تکنولوژی

اندروید بهتر است یا iOS + نظرسنجی

android vs ios

 
 

اندروید یا ios مسئله این است؟

بسیاری از کاربران هنگام خرید گوشی موبایل هوشمند با قیمت نسبتا بالا، قطعا دچار این سردرگمی میشوند که بین گوشی های پرچمدار کمپانی های مثل سامسونگ برای مثال خرید گوشی های  note 20 ultra 5G یا خرید گلکسی S21 pluse و خرید بسیاری از پرچمداران سامسونگ در مقابل خرید iPone12 pro max که شاید ارزش بیش تری داشته باشد. به دو راهی انتخاب میرسند.(android vs ios) که این موضوع شاید کاملا به سیستم عامل اپل برگردد. آیا سیستم عامل اپل برای کاربرانش چالش ایجاد خواهد کرد؟ در این مقاله میخواهیم با اشاره به نظر سنجی سایت sellcell.com  در rohamtel به معایب و مزایای سیستم عامل IOS اشاره کنیم؟ و کارهای که ios بهتر از اندروید انجام میدهد. در ادامه با رهام تل همراه باشید.

نظر سنجی از کاربران ios و android

اگر فکر می‌کنید که سامسونگ گلکسی S21 و دیگر گوشی‌های اندرویدی می‌توانند دلیلی برای عدم وفاداری کاربران iOS شوند، ظاهرا در اشتباه هستید. وبسایت SellCell یک نظر سنجی بین ۵ هزار کاربر آمریکایی گوشی برگزار کرده‌است. این نظرسنجی که به تازگی انجام شده، خبر از بیشترین میزان وفاداری در تاریخ یک برند را دارد. ۹۱.۹% از کاربران آیفون تمایلی به تعویض برند خود ندارند. از آن طرف وفاداری در کاربران اندرویدی رو به کاهش است. برای ادامه به کارهای که ای او اس بهتر از اندروید انجام میدهد خواهیم پرداخت.

بیش تر بخوانید: رندر لو رفته از آیفون ۱۳ و طراحی جدید دوربین‌ها

کارهای که اپل بهتر از اندروید انجام میدهد؟

    • استفاده از iOS بسیار ساده‌تر است
    • آپدیت‌های نرم‌افزاری
    • امنیت بهتر
    • اپل CarPlay

استفاده راحت از ios :

در این باره باید اعتراف کرد که اپل به راحتی کاربرانش اهمیت بسیار بالای میدهد. تا آنجایی که اپل برای هر آپدیت اپل سعی دارد. ایراداتی قبلی خودر را در راستای راحتی کاربر اصلاح کند. که این ارزش بالایی دارد. و شیاید این یکی از آن علت های است که کاربران اپل در سایت sellcell تمایلی به مهاجرت به اندروید را ندارند. اما اجازه بدهید انتقاد سازنده ای به اپل دراین مقاله در سایت رهام تل داشته باشیم. که ios اگر چه امکانات خوبی ارائه میدهد اما رایگان نیستند به فرض مثال اگر بخواهد رابط کاربری دوربین اپل خود را اپدیت کنید. باید برای این نسخه دلخواه پول بپدازید که در اندروید و رابط کاربری گوشی های آن این اتفاق نمی افتد و به شکل پیشفرض این امکانات را در رابط کاربری خود ارائه میدهد.

 

اپدیت نرم افزاری :

اگر در مورد دو ویژگی مطرح شده تا اینجا بتوان شک و تردیدهایی را مطرح کرد، در مورد آپدیت‌های نرم‌افزاری به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانیم برتری iOS را کتمان کنیم. گجت‌های اپل تا چند سال جدیدترین نسخه سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند و همین موضوع مزیت بسیار مهمی محسوب می‌شود. اگرچه گوگل- Google برای گوشی‌های پیکسل- google pixel چنین رویکردی را اتخاذ کرده، ولی حتی اگر بتواند مانند اپل برای حداقل ۴ سال نسخه جدید اندروید را ارائه کند، این گوشی‌ها فقط به‌صورت محدود در بازارهای مشخصی حضور دارند. البته در مقاله زیر توضیح دادیم که چه مدل های از اپل ios 15 را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: سیستم عامل iOS 15 و تحولات جدید 

android vs ios

امنیت بهتر !

اگرچه همواره بحث امنیت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برتری‌های iOS نسبت به اندروید مطرح می‌شود، ولی به لطف ارائه‌ی منظم آپدیت‌های امنیتی اندروید، گجت‌های اندرویدی در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. علاوه بر این گوگل اخیرا نشان داده که موضوع امنیت گجت‌های اندرویدی برای این شرکت اهمیت زیادی دارد و مرتبا قابلیت‌های جدیدی را برای بهبود امنیت گوشی‌ها و تبلت‌ها معرفی می‌کند.

در این زمینه هم نمی‌توان رای قطعی برای برتری ios صادر کرد ولی در هر صورت به لطف انتشار آپدیت‌های پیوسته iOS برای شمار زیادی از گجت‌ها و اکوسیستم بسته این پلتفرم، نفوذ به این سیستم‌عامل بسیار سخت‌تر است و اپ استور- app store هم برای انتشار اپلیکیشن‌ها بسیار سخت‌گیرتر از پلی استور- play store گوگل عمل می‌کند.

android vs ios

اپل car play !

این هم یکی دیگر از مواردی است که برتری محسوس iOS را نمی‌توان کتمان کرد. در اپل CarPlay به راحتی می‌توان موقعیت آیکون‌ها را تغییر داد تا بتوانید بدون دردسر به اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. دسترسی مستقیم به اپلیکیشن‌ها هم از جمله ویژگی‌هایی است که جذابیت اپل CarPlay را افزایش می دهد.

رابط کاربری اندروید Auto تا حدی گیج‌کننده است زیرا فرامین پیشنهادی توسط الگوریتم‌های گوگل ارائه می‌شوند و همین باعث می‌شود فهرست موردنظر مرتبا تغییر پیدا کند. همین تغییر پیوسته باعث می‌شود استفاده از اندروید Auto حین رانندگی تجربه چندان خوشایندی نباشد. هرچند گوگل اسیستنت روی هم رفته بسیار بهتر از سیری است، ولی همین برتری نمی‌تواند اندروید Auto را به گزینه بهتری در مقابل اپل CarPlay تبدیل کند. در کل استفاده از اپل CarPlay ساده‌تر است و ضمنا رابط کاربری بهتری دارد.

android vs ios

برتری های اندروید نسبت به ios

گوگل پلی مارکت رسمی برنامه های اندرویدی تعداد اپلیکیشن های بیشتری را نسبت به اپ استور اپل در اختیار شما قرار میدهد به طوری که در همین لحظه ۲.۵ میلیون برنامه در گوگل پلی و ۲ میلیون برنامه در اپ استور در دسترس قرار دارند. بعلاوه اینکه برنامه های رایگان نیز یکی دیگر از مزیت های گوگل پلی نسبت به استور اپل است. تعداد اپلیکیشن های رایگان در مارکت گوگل پلی ۲.۳ میلیون است که از کل اپ های در دسترس اپل تعداد بیشتری دارند و همین یکی از دلایل محبوبیت گوشی های اندرویدی است چرا که زمانی که یک برنامه را دوست نداشته باشید یا حتی کیفیت آنرا نپسندید به راحتی و بدون نگرانی از هزینه میتوانید آنرا با دیگر برنامه ها جایگزین کنید.

اندروید در رنج های مختلف پولی به شما دیوایس ارائه میدهد

یکی از مهمترین دلایلی که بر تصمیم گیری کاربران برای انتخاب تلفن هوشمند تاثیر میگذارد هزینه است. اگر شما فردی هستید که توانایی پرداخت هزینه بسیار زیاد را ندارید اندروید قطعا به شما دیوایسی هوشمند برای شما دارد در واقع در اندروید در رنج های مختلف برای شما گوشی وجود دارد از گوشی های ۲۰ دلاری گرفته تا گوشی ۸۰۰ دلاری، اما در صورت تصمیم برای خرید یک گوشی آی او اسی تعداد انتخاب های شما بسیار محدود و شاید همگی بالای ۹۰۰ دلار باشند که قابل تامل است.

شما مجبور به استفاده از itunes نیستید

برای جابه جایی موزیک و فایل های خود در دیوایس های اپل نیاز دارید که از برنامه itunes استفاده کنید که کمی میتواند کار خسته کننده ای باشد و همینطور پاک کردن آن نیز یک دردسر دیگر است ولی در اندروید شما دستتان باز است و میتوانید از راههای مختلف به انتقال اطلاعات خود بپردازید.جالب اینجاست حتی اگر بخواهید میتوانید از آی تیونز برای دیوایس اندرویدی خود نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ساخت اپل آیدی با itunes 

ماجرای هواوی و اندروید؟

Huawei از مدت‌ها پیش رسیدن چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کرده و می‌دانسته که ممکن است. روزی از دسترسی به سیستم‌عامل‌های شرکت‌های آمریکایی مثل گوگل و مایکروسافت محروم شود. آن‌ها در همین راستا، در حال توسعه سیستم عامل موبایلی جدیدی هستند. آنها میدانستند که اگر ماجرا بدتر از این‌ها شد، بتوانند سیستم عامل اختصاصی خود را جایگزین اندروید کنند. احتمالا جمله آخر بیانیه که می‌گوید هواوی همچنان به توسعه اکوسیستم نرم‌افزاری خود ادامه خواهد داد نیز مربوط به همین خبرهای ضد و نقیضی است که از سیستم عامل جدید هواوی شنیده‌ایم. امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک حل شود تا کاربران هواوی، از این ماجرا متضرر نشوند. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ برای ما نظرتان را به اشتراک بگذارید. برای مطالعه بیش تر در مورد HMS سیستم جدید هواوی به بیشتر بخوانید مراجعه کنید. 

بیشتر بخوانید: راه حل های گوشی های اندروید بدون گوگل !

در آخر دوباره یادآوری می‌کنیم که دلایل ذکر شده، می‌تواند با نظر شما متفاوت باشد، زیرا نوع کاربری هر شخص و انتظاراتی که از یک سیستم‌عامل موبایل دارد، چه ios چه اندروید با دیگری متفاوت بوده و به همین دلیل نمی‌توان یک نتیجه‌گیری کلی گرفت. به نظر شما دلایل برتری این دو سیستم‌عامل به یکدیگر چیست؟ در بخش نظرات برایمان بنوسید.

 

4 دیدگاه در “اندروید بهتر است یا iOS + نظرسنجی

  1. میلاد حسینی گفت:

    من هیچ وقت از خرید ios پشیمان نیستم با این حال ممنونم از سایت خوب رهام تل

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از توجه شما به سایت rohamtel.com

  2. محمد علی گفت:

    واقعا ios بهتر از اندرویده
    وققتون را با اندروید هدر ندید

    1. رُهام تل گفت:

      من میدونم اون دنیا نامه اعمالم برای کسایی که iOS دارن زودتر میاد!😂😂😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید