عکاسی میگذارد و شاید بهتر است جواب این سوال را همین جا بدهیم که در نهایت ایا کیفیت دوربین پوکو x3 بهتر است یا x3 پرو باید گفت پوکو ایکس ۳ پرو با داشتن سخت افزار عالی کیفیت عکاسی بهتری را ارائه میدهد. در ادامه با رهام تل همراه باشید.

مقایسه poco x3 pro با poco x3

مقایسه سخت افراز

در بخش سخت افزار پوکو x3 pro ارتقا یافته و نسل پوکو را از  تراشه Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G (8 nm) به سمت Qualcomm Snapdragon 860 (7 nm)  هدایت کرده است. حالا پوکو در گمینگ پا به دنیایی بهتری میگذارد. و شاید هنگ کردن و خوب اجرا نکردن برنانه ها را به افسانه ای قدیمی تبدییل کند. اما این مورد تنها برگ برنده پوکو  x3 pro نیست. بلکه ارتقای رم ۶ به رم ۸ گیگابایتی هم نکته مثبت نسخه پرو پوکو X3 است.

مقایسه باتری ها

باتری استفاده شده در پوکو x3 و پوکو x3 پرو نیز بهترین منبع انرژی برای اجرای بازی به مدت طولانیست. این باتری ظرفیتی برابر با ۵۱۶۰ میلی‌آمپر داشته و فست شارژ ۳۳ واتی را نیز به خدمت گرفته است. این دستگاه با کمک این نسخه فست شارژ می‌تواند طی مدت ۳۰ دقیقه ۶۲ درصد شارژ شود.

مقایسه قیمت و نتیجه گیری

تا به اینجا فهمیدیم که داشتن رم بیش تر و سخت اقزار ارتقا یافه از مزیت های پوکو X3 پرو به شمار میآید. اما قیمت پوکو x3 پرو هم به ۲۴۵ یورو میرسد که فاکتور مهمی تلقی میشود. در حالی که قیمت پوکو x3 چیزی در حدود ۱۷۰ یورو است که درواقع برای رم اضافه و سخت افزار بهتر و البته دوربین ضعیف تر باید ۷۵ یورو برای نسخه جدید یعنی poco x3 بپردازید. ایراداتی میتوان به پوکو ام ۳ پرو وارد کرد دوربین ضعیف شده ی آن است. که البته جبران آن را در سخت افزار کرده است. امید واریم که این مطلب به دید شما کاربران سایت rohamtel.com برای خرید کمک شایانی کرده باشد.

 

منبع

gsmarena

29 دیدگاه در “مقایسه poco x3 pro با poco x3+فیلم مقایسه این دو مدل

  1. محمد گفت:

    سلام. ببخشید اما شما گفتید که پوکو x3 دوربین بهتری داره از پوکو x3 پرو. اما من موافق نیستم چونکه سخت افزار بهتری داره و اون هم با دوربین ارتباط داره. دوربین پوکو x3 پرو بهتر کار میکنه و عکس های بهتری رو ثبت میکنه. پس دوربین ۴۸مگاپیکسل x3 پرو از دوربین ۴۶مگاپیکسل پوکو x3 بهتره. به دلیل سخت افزار و رابطه اون با دوربین.

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله کاملا درسته اما مشخصات دوربین با کیفیت عکاسی دو تا مقوله جدا هستند بله در مشخصات روی کاغذ دوربین پوکوی ایکس ۳ بهتره اما در کیفیت عکس برداری با توجه به تجربه کاربران پوکوی x3 پرو کیفیت بهتری به خاطر سخت افزار ارائه میده
      ممنون از توجه شما به سایت رهام تل

  2. بهنام گفت:

    سلام الان من باید کدوم رو بخرم که بهتر باشه برا بازی و عکس بیشتر استفاده میکنم

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      پوکوی ایکس ۳ پرو سخت افزار قوی تر و کیفیت عکس برداری بهتری داره با این که دوربین پایین تری نسبت به پوکو معمولی داره. ولی سخت افزار جبران پایین بودن دوربین رو میکنه.

      1. faty گفت:

        ببخشین منظورتون از سخت افزار چیه
        من الان میخوام گوشی بخرم ولی نمیدونم چی بخرم که قوی باشه و کیفیت دوربینش عالی باشه
        اگه میشه راهنمایی کنین

    2. رسا گفت:

      من هنوز نخریدم اول میخواستم poco×۳ بخر ولی تحقیق کردم و با این ویدیو نظرمو عوض کردو خواستمpoco×۳pro بخر فقط یه سوال باطری خوب نگه میداره؟ بایدpoco×۳
      Pro

  3. محمدجوادفارسی گفت:

    سلام.جداً یعنی اینقدر تفاوت هست تو این دو مدل ولی پوکو ایکس تری پرو خیلی بهتره تا ایکس تری nfc پیشنهادتون کدوم هست ایکس تری پرو یا ایکس تری nice?

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      این دو گوشی در قدرت پردازش تفاوت عمده دارند.
      و چنانچه در خرید گوشی قدرت پردازشی برای شما مهم است تیم رهام تل گوشی موبایل Poco X3 Pro را برای خرید به شما دوست عزیز پیشنهاد میدهد.

  4. محمدجوادفارسی گفت:

    سلام.من هم قدرت پردازنده هم اینکه به روز هست برام مهمه ممنون از شما

  5. ماهان گفت:

    پوکوx3 بهتر هست یا پوکو x3پرو رم شش
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشوم

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      گوشی موبایل شیائومی پوکو X3 و پوکو ایکس ۳ پرو از جهت دوربین به شدت به همدیگر شبیه هستند
      اگر سخت افزار و قدرت پردازشی گوشی برای شما مهم است گروه رهام تل به شما گوشی پوکو X3 Pro را پیشنهاد میدهد زیرا این گوشی سخت افزار بسیار خوب و قوی دارد
      در بقیه جهات این دو گوشی موبایل با هم یکسان هستند.

  6. Erfan گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چندوقت دیگه ممکنه poco x3 pro بگیرم اما مشکل داغ شدنش منو میترسونه_خیلیا میگن اصلا داغ نمیکنه و فقط گرم میشه خیلیا هم میگن خیلی داغ میکنه_چیکار کنم به نظرتون
    از ی طرف سخت افزارش بدجور چشمو گرفته از ی طرف نظرات منفی و مثبت درمورد داغ شدن گوشی اذیتم میکنه_یعنی داغ شدن این گوشی در اون حدی هست که پشیمون بشم از خریدی که کردم و دنبال ی گوشی دیگه بگردم؟
    داغ شدنش باعث آسیب رسوندن به گوشی میشه؟
    ببخشید زیاد شد❤

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      گوشی موبایل Poco X3 Pro همانطور که اشاره کردید سخت افزار قدرتمندی دارد و موضوع گرم شدن و داغ شدن سخت افزار در این گوشی به دلیل قدرت پردازشی بالا یک مسئله منطقی به نظر میرسد
      گوشی موبایل پوکو ایکس تری پرو مدت زمان قابل توجه ای است که وارد بازار ایران شده است و در تجربه و استفاده ای که از این گوشی محبوب در رهام تل داشتیم میشود گفت گوشی در زمان استفاده های سنگین و بازی کردن، گرم و یا داغ میشود ولی این میزان گرما و داغ شدن در اطراف و زیر دوربین گوشی موبایل منطقی به نظر میرسد و میزان گرما در حدی نیست که به کاربر و یا گوشی موبایل آسیب وارد کند. ممنون از شما که این مدت زمان برای پرس سوال خود وقت میگذارید.

  7. محمدرضا گفت:

    سلام آقا منم میگم پرو بهتره اما یه دوستی دارم تو علادین میگه ایکس تری آن اف سی بهتره الان موندم برای خرید چیکار کنم

  8. رسا گفت:

    من هنوز نخریدم اول میخواستم poco×۳ بخر ولی تحقیق کردم و با این ویدیو نظرمو عوض کردو خواستمpoco×۳pro بخر فقط یه سوال باطری خوب نگه میداره؟

    1. رهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله گوشی موبایل Poco X3 Pro از لحاظ باتری و نگهداری شارژر بسیار مناسب هست.

  9. MOHAMMAD گفت:

    سلام.در بحث باطری باید بگم پرو خیلی بهتره بخازر چیپست ۷ نانومتری ک با دقت بالاتری نسبت به ایکس تری ان اف سی ک ۸ نانومتری هست ساخته . شما دوربین رو ملاک قرار ندین چون فقط لنز روی بهتر افتادن عکس تاثیر نداره به خیلی چیز ها بستگی داره.

  10. علیرضا گفت:

    سلام ببخشید من یک گوشی میخواستم که باهاش عکس بگیرم هر از گاهی هم باهاش گیم بزنم و باهاش درس بخونم شما کدومو پیشنهاد میکنید پوکو ام ۳ پوکو ام ۳ پرو پکو ایکس ۳ پوکو ایکس ۳پرو

    راستی گوشی پوکو ایکس۳ یا پوکو ایکس۳ پرو داغ یا هنگ می‌کنه یا نه
    ممنون میشم که زود جواب بدید

    1. رهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر از نظر بودجه، برای خرید گوشی موبایل محدودیت خاصی ندارید پیشنهاد تیم رهام تل به شما گوشی پوکو ایکس ۳ پرو است.
      از نظر داغ شدن گوشی و هنگ کردن نیز گوشی موبایل Poco X3 Pro ایراد خاصی ندارد و به دلیل پردازنده قدرتمند، این گوشی میزانی گرم میشود در زمان شارژ شدن و در زمان بازی کردن که منطقی است.

  11. علی گفت:

    سلام من بین ایکس تری ان اف سی و پرو موندم مسئله ای که توش شک دارم داغ کردن گوشی هست چون گوشی قبلیم بخاطر همین داغ کردن باتریش زود خراب شد
    میخواستم بدونم که کدوم مدل بیشتر داغ میکنه و چند درجه فرق دارن لطفا جواب بدین خیلی مهمه برام

    1. رهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      طبق تجربه کاربری تیم رهام تل در استفاده از دو گوشی موبایل poco x3 nfc و poco x3 pro گوشی پکو ایکس تری پرو بیشتر داغ میکرد و این امری طبیعی است به دلیل اینکه پوکو X3 پرو پردازنده بسیار قوی تری دارد.

      1. علی گفت:

        خیلی ممنون فقط میشه لطف کنید و بگین آیا اختلاف دماشون فاحشه؟ مثلا چنددرصد فرق داره یا چند درجه دماشون فرق داره من رو این موضوع خیلی حساسم اگه در حد ۲ تا ۴ درجه فرق داشته باشه اوکیه اگه میشه بگین چقدر فرق دارن. ببخشید زیاد سوال میپرسم

  12. علی گفت:

    میشه جواب بدین؟ عجله دارم.

  13. سارا گفت:

    سلام من بین سه مدل گوشی تردید دارم
    لطفاً منو راهنمایی کنید
    Poco x3 NFC
    Poco x3
    Poco x3 pro
    کدوم بهتره؟؟

  14. Ali گفت:

    سلام در رابطه با داغ کردن گوشی مشکلی برای باتری یا گوشی طی مدت طولانی نمیاد چون من زیاد گیم بازی میکنم و میترسم این داغ شدن باعت خرابی گوشی بشه راهنمایی میکنین

  15. امیر شاهی گفت:

    مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم

  16. مریم گفت:

    سلام من بین دو گوشی شیائومی پوکو ایکس تری پرو و سامسونگ a32فورجی موندم که کدوم انتخاب کنم میشه لطفا راهنمایی کنین

  17. خب باشه میخام ایکس تری پرو بگیرم ولی از داغ شدنش میترسم میخاستم بپرسم اگه هنگام بازی داع بشه باید بزارمش کنار تا خنک شه یا هنگام داغ شدن استفاده ازش منطقی بنظر میاد چیکار باید کنم اون لحظه؟

دیدگاهتان را بنویسید