تکنولوژی

هواوی p50 جدید ترین گوشی هواوی با شارژر ۶۶ واتی !

           هواوی پی ۵۰

 هواوی بعد از داستان پر حاشه تحریم شندنش بازار زیادی را برای فروش از دست داده بود تا این که با معرفی و حرف ها و حدیث های درباره هواوی P50 و برادر خود P50PRO میتواند بازار خوبی را برای خود بدست بیاورد. با این تفاوت که با سیستم عامل تخصصی خود میتواند تافته ای جدا بافته از دیگر مدل های هواوی باشد. هواوی p50 یکی از جدید ترین گوشی های هواوی محسوب میشود که در کنار مشخصات جذاب آن از یک شارژر ۶۶ واتی پشتیبانی میکند که برای بسیار از کاربران میتواند جذاب باشد. اگر برایتان سوال است که هواوی p50 با چه قیمتی در بازار عرضه میشود؟ و آیا هواوی پی ۵۰ ارزش خرید بالایی دارد؟ ادامه ی این مقاله را از دست ندهید.

 

قیمت و مشخصات هواوی p50

گوشی های سری «هواوی پی ۵۰» چه زمانی عرضه خواهند شد؟

در ابتدا انتظار می رفت مارس ۲۰۲۱ محصولات جدید این برند روانه بازار مصرف گردند. اما اخبارهای جدید، خبر از رونمایی و عرضه محصولات جدید در مه سال ۲۰۲۱ می دهند.

اگرچه سال ۲۰۲۱ همیشه سوپرایز های خدو را داشته است. اما ما هنوز انتظار تازه سازی سالانه را داریم؛ بنابراین در ابتدا انتظار داشتیم که پی ۵۰ ، پی۵۰ پرو و پی ۵۰ پرو پلاس حدود مارس ۲۰۲۱ اعلام شود. بدیهی است که دیگر این مورد وجود ندارد، اما اخیراً شایعاتی مبنی بر عقب راندن این امر تا مه ۲۰۲۱ وجود دارد. در نهایت سری هواوی P50 قرار است در روز ۲۹ جولای (۷ مرداد) به بازار عرضه شوند.

 

مشخصات فنی و قیمت هواوی P50

طرفداران هواوی چشم انتظار ماه‌های پیش رو هستند تا ببینند این کمپانی چینی چه زمانی از دستاوردهای جدید خودش رونمایی می‌کند. اگر شما هم جزو آن‌ها هستید، خبر خوب اینکه گزارش جدید منتشر شده که در آن به زمان معرفی و عرضه گوشی‌ها، نمایشگرهای هوشمند و چند محصول دیگر این کمپانی اشاره شده است. و هواداران انتظار گوشی موبایل با کیفیت هواوی بیش از پیش در آن ها بیداره شده است و قطعا انتظار طراحی پر قدرت و باکیفیت هواوی را دارند. ابتد ا به بحث طراحی و کیفیت ساخت هواوی پی ۵۰ میپردازینم. از جنبه طراحی هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو بسیار شبیه به آنر ۵۰ طراحی شده است که اگر علاقه به خواندن در باره انر۵۰ دارید. 

بیش تر بخوانید: مشخصات انر ۵۰ سری honor50 se و honer 50 Pro

طراحی و کیفیت ساخت هواوی پی ۵۰

 

گوشی موبایل P50 : با ابعاد ۱۵۹*۷۳*۸.۶ میلی متر

گوشی موبایل P50 Proبا ابعاد ۱۵۶.۷*۷۴*۸.۳ میلی متر

در طراحی پنل جلویی ابعاد گوشی موبایل پی ۵۰  تقریباً به همان اندازه P40 Pro است.در حالی که یک صفحه نمایش خمیده با حداقل حاشیه و یک دوربین جلو در تصاویر مشاهده می گردد. در قسمت جلویی است که مدل معمولی متفاوت به نظر می رسد و به جای نمایشگر خمیده مدل های دیگر، از یک صفحه کاملاً تخت بهره می برد. بلندگوهای استریو و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد.

 

دوبین های p50 و p50 پرو

اولین شاخصه در طراحی هواوی پی ۵۰ و ۵۰ پرو به وضوح دیده میشود ماژول های دوربین های پشت آن است. که کاربران را هیجان زده میکند. طبعتا در بررسی مشخصات فنی Huawei P50 دوربین این محصول با دو لنز دایره ای بسیار بزرگ بسیار جلب توجه می کند. البته ما هنوز از جزئیات این بخش از گوشی به طور دقیق مطلع نیستیم. دوربین گوشی های هوشمند به طور معمول کوچک است و با توجه به دو لنز بزرگی که در پشت P50 دیده می شود، گویی قرار است شاهد مجموعه دوربین توانمندی باشیم. تعداد دوربین ها بسته به مدل متفاوت است. به نظر می رسد نسخه Pro Plus دارای پنج دوربین است، در حالی که P50 معمولی یک سیستم چهارگانه خواهد بود.

شایعه ای حاکی از آن است که P50 Pro ممکن است دارای یک سنسور تصویربرداری ۱ اینچی سونی IMX800 باشد که ممکن است دلیل بزرگ بودن محفظه دوربین در پشت این گوشی را توضیح دهد. در حال حاضر نمی دانیم که آیا دوربین اصلی در همه مدل ها خواهد بود یا خیر.

 

نمایشگر

گوشی موبایل P50 Pro : نمایشگر ۶.۶ اینچ، فناوری OLED با تازه سازی ۱۲۰ هرتزی و ظاهری خمیده همراه با کیفیت تصویر Quad HD

گوشی موبایل P50 : نمایشگر ۶.۳ اینچ، فناوری OLED با تازه سازی ۹۰ هرتزی و ظاهری مسطح همراه با کیفیت تصویر Full HD

نمایشگر P50 Pro دارای لبه های خمیده است در حالی که P50 صاف خواهد بود. گفته شده است که Samsung Display و LG Display پنل های OLED را برای دستگاه ها تهیه می کنند.

 

باتری

خشبختانه از بخش باتری اخبار جدید به دستمان رسیده است. حالا یک گوشی هواوی که دارای شماره مدل JAD-AL50 است، موفق به دریافت گواهی ۳C از کشور چین شده است. این گوشی احتمالا همان هواوی P50 معمولی باشد، البته ممکن است شاهد نسخه ۴G گوشی P50 پرو نیز باشیم. همچنین بعید نیست که JAD-AL50 همان گوشی نووا ۹ هواوی باشد که با استناد به شایعات، مدتی است که در حال تولید است.

البته گواهی ۳C دریافت شده توسط این محصول، به پشتیبانی آن از شارژ سریع ۶۶ واتی اشاره می‌کند که برای گوشی مقرون به صرفه‌ای چون نووا ۹، بیش از رویایی است.

 

مشخصات سخت افزار هواوی پی ۵۰

سخت افزار کایرین هواوی سال هاست که با کیفیت بسیار بالای قلب تپنده ی گوشی های هواوی را تشکیل میدهد. استفاده از چیپست Kirin 9000 / 9000E با ظرفیت داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۶ و۸ در بازار ارائه می شوند.

در مورد سخت افزار برای نسل بعدی Huawei موارد کمی گفته شده است. اما تصور می شود که گوشی موبایل P50 Pro  از Kirin 9000 استفاده خواهد کرد. این مورد اولین بار در Huawei Mate 40 ظاهر شد. این یک SoC 5 نانومتری ۵G است که قبل از اپل و کوالکام اعلامیه های خود را منتشر کرد و برای هوآوی معمول است که این سخت افزار را از سری Mate به سری P به این روش بچرخاند. P50 استاندارد ممکن است از Kirin 9000E ، نسخه کمی پایین تر سخت افزار استفاده کند. 

نرم افزار و رابط کاربری

در ابتدا باید اعتراف کرد که همچنان خدمات گوگل در این گوشی ارائه نمیشود. نرم افزار هواوی این بار قصه طول و درزای دارد. هواوی بعد از شکتس نسبی در تحریم ها تصمیم به تولید رابط کاربری خود گرفت سیستم عامل هارمونی (Harmony) حالا به مرحله ظهور رسیده است. آن هم در گوشی های هواوی پی ۵۰ پرو و پی ۵۰ و در کل خانواده جدید هواوی این بار با نرم افزار و رابط کاربری آن هم با امضای خودش به میدان آمده است.

در زمان معرفی Huawei Mate X2، این شرکت توضیح داد که از ماه آوریل به بعد، Harmony OS به عنوان یک نسخه برتر برای دستگاه ها ارائه می شود. شاید این احتمال وجود داشته باشد که P50 با Harmony OS یا حداقل گزینه Harmony OS به بازار عرضه شود.

 

قیمت هواوی پی ۵۰

اگرچه هنوز اخبار مشخصی در این باره منتشر نشده است، اما قیمت گوشی هوآوی P50 بدون شک بسیار بالا خواهد بود. پرچمدارانی در این سطح و با این مشخصات در سال جدید در بازه قیمتی بیش از ۹۰۰ و ۱۰۰۰ دلار ارائه شده اند و اعمال چنین برچسب قیمتی از سوی هوآوی برای قیمت گوشی هوآوی P50 اصلا عجیب نخواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید