تکنولوژی

مقایسه جنجالی می بند ۶ با می بند ۵!

می بند 6 با می بند 5
.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت 

 

طراحی می بند ۶ شباهت بسیار زیادی به می بند ۵ دارد. تا آنجای که در مقایسه می بند ۶ با می بند ۵ خیلی متوجه تفاوت آنها نمی شوید. گر چه در mi band 6 تحولات تکنولوژی های بیشتری را شاهد هستیم. اما تفاوت های ساختاری جزئی بین می بند ۶ با می بند ۵ دیده میشود. که میتوان به ۱.۵۶ اینچی بودن می بند ۶ اشاره کرد که نسبت به می بند ۵ که ابعاد صفحه نمایش آن به ۱.۱ اینچ میرسید پیشرفت نسبی داشته. و البته ویژگی های خوبی مثل قاب پلاستیک فشرده – قفل آلیاژ آلومینیوم – شیشه‌ی ۲.۵D – پوشش AF – بند TPU – مقاوم در برابر فشار آب تا فشار ۵ اتمسفر را از می بند ۵ به ارث برده است که بتواند می بند ۶ را همچنان در صدر لیست خرید مچ بند شیائومی قرار دهد. شیائومی می بند ۶ (Xiaomi Mi band 6) می تواند جانشین قدرتمند می بند ۵ باشد. می بند ها محبوبیت بسیار زیادی را در دنیا به خصوص ایران به همراه دارد. در ادامه مقایسه mi band 5 با mi band6 با رهام تل همراه باشید. بررسی کامل می بند ۶ را در mi band 6 مشخصات می بند ۶ + قابلیت ها بیش تر بخوانید.

 مقایسه صفحه نمایش 

 

در بخش مقایسه نمایشگرها نمایشگر می بند ۶ رزولیشن ۱۵۲ در ۴۸۶ پیکسل به تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ را به کاربر ارائه میدهد. اما بخش رزولیشن  میبند ۵ به ۲۹۴ × ۱۲۶ پیکسل  میرسید. که باز هم می بند ۶ برنده میدان خواهد بود. همه ی کاربر های مچ بند معروف شیائومی میدانند که روشنایی ۴۵۰ نیتی این نمایشگر یکی از بهترین ویژگی های این مچ بند های هوشمند است که هم در می بند ۵ و هم در می بند ۶ یکی از ویژگی های خوب مچ بند های شیائومی است. 

مقایسه می بند 5 با 6

 مقایسه قابلیت ها 

 

شیائومی mi band 6 از تشخیص خودکار ۳۰ حالت ورزشی حرفه ای پشتیبانی می کند، که دو برابر بیشتر از نسل قبل یعنی می بند ۵ است. همچنین شامل پایش سلامت بانوان و نظارت روی سطح استرس میباشد. همچنین شامل ۱۳۰ صفحه برای نمایش می باشد و از صفحات سفارشی هم پشتیبانی میکند. صفحه ‌نمایش می بند ۶ وضوح ۱۵۲ در ۴۸۶ پیکسل را به همراه دارد، حداکثر روشنایی صفحه ‌نمایش می بند ۶ شیائومی ۴۵۰ نیت است. این صفحه ‌نمایش از شیشه‌ ی حرارت‌ دیده با پوشش ضد جذب اثر انگشت استفاده میکند. از نظر پارامترهای تشخیص سلامت، شیائومی می بند ۶ با یک نسخه ارتقا یافته ارائه میشود. این دستگاه از تشخیص جدید میزان اکسیژن خون بهره میبرد. قابلیت پایش سطح اشباع اکسیژن خون (SpO2) در می بند ۶ می تواند سطح اکسیژن خون کاربر را به‌ هنگام ورزش کردن هم محاسبه کند. می بند ۶ روی کیفیت نفس کشیدن کاربر در هنگام خواب هم نظارت دقیقی دارد و امکان پایش REM را نیز ارائه میدهد. مچ بند هوشمند شیائومی از نظارت منظم ضربان قلب که در بیشتر می بند ها وجود داشت پشتیبانی می کند. با این حال، شیائومی می گوید ویژگی نظارت بر ضربان قلب جدید درجه یک میباشد و نتایج بهتر و پایدارتری نسبت به سایر نتایج در بازار را ارائه میدهد.

 

مقایسه می بند 6 با 5

مقایسه باتری 

 

  در این بخش میخواهیم به باتری می بند ۶ بپردازیم که با یک شارژ مغناطیسی ارتقا یافته ارائه میشود. به گفته این شرکت این مچ بند ۱۴ روز عمر باتری دارد که مشابه mi band 6 میباشد. اما با تفاوت این که صفحه نمایش بزرگتر شده است. mi band 6 ضد آب میباشد به طوری که میتواند تا عمق ۵۰ متری فشار را تحمل کند. شما میتوانید می بند ۶ را با خیال راحت به ‌هنگام شنا کردن و غواصی به همراه داشته باشید.

mi band 5 با mi band 6

مقایسه کنترل ها

 

می بند ۶ و می بند ۵ شیائومی هر دو از کنترل های زیادی بهره میبرند که اگر برایتان جای سوال است که با mi band 6 چه سیستم های را میتوان کنترل کرد. میتوان به کنترل دوربین، کنترل موزیک، قابلیت پیدا کردن گوشی، سایلنت کردن گوشی، آنلاک گوشی و لپ‌تاپ، هشدار تماس و پیام، نوتیفیکیشن شبکه‌های اجتماعی، تایمر، بیدارباش، تشخیص پوشیدن ساعت، نمایش وضعیت آب و هوا اشاره کرد.

mi band 5 با mi band 6

مقایسه حسگر ها

 

حسگر های میبند ۶ شیائومی پیشرفت های نسبی را نسبت به نسخه قبل ارائه کرده است که میتوان به حسگر ضربان قلب، فشارسنج، حسگر SpO2 برای پایش اکسیژن خون (فقط نسخه دارای NFC) شتاب‌سنج و ژیروسکوپ سه محوره، ویبره، مادون قرمز جهت تشخیص پوشیدن ساعت (فقط نسخه دارای NFC)، میکروفن (فقط نسخه دارای NFC)، دستیار صوتی Xiao Ai (فقط نسخه چین دارای NFC) اشاره کرد. که هم در نسخه mi ban6 و هم در mi band5 این حسگرها را در خود جای داده اند.

mi band 5 با mi band 6

مقایسه قیمت  

 

می بند ۶ در رنگ‌ های متنوع مشکی، نارنجی، زرد، زیتونی، استخوانی و آبی ارائه می شود. ابعاد mi band 6 به ۴۷.۴ در ۱۸.۶ در ۷ میلی ‌متر میباشد که تقریبا‌ هم‌ اندازه‌ با Mi band 5 میباشد و طول بند از ۱۵۵ تا ۲۱۹ میلی‌متر قابل ‌تنظیم هست. شیائومی می بند ۶ به ‌زودی در چین با قیمت ۲۳۰ یوآن (۳۵ دلار) و مدل NFC این محصول ۲۸۰ یوآن (۴۲ دلار) عرضه می‌شود. اولین فروش رسمی در تاریخ ۲ آوریل انجام می شود. که به ارزش پول ایران چیزی در حدود ۹۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان خواهد بود که ارزش خرید بالای را برای کاربران خواهد داشت.

mi band 5 با mi band 6
منبع

دیدگاهتان را بنویسید