ویدیو

مشخصات آیفون ۱۴ به همراه فیلم کانسپت iphone 14

مشخصات آیفون 14

با نزدیک تر شدن به کنفرانس اپل در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ، زمان معرفی مشخصات آیفون ۱۴ در مراسم معرفی اپل، بازار گمانه زنی ها و شایعات پیرامون iphone 14 روز به روز داغ تر می شود! تاکنون اطلاعات و کانسپت های متنوع و عجیبی از پرچمدار امریکایی منتشر شده و به احتمال قوی این روند تا برگزاری مراسم اپل در اواسط این ماه ادامه خواهد یافت. تاکنون Apple هیچ واکنش خاصی نسبت به این طرح های مفهومی iphone 14 نداشته و به نظر می رسد از این شور و شوق کاربران بسیار خشنود است.

در این مقاله در مجله رهام تل به بررسی سه مورد از طرح های مفهومی شاخص آیفون ۱۴ می پردازیم تا به شما نشان دهیم خرید آیفون ۱۴ تا چه اندازه می تواند شما را راضی نگهدارد. لازم به ذکر است احتمال زیادی وجود دارد که پرچمدار اپل در لباس هر یک از این سه کانسپت به علاقمندان دنیای تکنولوژی معرفی گردد.

نقد و بررسی و مشخصات آیفون 14

این محتوا برای شما مفید است اگر به دنبال پاسخ سوالات زیر هستید:

  • مشخصات آیفون ۱۴ چه خواهد بود؟
  • دوربین iphone 14 چند مگاپیکسل خواهد بود؟
  • تفاوت آیفون ۱۴ با آیفون ۱۳ چیست؟
  • چه زمانی iphone 14 معرفی میشود؟
  • آیفون ۱۴ چند دوربین دارد؟

 

فیلم نقد و بررسی و مشخصات آیفون ۱۴

 

کانسپت اول

طراحی

شایع شده که سنسور تشخیص چهره سه بعدی یا Face ID در زیر صفحه آیفون ۱۴ پنهان شده است و اولین دوربین سلفی که در زیر صفحه نمایش پنهان گردیده. اگر این موضوع درست باشد توجه بسیاری از کاربران را جلب خواهد نمود و قطعاً ظاهر و طراحی iphone 14 بسیار مدرن‌ تر از نسل قبل خواهد شد.

در یکی از کانسپت های عجیب منتشر شده از آیفون ۱۴ که در فیلم قابل مشاهده هست خبری از فریم دور فلزی یا پلاستیکی نیست! بله اصلا خبری از فریم دور نیست! استفاده از صفحه نمایش خمیده و curve بصورت پیوسته تا پنل پشتی ظاهر جذاب و متفاوتی برای ایفون ۱۴ به ارمغان آورد. اگر این رندر عملیاتی شود و اپل پرچمدار غایب خود را اینگونه به بازار معرفی کند به طور قطع عجیب ترین و خاص ترین طراحی موبایل را به رخ رقبای خود کشیده.

البته از یاد نبریم که سامسونگ پیشرو در ارائه نمایشگرهای خمیده (edge) و curve هست. موفقیت پرچمدار سامسونگ Galaxy S22 Ultra دلیلی روشن بر این مدعاست. شاید این بار apple با این اقدام طلایه دار انقلاب در طراحی نمایشگرهای جدید باشد.
اگر این سبک در صفحه نمایش iphone 14 اجرا شود شاید کاربران بتوانند افزایش و کاهش صدا و قفل کردن صفحه (screen lock) را برای اولین بار بصورت لمسی و تاچ (Touch) تجربه کنند. البته که نوتیفیکیشن ها و اعلانات هم میتوانند در این قسمت جای بگیرند.

 

کانسپت iphone

سبک قرارگیری لنزهای دوربین آیفون ۱۴ و حسگرهای آن در رندر پیشنهادی جالب و منحصر به فرد است در آیفون ۱۳ پرو مکس سه لنز دوربین به الگوی مثلثی در پنل پشتی جای گرفت اما این سری این الگو به مربع تغییر کرده و دوستداران تقارن را به وجد خواهد اورد. البته که این مورد وابسته به سلیقه کاربران است و باید دید اگر اپل این تغییر را ایجاد کند آیا اصلا کاربران از آن استقبال می کنند یا خیر؟!

البته اجرای این تغییر در دوربین iPhone 14 برخلاف صفحه نمایشی که پیش تر از آن اشاره کردیم کار چندان سختی نیست از طرفی طبق تجربه اپل همیشه در تلاشه که تغییر ظاهری شاخصی در نسل بعدی پرچمدارش ایجاد کند تا طرفداران را بیشتر به خرید نسل بعدی گران قیمتش ترغیب نماید. به نظر من استفاده از سه دوربین درکنار یک حسگر (LiDAR Sensor) با همان اندازه با الگوی مربعی و یا استفاده از دوربین ۴ گانه با همین الگو تغییری هیجان انگیز خواهد بود.

تصویر اولیه دوربین آیفون جدید

سخت افزار

همه میدانیم که تراشه Bionic اپل یکی از بهترین پردازنده‌های موبایل در جهانه و هیچ برندی توان رقابت با اون رو نداره. پردازنده بایونیک اپل به‌ عنوان تراشه اختصاصی این برند عالی عمل کرده و از هوش مصنوعی قدرتمندی بهره می‌برد. پیش بینی میشود که A16 Bionic قلب تپنده ی iPhone14 باشد و پیشرفت منحصر به فرد آن همه را متعجب کند. ادعا شده که ۸ هسته ۳GHz در پردازنده ایفون جای دارد. قطعاً تراشه از اینترنت۵G پشتیبانی میکند و ۱۶ میلیارد ترانزیستور خواهد داشت.

با مهندسی هوش مصنوعی Ai Engine پردازنده گرافیکی سریعتر و قوی تری نسبت به iPhone 13 Pro Maxارائه میشود. در نهایت میتوان گفت این مشخصات حداقل ۵۰ درصد قدرت سخت افزاری بیشتری را برای سری ایفون ۱۴ به ارمغان میاورد.
برطبق شایعات سری iPhone 14 در بازی های معروف از قبیل کال اف دیوتی و پابجی موبایل و اسفالت ۷ راندمان بسیار بالاتری نسبت به ایفون ۱۳ ارائه خواهد داد.

سخت افزار آیفون 14

 

صفحه نمایش

بالاتر در قسمت طراحی، با کانسپت عجیب نمایشگر تمام صفحه که حتی فریم دور گوشی رو هم شامل میشه آشنا شدیم اما در ادامه به رتینا میپردازیم.

قبل از هر چیز اشاره کنیم که رتینا چیست؟ یکی از مشخصات آیفون ۱۴ رتینا نام دارد! یک نام برای معرفی و شناساندن نمایشگر محصولات apple که هیچ تعریف مشخصی برای آن وجود نداره. ساده تر بگویم رتینا هر نمایشگری است که اپل در نظر گرفته آن را این‌گونه نام‌گذاری کند. قطعاً Retina در ایفون ۱۴ با حداقل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تعبیه خواهد شد البته که بعید نیست اپل اولین کمپانی سازنده موبایل باشد که نمایشگری با نرخ تازه سازی ۱۴۵ هرتزی برای گوشی موبایل عرضه کند!

در اخر این اطمینان خاطر رو به کاربران و علاقمندان محصولات اپل میدم که اگر iPhone 14 با این کانسپت به بازار عرضه بشه لازم نیست که نگران شکستن این صفحه نمایش تمام صفحه (تا پنل پشتی) باشید. قطع به یقین این نمایشگر کاملاً ضد خش و ضد ضربه هست و احتمال زیاد با Ceramic Glass 2.0و Retina Glass محافظت خواهد گردید.

مشخصات آیفون 14

 

مشخصات آیفون ۱۴ در کانسپت دوم و سوم

اگر فیلم مشخصات آیفون ۱۴ رو به طور کامل مشاهده کرده باشید متوجه شدید که کانسپت دوم و سوم تفاوت ظاهری فاحشی با ایفون ۱۳ پرو مکس ندارند و هر دو ظاهری تقریباً یکسان ارائه دادند و پیش بینی می کنند که اپل ظاهر زیبای ایفون ۱۳ پرو مکس را حفظ خواهد نمود.

سبک قرارگیری لنزهای دوربین iphone 14 در این دو طرح مفهومی مشابه نسل قبل خود یعنی گوشی iphone 13 pro max می باشد با این تفاوت که به طور محسوسی از برجستگی آن کاسته شده و  می توان گفت طراحان بیشتر به فکر ارائه ظاهری مینیمال برای پرچمدار آینده اپل هستند.

مقایسه آیفون 13 و 14

 

سایر مشخصات آیفون ۱۴ که در انتهای فیلم برای این دو طرح ارائه شده در جدول زیر قرار دارد به نظر شما ۱۶ شهریور اپل چه سورپرایزی برای طرفدارانش در نظر دارد؟!

مشخصات فنی سری آیفون چهارده

دیدگاهتان را بنویسید