تکنولوژی

مقایسه شیائومی می ۱۱ با سامسونگ گلکسی اس ۲۱

مقایسه شیائومی می ۱۱ با سامسونگ گلکسی اس ۲۱

 

برای مقایسه شیائومی می ۱۱ (Xiaomi Mi 11) با سامسونگ گلکسی اس ۲۱ (Samsung Galaxy S21) مشخصات فنی این دو گوشی را زیر ذره‌بین می‌بریم. برای این مقایسه جنجالی که سوال بسیاری از کاربران این است که آیا شیائومی می ۱۱ بهتر است یا سامسونگ گلکسی s21 که شاید این سوال به جنبه اقتصادی این دو گوشی برگردد. و نکته ارزش خرید بیش تر را به کاربر یاد آوری کند. به همین منظور به مقایسه این دو گوشی پر قدرت بازار در رهام تل پرداخته ایم. تا کاربران را از این سردرگمی به یک نتیجه خوب برسانیم تا خرید رضایتمندی را برای خود رقم بزنید. 

 Poco X3 NFC

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت می ۱۱ با S21

به نظر شما شیائومی می ۱۱ طراحی بهتری دارد یا سامسونگ گلکسی اس ۲۱؟ خب پاسخ به این پرسش، کاملا سلیقه‌ای است. مثلا شاید نسبت بالاتر نمایشگر به بدنه و پنل خمیده‌ی Mi 11 بیشتر به نظر تان بهتر بنشیند؛ یا کیفیت بهتر ساخت Galaxy S21 برای‌تان در اولویت باشد. برخلاف پرچمدار شیائومی، گلکسی S21 پنل عقب شیشه‌ای ندارد و جنس آن پلاستیکی با فریم آلومینیمی است. در عوض، صفحه نمایش گوشی با گوریلا گلس ویکتوس حفاظت می‌شود و تاییدیه IP68 برای مقاومت نسبت به آب دارد. شاید طراحی شیائومی می ۱۱ زیباتر باشد؛ اما ساختار ضد آب ندارد. البته نسخه چرمی آن هم عرضه شده که حتی از نسخه معمولی، خوش‌چهره‌تر است. و کمی سبک تر که شاید قابل توجه نباشد. اما اگر نظر گروه رهام تل را میخواهد. باید اعتراف کرد که چیزی که در s21 رعایت نشده بالانس وزنی است. این بدین معنی است که گوشی به یک طرف بیش تر خم میشود.  که به نظر میرسد می ۱۱ اینگونه نباشد.

 Poco X3 NFC

 مقایسه صفحه نمایش ها

در مقایسه با گلکسی اس ۲۱، نمایشگر شیائومی می ۱۱ دست بالا را دارد. امسال سامسونگ برای مدل‌های پلاس و معمولی سری S به وضوح +FHD بسنده کرد؛ در حالی که گوشی جدید شیائومی از رزولوشن +QHD برخوردار است. پهنای بیشتر و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ، از دیگر برتری‌های نمایشگر Mi 11 محسوب می‌شوند. حتی میزان روشنایی آن به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد. البته حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای گلکسی ۲۱، اولتراسونیک و بهتر از نوع اپتیکال Mi 11 است. ولی شاید برایتان این سوال پیش بیایید که ایا سنسور زیر صفحه بهتر است یا کنار گوشی یا همان فیزیکی، البته در این میان هر دو به یک سرعت صفحه را باز میکنند. اما همیشه در دراز مدت سنسور فیزیکی سرعت خود را حفظ خواهد کرد.

 Poco X3 NFC

دوربین ردمی نوت ۹ پرو

 


دوربین اصلی ردمی نوت ۹ پرو شامل چهار دوربین با چیدمان مربعی که با بیرون زدگی نسبتا کم ماژول طراحی شده است با مشخصات زیر طراحی شده : دوربین اول ۶۴ مگاپیکسل با لنز ۲۶ میلیمتری با f/1.9 و دروبین دوم ۸ مگاپیکسل با f/2.2 و دوربین سوم ۵ مگاپیکسل با f/2.2 و دوربین نهایی با ۲ مگاپیکسل و f/2.4 طراحی شده است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با f/2.5 است. و میتوان به  قابلیت فیلم برداری ۴k  با ۳۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت FullHD با ۳۰/۶۰/۱۲۰/  فریم بر ثانیه و ۹۶۰ فریم بر ثانیه در کیفیت hd اشاره کرد. بررسی ما در زمینه عکاسی و فیلم برداری و مقایسه آن با مدل های هم رده خودش به شکل کامل انجام  شد که نتیجه ی آن بی نقص بودن عکاسی در تمام حالت ها و شرایط مختلف بود. هرچند میتوانست کیفیت فیلم برداری در شب بهتر باشد.

دوربین ردمی نوت 9 پرو

مقایسه باتری ها 

 

برای یک پرچمدار سال ۲۰۲۱، ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۱ کمتر از حد انتظار است؛ ولی این گوشی طوری بهینه‌سازی شده که دوام باتری مناسبی داشته باشد. با وجود این، باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی و فناوری شارژ سریع‌تر، دست بالا را به شیائومی می ۱۱ می‌دهد. این گوشی از شارژ کابلی ۵۵ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که سرعت شارژ کابلی و بی‌سیم گلکسی اس ۲۱ به ترتیب ۲۵ و ۱۵ وات است.

 

 Poco X3 NFC

مقایسه عملکرد سخت افرار ها

 

در مقایسه سخت افزاری، شیائومی می ۱۱ دست‌کم روی کاغذ، برنده خواهد بود. هر دو دستگاه از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرند (البته گلکسی اس ۲۱ نسخه اگزینوس ۲۱۰۰ هم دارد)؛ اما چیزی که تفاوت را رقم می‌زند، ظرفیت رم Mi 11 است که حداکثر به ۱۲ گیگابایت می‌رسد. این گوشی‌ها با اندروید ۱۱ کار می‌کنند و هر کدام، رابط کاربری سفارشی خود را دارند. البته باید اعتراف کرد که اگر گوشی قبلی شما سامسونگ باشد. شاید برای رابط کاربری شیائومی کمی به مشکل برخورد کنید. 

 Poco X3 NFC

مقایسه قیمت شیائومی می ۱۱ و گلکسی S21

 

قیمت شیائومی می ۱۱ در چین از حدود ۶۱۰ دلار آغاز می‌شود و برای نسخه ۱۲+۲۵۶ گیگابایتی به ۷۲۰ دلار می‌رسد. البته هنوز یک هفته تا ورود آن به بازارهای بین‌المللی و مشخص شدن قیمت جهانی، باقی مانده است. اما نسخه پایه سامسونگ گلکسی اس ۲۱ با ترکیب حافظه ۸+۱۲۸ گیگابایتی، ۸۰۰ دلار قیمت دارد.

Galaxy S21 Ultra

جمع بندی

 

با مقایسه می ۱۱ به نظر می‌رسد شیائومی این گوشی را طوری طراحی کرده که حداقل روی کاغذ رقبا را شکست دهد. به نظر می‌رسد در زمینه نمایشگر، اندازه سنسور، سرعت شارژ و جنس بدنه پرچم‌دار شیائومی گوشی برتری باشد. گلکسی اس ۲۱ اما زوم اوپتیکال خواهد داشت و می‌توانید با داشتن دوربین تله فوتو عملکرد عکاسی بهتری داشته باشد. اما با توجه به مقایسه قیمتی شیائومی می ۱۱ و سامسونگ s21 که در بالا به آن اشاره شد. میتوان  نتیجه گیری بهتری داشت.

Galaxy S21 Ultra