تکنولوژی

مشخصات گلکسی S22 اولترا از شایعه تا واقعیت!

S22 Ultra

 

مشخصات گلکسی S22 اولترا (شایعه)

گلکسی S22 اولترا یکی از پرچمداران پشت پرده این صنعت بزرگ است. که به تازگی شایعاتی در مورد galaxy S22 ultra از سایت های بزرگی چون IT home یا  digital lets go مطرح شده. در این بخش میخواهیم به مشخصات احتمالی تا زمان عرضه شدن آن بپردازیم. گلکسی اس ۲۲ الترا بی شک یکی از بهترین های بازار خواهد بود. اما نکته اصلی رقبای چون می ۱۱ اولترا یا همان galaxy S21 ultra باشد. اشاره به قیمت اس ۲۲ اولترا یکی از بخش های مهم مقایسه خواهد بود. و علاوه بر آن در این بخش گلکسی galaxy S22  اولترا را با هم رده هایش مقایسه خواهیم کرد. با رهام تل در این مقایسه جذاب همراه باشید. در این فیلم مقایسه سامسونگ گلکسی S21 اولترا با سامسونگ  گلکسی اس ۲۲ اولترا خواهیم دید. که البته با اطلاعاتی که تاکنون در دست داریم. به نظر تحولات زیادی را نسبت به نسخه قبلی تجربه کند. و در آخر هم مقایسه ای کوتاه بین مشخصات احتمالی S22 ultra و آیفون ۱۲ پرو مکس خواهیم داشت.

 طراحی و کیفیت ساخت گلکسی S22 اولترا

 

طراحی گلکسی اس ۲۲ اولترا یکی از مهم ترین بخش های مورد علاقه هواداران سامسونگ است. اس ۲۲ اولترا احتمالا با دوربین اصلی بزرگ طراحی میشود. که به یکی از بهترین لنز های جهان مجهز است. که در بخش دوربین به آن خواهیم پرداخت. اما وزن S22 اولترا چیزی در حدود قبلی خواهد بود. اما به قول سایت LetsGoDigital احتمالا در بخش طراحی صفحه نمایش سامسونگ با ناچ حفره ای خدا حافظی کند. و پا به دنیای گوشی های با تکنولوژی pop up  روی بیاورد اما تا کنون خبر دقیقی درباره آن نمی دانیم.

galaxy S22 ultra

بازگشت در گاه حافظه گلکسی S22 اولترا

 

در گاه حافظه یکی از نکاتی است که در نسخه های قبلی حذف شده بود. علت حذف شدن درگاه حافظه در پرچمداران سامسونگ خیلی مشخص نیست. اما در نسخه جدید به خواست هوادارن و نیاز آنها به داشتن درگاه کارت حافظه شاید در گلکسی s22 اولترا شاهد حضور درگاه اختصاصی در گاه حافظه باشیم.   

galaxy S22 ultra

 دوربین گلکسی S22 اولترا

 

سامسونگ در ساخت محصولات مختلفی فعالیت می‌کند. از گوشی هوشمند و لوازم خانه گرفته که بیشترین محبوبیت را در بین مردم دارند، تا قطعات اولیه‌ی لازم برای ساخت این محصولات نظیر پردازنده، نمایشگر، دوربین و بسیاری چیزهای دیگر. شرکت کره‌ای اما در ادامه‌ی روند موفقیت‌آمیز خود در ساخت سنسورهای دوربین، قصد دارد به‌زودی از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی هم رونمایی کند که هنوز تاریخ مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده. اما شایعات احتمال به کار بردن سنسور OLYMPUS که یکی از سازنده های لنز دوربین عکاسی است زیاد باشد. دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا قطعا یکی از بهترین های بازار خواهد بود. دوربین سلفی قرار است با فیلم برادی ۸k در ۶۰ فریم بر ثانیه مجهز شود.

 

galaxy S22 ultra

مقایسه گلکسی s22 اولترا با ایفون ۱۲ پرو مکس   

گوشی موبایل s22 اولترا با شایعاتی از سخت افزار قدرتمند، و دوربینی با تکنولوژی های عجیب غریب دوربین هایش و البته احتمال ۲۰۰ مگاپیکسلی بودن لنز اصلی اس ۲۲ اولترا زنگ خطری برای اپل خواهد بود، در این ویدیو مقایسه اس ۲۲ اولترا با ایفون ۱۲ پرو مکس را خواهید دید. البته مشخصات s22 اولترا در حد شایعه بوده که کمی بوی واقعیت میدهد. در این بررسی کوتاه خواهیم دید که با مشخصات احتمالی گلکسی اس ۲۲ اولترا با ایفون ۱۲ پرو مکس قطعا بازنده اصلی کمپانی اپل خواهد بود.

تشخیص مدت پرواز  

 

در رابطه با سری گلکسی S22 خیلی زود است بخواهیم حرف بزنیم چون هنوز شش ماه هم از ورود اولین پرچم‌داران سال ۲۰۲۱ سامسونگ نگذشته و این یعنی حداقل ۸ ماه تا زمان رونمایی از مدل‌های جدید باقی مانده. با این حال خبرهایی در رابطه با آن‌ها شنیده می‌شود که از جمله مهم‌ترین و موثق‌ترینشان، بهره‌مند نبودن این گوشی‌ها از سنسور مدت پرواز (ToF) است که جای تعجبی هم ندارد چون در آخرین سری نوت و گلکسی S21 شاهد حضور آن نبودیم و سامسونگ هم فعلا برنامه‌ای برای اضافه کردن آن به گوشی‌های خود ندارد. همچنین گفته می‌شود پردازنده‌ی به‌کار رفته در این محصول (حداقل مدل اولترا)، با همکاری شرکت AMD تولید خواهد شد که از لحاظ قدرت پردازشی در سطح بسیار بالاتری از پردازنده‌های کنونی قرار خواهد گرفت.

galaxy S22 ultra

سخت افزار خنک تر 

 

در نسل قبل گلکسی S21 اولترا با داشتن سخت افزار قوی در کارکرد های سنگین کمی داغ میکرد. البته برای گوشی های قدرتمندی مثل سری S سامسونگ بدیهی است که در کارکرد های سنگین کمی حرارت را به بیرون انتقال دهد اما انتظار از یک پرچمدار تعبیه سیستم خنک کننده بهتری در راستای رضایت کاربران است. سخت افزار گلکسی s21 اولترا Exynos 2100 (پنج نانومتری) است که احتمالا سخت افزار گلکسی S22 اولترا هم به خوبی نسخه قبلی خود خواهد بود.

galaxy S22 ultra

قیمت گلکسی S22 اولترا   

 

قیمت گلکسی S22 اولترا یکی از گران ترین محصولات سامسونگ خواهد بود. چرا که هم پرچمدار است و هم یکی از بهترین دوربین های گوشی موبایل جهان را خواهد داشت. به گفته سایت tomsguide.com قیمت گلکسی اس ۲۲ چیزی در حدود $۱,۱۹۹ دلار پیش بینی شده است. این مقاله تا اخبار دقیق تر هر روزه آپدیت میشود. تا شما کاربران سایت رهام تل در جریان خبر های گلکسی S22 اولترا قرار بگیرید. 

galaxy S22 ultra

 تکنولوژی دوربین S22 اولترا   

 

سامسونگ برای گوشی گلکسی S21 اولترا از دو دوربین پریسکوپ با زوم‌های ۳ و ۱۰ برابری استفاده کرده. ولی حالا به‌نظر می‌رسد گلکسی S22 اولترا در این زمینه از ویژگی بسیار جذاب‌تری بهره می‌برد. بر اساس شایعات قرار است سامسونگ با استفاده از فناوری زوم متغیر وضعیت بزرگنمایی دوربین پریسکوپ دست به تحول جذابی در سری S سامسونگ بزند و سامسونگ را متحول کند. با بهری گیری از لنزهای متحرک حالا امکان زوم متغیر در دوربین‌های پریسکوپ فراهم بوده و دیگر نیازی به پردازش‌های نرم‌افزاری برای بهبود تصاویر احساس نمی‌شود. در نتیجه شاهد افت کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط دوربین پریسکوپ نخواهیم بود. ناگفته نماند دو شرکت سامسونگ الکترومکانیک و سامسونگ LSI در حال توسعه این قابلیت هستند. شاید سامسونگ برای رسیدن به کمپانی پر آوازه سونی در زمینه دوربین این تکنولوژی را در طراحی دوربین هایش آغاز کرده است. چرا که گوشی سونی Xperia 1 III پیش تر از قابلیت زوم متغیر استفاده میکرد.

 

galaxy S22 ultra

منبع
tomsguide.com

دیدگاهتان را بنویسید