تکنولوژی

مقایسه a52 با a72

مقایسه a52 با ش72

 

مقایسه گلکسی a52 با a72

 

سامسونگ گلکسی a51 و سامسونگ گلکسی a72 گوشی های جدید این کمپانی هستند. اگر به دنبال پر فروش ترین گوشی های موبایل بازار در ماه های آینده هستید، جای درستی را انتخاب کردید. سامسونگ a52 و a72 به خصوص نسخه های Galaxy A72 5G و Galaxy A52 5G این کمپانی پر آوازاه امده اند که بازار ۵g ها را در دست بگیرند. اما این گوشی ها رقبای ارزان قیمت تری هم دارند. که کار را برای سامسونگ کمی سخت تر کرده است. رقبای سامسونگ گلکسی a72 و a52 شیائومی پوکو x3 و شیائومی نوت ۹ پرو (note 9 pro) هستند. البته سامسنوگ در اسن نسخه پیشرفت زیادی را تجربه کرده است که از ظاهر گوشی a52 گرفته تا مشخصات سخت افرازی و نرم افزاری گلکسی A72 که این دو گوشی در بسیاری از جهات شبیه به هم هستند. اگر شما هم مثل من برای مقایسه این دو گوشی هیجان دارید پس وقت را هدر ندهیم، و به مقاسیه galaxy a52 وgalaxy a72  در رهام تل بپردازیم.

مقایسه طراحی گلکسی a52 با a72

کیفیت ساخت گلکسی A72 و برادر کوچک تر یعنی سامسونگ a52 تغییر جالبی داشته اند. چه از جنبه طراحی که شبیه پرچمدارانی چون galaxy s20 ultra طراحی شده اند تا حس همراه داشتن یک پرچمدار را به کاربر القا کنند. در ادامه توضیح خواهیم داد که این امر در سخت افزار و رابط کاربری هم به همین شکل است. در کل اگر بخواهیم به تفاوت طراحی سامسونگ ها اشاره کنیم باید به ۶.۷ اینچ بودن a72 نگاهی بیندازیم که اختلاف کمی با a52 با ابعاد ۶.۵ ای دارد. تفاوت بعدی در مقایسه وزن a52 با a72 که به ما عدد ۱۴ گرم سبک تر بودن a52 را نسان میدهد. خشبختانه هر این گوشی ها دارای گواهی IP67 – مقاومت در برابر گرد و خاک و آب (تا عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه) را دارند. در ادامه با رهام تل همراه باشید.

مقایسه a52 با a71

صفحه نمایش گلکسی a52 و a72

 

صفحه نمایش سامسونگ های خوب بازار Super AMOLED با ۱۶ میلیون رنگ هستند که در galaxy a52 و galaxy a72 هم به رسم خوب سامسونگ از این سیستم صفحه نمایش بهره برده اند. اما سوال اینجاست، صفحه نمایش گلکسی ای ۵۲ و ای ۷۲ چه تغییری نسبت به قبل داشته اند؟ نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتزی جواب این سوال است که سامسونگ برای کاربرانش سنگ تمام گذاشته است. اما در رزولیشن هم اوضاع مشابهی دارند که این اعداد در samsung A72 به ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با تراکم ۳۹۴ ppi می رسد. اما در a52 کمی اوضاع متفاوت است و تراکم ۴۰۷ ppi  را به کاربر ارائه میدهد. ودر نهایت گوریلا گلس ۵ از صفحه نمایش سامسونگ های جدید. محافظت میکند.

مقایسه a52 با a71

دوربین گلکسی a52 با گلکسی a72 چه تفاوتی دارد؟

 

تفاوت دوربین گلکسی a52 با a72 در هر دو از لنز اصلی ۴۶ مگاپیکسل استفاده کرده‌اند و تفاوت‌ آن‌ها در استفاده از لنز تله‌فوتو است به این صورت که گوشی‌ a72 به جای سنسور تشخیص عمق از لنز تله‌فوتو با قدرت زوم ۳ برابری استفاده کرده و این لنز در گلکسی ا ۵۲ وجود ندارد. تجربه کاربری دوربین گلکسی A52 و گلکسی A72 دقیقا آن چیزی است که کاربران از یک گوشی میانرده خیلی خوب انتظار دارند. آیا دوربین شیائومی بهتر است یا سامسونگ. برای جواب این سوال باید صفحه نمایش گلکسی A52 وگلکسی A72 اشاره کرد. داشتن صفحه نمایش سوپر آمولد اشاره کرد که در روشانیی عکس ها یا ترکیب رنگ فوق العاده در نمایش عکس ها تاثیر مهمی دارد. برای بررسی سخت افزار گلکسی a52 و گلکسی a72 در ادامه با رهام تل همراه باشید.

مقایسه a52 با a71

تفاوت a72 و a52 از نظر باتری چیست ؟

 

سامسونگ‌ a72 با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر و گلکسی ا ۵۲ با ظرفیت ۴۵۰۰ راهی بازار شده‌اند و هر دو هم فست شارژ ۲۵ واتی دارند که طی نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ می‌شوند و با اینکه هر دو تا یک روز کامل دوام می‌آورند، اما طبیعیست که باتری گوشی‌ a72 چند ساعتی بیشتر از باتری نگهداری کند. البته باید به صفحه نمایش بزرگ تر گلکسی ای ۷۲ هم توجه کرد. مصرف باتری در گوشی های جدید بازار امری طبیعی است اما سرعت شارژ شدن گلکسی ای ۵۲ و گلکسی a72 چنگی به دل نمیزند.

مقایسه a52 با a71

گلکسی a52 قوی‌ترست یا گلکسی a72؟

 

 

سال گذشته سامسونگ‌ a72 قدرتمندتری بود، ولی امسال سامسونگ تصمیم گرفته برای هر دو گوشی از یک تراشه استفاده کند. سامسونگ در هر دو گوشی چیپست آمریکایی کوالکام مدل اسنپدراگون ۷۲۰G را داده است. این تراشه یکی از محبوب‌ترین‌ تراشه‌های میان‌رده و گیمینگ این شرکت است که در گوشی‌های زیادی استفاده شده است. جالب است که امتحان خود را در تست‌های گیم به خوبی پس داده است. با معرفی این دو مدل کاملاً مشخص است که مدتیست که تمرکز سازندگان گوشی‌ موبایل بر بهینه‌سازی گیمینگ است به همین دلیل هم a52 و a72 در نسخه ۵G با چیپست‌های مخصوص گیم از یک شرکت محبوب آمریکایی Qualcomm SM7125 Snapdragon 750G (8 nm) معرفی شدند. و در نسخه های ۴G  از سری ۷۲۰ استفاده شده. این چیپست‌ها برای پردازش گرافیکی و ارائه فریم ریت بهینه‌تر در بازی تقویت شده و همین موضوع ثابت می‌کند که سازندگان متوجه شد‌ه‌اند که بازی‌های گرافیکی با سرعت در حال پیشرفت و جذب مخاطب هستند. و با داشتن پردازنده گرافیکی Adreno 618 مهر تاییدی بر خاصیت گیمینگ است. پس ما این مژده را به گیمرها می‌دهیم که خیالتان راحت باشد که این‌بار هم می‌توانند روی گوشی ‌های سامسونگ حساب کنند.

مقایسه a52 با a71

نرم افزار سامسونگ a52

 

سامسونگ گلکسی a72 و a52 با اندروید ۱۱ و جدیدترین به‌روزرسانی‌های رابط کاربری یعنی OneUI 3.1 عرضه می‌شود. هم‌چنین سامسونگ قول داده است این خانواده سه به‌روزرسانی اصلی و بزرگ اندروید را دریافت کنند. به این معنی که این گوشی‌ها می‌توانند اندروید ۱۴ در سال ۲۰۲۳ را هم دریافت کنند. البته ما این خبر را برای s21 plus به رسمیت اعلام کردیم. البته امیدواریم که سری ای سامسونگ هم از این سخاوت سامسونگ بهره ببرد.

مقایسه a52 با a71

جمع بندی

 

 

قیمت گوشی‌های سامسونگ نسبت به سایر رقبای چینی همیشه بیشتر بوده. این شرکت به خاطر همین موضوع بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. گفتنیست که قیمت گوشی سامسونگ گلکسی a52 حدود ۳۵۰ یورو است و قیمت گوشی a72 حدود ۴۵۰ یورو فروخته می‌شود. با توجه به تفاوت‌های کمی که در گلکسی a72 و a52 وجود دارد. باید به این نکته اشاره کرد که ارزش خرید سامسونگ A52 کمی بیش تر از A72 است. اما اگر صفحه نمایش بزرگ تری لازم دارید قطعا گلکسی A72 یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

مقایسه a52 با a71

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید