تکنولوژی

مقایسه گلکسی a12 با a21s!

a12

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت 

 

سامسونگ  ضخامت گلکسی a12 و گلکسی a21s را حدود ۸.۹ میلی متر طراحی کرده است. در مقایسه a21 a12 هم از دو سیم کارت پشتیبانی میکنند. گلکسی ای۱۲ با وزن ۲۰۵ گرم کمی از a21s با وزن ۱۹۲ گرم، سنگین تر است. مقایسه a12 a21s در جنس بدنه، هر دو گوشی از پلاستیک با کیفیت استفاده شده است. و روی هر دو گوشی هم شیشه قرار دارد. که مقاومت در برابر ضربه کمک شایانی کرده است. حسگر اثرانگشت در گلکسی A21s پشت گوشی قرار دارد ولی در A12 حسگر روی دکمه پاور (لبه ی کناری) قرار داده شده. که در مقایسه سامسونگ a12 با a21s در سرعت باز شدن قفل با اثر انگشت سرعت خوبی را برای باز شدن آن ارائه میدهند. اگر به دنبال خرید گوشی موبایل گلکسی a12 با یا خرید گلکسی a21s هستید. در این بخش به این اشاره خواهیم کرد که تفاوت گلکسی a12 با a21s در چیست؟ برای ادامه با مقایسه a12 a21s با رهام تل همراه باشید.

 مقایسه صفحه نمایش 

 

در مقایسه صفحه نمایش گلکسی a12 با a21s هر دو از نوع IPS بوده، اینکه صفحه نمایش a12 بهتر است یا a21s پاسخ دقیقی نمیتوان داد. و در ادامه و بزرگی نمایشگر هم دوباره در هر دو گوشی ها ۶.۵ اینچ هست. درصد نمایشگر به بدنه در گلکسی a12 حدود ۸۵.۸ درصده و توی گلکسی a21s چیزی حدود ۸۲.۸ درصد. با این حساب، بخش مفید نمایشگر توی A12 کمی بیشتره. رزولوشن تصویر هم توی هر دو گوشی ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسله. مورد آخر در مورد نمایشگرها اینه که بریدگی نمایشگر (محل قرارگیری دوربین سلفی) توی galaxy A12 قطره ای شکله و توی galaxy A21s به شکل پانچ حفره دایره ای شکل و سمت چپ نمایشگر قرار گرفته. که صفحه نمایش را زیبا تر و مدرن تر میکند.

a12

 مقایسه دوربین 

 

در مقایسه دوربین ها باید ابتدا به این مورد اشاره کرد که هر دو گوشی دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی دارن. با این تفاوت که گلکسی a21s دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی داره ولی در آن طرف ماجرا a12 دوربین اولتراوایدش ۵ مگاپیکسل است و هر دو گوشی می توانند فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps داشته باشن. که برای گوشی میانرده کاملا مناسبه. نوبتی هم باشد نوبت دوربین سلفی است… گلکسی A21s یه سلفی ۱۳ مگاپیکسلی داره در حالی که گلکسی A12 فقط ۸ مگاپیکسل سلفی داره. پس میتوان گفت در مقایسه دوربین ها گلکسی A12 برنده مطلق بازی خواهد بود. و کیفیت فیلم برداری هم در هر دو مدل برابر بوده و رضایت نسبی کاربر را به همراه خواهد داشت.

 

a12

مقایسه باتری و اسپیکر 

 

در پاسخ به سوال باتری a12 بهتر است یا a21s باز هم به تشابه نسبی خواهیم رسید. باتری گلکسی a12 و باتری گلکسی a21s هر دو، باتری  لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری دارن و البته هم آی ۲۱ اس و هم آی۱۲ از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی میکنن.اسپیکر این دو گوشی بسیار قابل قبول اند. و هر دوی این دو گوشی از جک ۳.۵ میلیمتری پشتیبانی میکنند.

a12

مقایسه سخت افزار 

 

سخت افزار گلکسی A12 یه چیپست ۱۲ نانومتری Mediatek MT6765 Helio P35 داره و گلکسی A21s هم یه چیپست ۸ نانومتری Exynos 850. اینکه کدوم از این چیپست ها بهتره و می تونه از پس یه سری از بازی ها از جمله کال آف بر بیاد، باید بگم قطعا چیپست ۸ نانومتری Exynos 850.پردازنده هر دو گوشی هم هشت هسته ای هستند.مورد آخر هم پردازنده گرافیکی هست که A21s پردازنده از نوع Mali-G52 و A12 هم از نوع PowerVR GE8320. که در بخش سخت افزار a21s حرف بیشتری از a12 داره.

a12

مقایسه نرم افزار 

 

گوشی های جدید سامسونگ a12 و a21s مجهز نسخه اندروید یا همان اندروید ۱۰ بوده و رابط کاربری One UI 2.5 را هم با خود یدک می‌کشد. بدون شک استفاده از جدیدترین قابلیت‌های نرم افزاری اندروید می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشد و از طرفی سامسونگ A12 و A21S را یک سر گردن بالاتر از رقیبان نشان دهد.

a12

جمع بندی

 

نتیجه نهایی این است که اگر شما بوجه کمی برای خرید گوشی ارزان قیمت در نظر گرفته اید. مثلا در حدود ۱۶۸ دلار می توانید گوشی گلکسی ای ۱۲ را انتخاب کنید و اگر نه A21s را در حدود انتخاب کنید. در پاسخ به سوالی که a11 بهتر است یا a21s باید گفت بیشترین تفاوت در این دو گوشی در صفحه نمایش و دوربین دوم می باشند. که این مورد شاید برای خیلی ها مهم نباشد. در هر صورت این دو گوشی در این موارد با تفاوت دارند و در مقایسه این دو گوشی تصمیم نهایی را بر عهده شما می گذاریم. چرا که نمیتوان گفت a12 بهتر است یا a21s اما اگر بخواهیم رقیب دیگری را برای گلکسی a12 در همان بازه قیمتی به شما کاربران سایت رهام تل معرفی کنیم. شاید گلکسی a11 هم یکی از رقبای A12 در این بازه قیمتی باشد که میتوانید فیلم مقایسه گلکسی a11 با a12 را در این لینک مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید