نقد و بررسی, ویدیو

همه چیز در مورد بازی Tom Clancys Rainbow Six Siege [به همراه فیلم]

همه چیز ۷ سال پیش در تاریخ ۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ شروع شد. یوبی سافت بازی Rainbow Six Siege را از مجموعه Tom Clancy منتشر کرد. بازی شوتر چند نفره‌ی آنلاینی که با بهره گیری از مهارت تیراندازی، استراتژی و خلاقیت در کنار هم تجربه ای جدید را به گیمرها ارائه داد. این بازی در همان ابتدای انتشار چند قدم از رقبای پرطرفدارش مثل بازی کانتر (Counter-Strike) جلوتر بود. اما چرا؟!

سامسونگ galaxy watch 4 vs 5

این مقاله برای شما مفید است اگر به دنبال سوالات زیر هستید!

              • سبک بازی رینبو سیکس سیج چیست؟
              • آیا بازی rainbow six siege رایگان است؟
              • برای خرید بازی تام کلنسی رینبو سیکس سیج از چه ریجنی استفاده کنیم؟
              • حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی r6 چه مشخصاتی دارد؟
              • برای نصب بازی  rainbow six siege چه نرم افزارهایی لازم است؟
              • قیمت بازی R6 چقدر هست؟
              • بازی رینبو سیکس رو چجوری بخریم؟
              • بازی رینبو موبایل هم داریم؟
              • بازی r6 mobile رایگان است؟

فیلم Rainbow Six Siege:

سبک بازی:

رینبو سیکس سیج صرفا یک بازی شوتر نیست. دو تیم مهاجم (attacker) و مدافع (Defender) شامل ۵ نفر (Operator) در برابر هم قرار میگیرند و با استفاده از توانایی ها و گجت(gadget) های خاصی که در اختیار هر اپراتور هست یکدیگر را به چالش میکشند. البته که اپراترهای اتکر توانایی ها و گجت های مختلفی در اختیار دارند که میتواند بسیاری از این ترپ ها و موانع را خنثی کند. Rainbow six siege با همین استراتژی و خلاقیت در انتخاب مناسب و بکارگیری توانایی خاص آنها و مهارت shooting خود را از سایر بازی های کامپیتوری متمایز مینماید.

نتیجه: بازی رینبو سیکس سیج با سبک چند نفره در کنار تجربه هیجان تیراندازی، لذت خلاقیت و استراتژی گروهی را برای شما و دوستانتان به ارمغان میاورد.

مقایسه Poco M5 با Poco M5s

آیا رینبو سیکس سیج یکنواخت شده؟!

سوالی که ممکنه براتون پیش بیاد اینه که رینبو سیکس سیج با ارائه این سبک باید بعد از این سال ها یکنواخت و خسته کننده شده باشه. باید توجه کنیم که در هر سیزن یوبی سافت و تیم سازنده rainbow six siege ایونت (event) خاص و جدیدی منتشر میکنند که گیم پلی منحصر به فردی از بازی r6 داره و البته تیم توسعه دهنده بازی رینبو در هر سیزن جدید از بازی با ایجاد تغییرات در توانایی سلاح ها، لگد اسلحه (recoil pattern) ، اتچمنت (attachment) های آنها و معرفی اپراتور های جدید چالش های جدیدی برای بازیکنان رینبو سیکس ایجاد میکنند.

اتکرها در R6 برای خنثی کردن بمب (bomb) و  فعال کردن دفیوزر (defuser) چالش های بسیاری دارند. غیر از محدودیت زمان و مقاومت operator تیم دفندر در مسیر رسیدن به بمب سایدها (bomb side) باید منتظر انواع تله (trap) و موانع برقی و مکانیکی باشند.

نتیجه: توسعه دهنده های بازی rainbow six siege در سیزن های مختلف با معرفی اپراتور جدید، تغییرات در اسلحه ها و امکانات بازیکنان و برگزاری ایونت، جو بازی را برای بازیکنان جذاب و جدید نگه میدارند!

 

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

مودهای بازی رینبو سیکس سیج:

برای شروع گیم بصورت انلاین تیم ها ۵ نفره خواهند بود و در چهار مود(mode) زیر میتوانید بازی کنید:

  • New Comer:

در حالت New Comer کسانی است که به تازگی وارد کامیونیتی بزرگ R6 شده اند. در واقع شما در این حالت در کنار سایر بازیکنان جدید با سبک rainbow six  و مپ(map) های بازی و توانایی اپراتورها آشنا میشوید. این حالت از بازی تنها تا زمانی که شما به لول ۵۰ برسید در دسترستان خواهد بود.

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

  • Quick Match:

در حالت Quick match از بازی در هر لولی در دسترس خواهد بود و ممکن است هر بازیکن با هر سطحی در rainbow یار یا رقیب شما باشد. در این حالت مپ بازی و محل استقرار دفندر ها به صورت رندوم انتخاب میشود. هر راند بازی سه دقیقه طول میکشد. در کوییک مچ شما میتوانید از گیم خارج شوید یا برعکس هنگام استارت آن جای خالی بازیکنی که بازی را ترک کرده بگیرید. هیچ جریمه ای برای ترک کوییک مچ نخواهد بود و شما بن(ban)  نخواهید شد.

  • Unranked:

در حالت Unranked از بازی رینبو سیکس سیج شما باید حداقل لول ۱۰ را داشته باشید. حداقل ۴ راند و حداکثر ۹ راند بازی تیم برنده را مشخص خواهد نمود . در نظر داشته باشید اگر به عنوان اتکر یا دفندر بازی را شروع کنید پس از سه راند این وضعیت تغییر خواهد نمود. لازم به ذکر هست که در این حالت دو تیم میتوانند دو مپ از سه مپ پیشنهادی و ۴ اپراتور را در بازی بن کنند تا هیچ پلیر نتواند انها را انتخاب نماید. در نظر داشته باشید در صورتیکه بازی انرنک را ترک کنید بن میشوید.

  • Ranked:

در مود Ranked از ار سیکس سطح  و رنک شما را مشخص خواهد نمود و حداقل لول لازم برای شروع آن ۵۰ میباشد. در نظر داشته باشید پس از ده مچ رنک با توجه به برد، باخت و رنک شما مشخص خواهد شد که میتوانید در ادامه با همین مود ان را افزایش یا کاهش دهید! درصورتیکه بازی رنک را ترک کنید بن میشوید!

 

  • Training Grounds:

این مود بازی R6 در دو حالت Shooting Range و Training Ground برای شما در هر لولی در دسترس میباشد. در shooting range شما قادر خواهید بود که اپراتورهای مختلف با اسلحه های متفاوت بدون محدودیت زمان به تست تیراندازی بپردازید و با تغییر تنظیمات مربوط به موس گیمینگ تان ریکویل و لگر اسلحه را کاهش دهید. در قسمت training grounds شما میتوانید برای ارتقای مهارت شوتینگ خود با اپراتور دلخواهتان در هر مپی که بخواهید با بات(bot) های بازی به رقابت بپردازید.

  • Custom Game:

این mode از rainbow با تعداد بازیکن دلخواه در هر تیم حداکثر تا ۵ نفر بصورت انلاین و لوکال (local)  در هر مپی که شما بخواهید لذت و هیجان را برای شما به ارمغان میاورد.

در نظر داشته باشید که هیچ اپراتوری در R6 وجود ندارد که بتوان آن را برترین دانست. هر operator چه اتکر چه دفندر، اپراتوری برای خنثی کردن و مقابله با خود در تیم روبرو دارد فقط باید گیمرها در انتخاب خود دقت و خلاقیت کافی را داشته باشد. بنابراین اگر میخواهید در یک بازی علاوه بر تیراندازی و کشتار از فکر و خلاقیتتان هم استفاده نمایید پیشنهاد ما بازی Tomclancy Rainbow Six Siege  میباشد.

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

حداقل سیستم مورد نیاز برای R6:

OS: Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 64bit versions required
Processor: Intel Core i3 560 @ 3.3 GHz or AMD Phenom II X4 945 @ 3.0 GHz
Memory: 6 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 460 or AMD Radeon HD 5870 DirectX-11 compliant with 1GB of VRAM
Network: Broadband Internet connection
Storage: 30 GB available spaceSound Card: DirectX® ۹.0c compatible sound card with latest drivers

سیستم پیشنهادی برای Tom Clancys Rainbow Six Siege:

OS: Windows 10 64bit , Windows 11 64bit

Processor: Core i5/Core i7, 10Th GEN intel , 11Th GEN intel  , ۱۲Th GEN intel or AMD Ryzen 3 , AMD Ryzen 5 , AMD Ryzen 7 , AMD Ryzen 9

Memory: 8 GB RAM or better 16 GB up to 64 GB

Graphics: NVIDIA RTX series 3000 , NVIDIA RTX series 2000 , NVIDIA RTX series 1000 , AMD Radeon™ RX 6000

Network: Broadband Internet connection

Storage: 47 GB available space

Sound Card: DirectX® ۹.0c compatible sound card 5.1 with latest drivers

یکی از بهترین لپ تاپ‌ها مناسب برای بازی R6:

بر اساس سیستم پیشنهادی شرکت یوبی سافت برای اجرای بازی R6  یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای اجرای این بازی سری لجیون ۵ میباشد. لپ تاپ legion 5  و legion 5 pro یکی از بهترین گزینه ها برای گیمینگ است. پیشنهاد میکنیم اگر نمیخواهید برای به اندازه اسمبل یه pc قوی هزینه کنید حتماً نگاهی به سری موفق و پرفروش لجیون داشته باشید!

 

 

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

 

راهنمای نصب بازی  Tom Clancys Rainbow Six Siege :

برای نصب این بازی در PC  و کنسول بازی شما به هر دو نرم افزار steam  و Ubisoft connect  نیاز خواهید داشت.  پیشنهاد میکنیم برای خرید رینبو سیکس با توجه به ارزش پول آرژانتین، ترکیه و برزیل از ریجن یکی از این این کشورها استفاده نمایید. برای اینکار وی پی ان خود را روی ریجن این سه کشور تنظیم کنید و به سایت Steam بروید.

شما میبایست با توجه به قیمت بازی در ریجنی که انتخاب کردید از قبل گیفت کارد تهیه نمایید. دقت کنیدGift card  خریداری شده با ریجن اکانت استیم شما منطبق باشد. سایت های بسیاری برای تهیه این کارت اعتباری وجود دارند. مراقبت کنید که سایتی که انتخاب میکنید دارای نمادهای معتبر الکترونیکی باشد. پس از ساخت اکانت استیم وارد سربرگ account setting شده و Redeem Code را انتخاب نموده و کد چند رقمی گیفت کارد خود را وارد نمایید تا اکانت شخصی استیم شما شارژ شود. در نهایت نسخه مورد نظر خود را در استیم انتخاب و به آسانی rainbow six siege را خریداری کنید.

در مرحله بعد به سایت Ubisoft بروید. پس از ساخت اکانت یوبی سافت نرم افزار یوبیسافت کانکت را دانلود و نصب نمایید.

قیمت بازی Tom Clancys Rainbow Six Siege :

برای خرید بازی رینبو سیکس سیج سه نسخه وجود دارد. هر کدام دارای قیمت متفاوت و به تبع امکانات خاصی هستند. در نظر داشته باشید سبک های بازی، اسلحه ها، تجهیزات در همه نسخه ها در دسترس خواهند بود. برای اگاهی از قیمت رینبو سیکس سیج شما باید به SteamDB بروید. در واقع دیتا بیس استیم قیمت نسخه های مختلف بازی رینبو سیکس را در ریجن ها مختلف نشان میدهد. با انتخاب گزینه package میتوانید نسخه مورد نظرتون رو انتخاب کنید و قیمتش رو در لحظه ببینید.

  • قیمت نسخه معمولی(Standard Edition):

در این نسخه  r6 ویژگی های بالا در دسترسه ولی شما فقط میتونید با اپراتور ریکرویت(Recruit)  بازی کنید. این اپراتور توانایی و گجت خاصی نداره و تعداد محدودی سلاح و تجهیزات در اختیار شماست.

 

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

  • قیمت نسخه لوکس (Deluxe Edition):

نسخه لوکس رینبو سیکس تمام ویژگی های نسخه معمولی رو داره بعلاوه اینکه ۱۶ اپراتور سال اول و دوم بازی سریعاً برای شما باز میشود.

 

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

  • قیمت نسخه اپراتور (Operator Edition):

در نسخه اپراتور رینبو سیکس سیج همه اپراتورهای معرفی شده تا کنون یعنی ۴۲ اپراتور برای شما باز خواهند بود.

 

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

  • قیمت نسخه نهایی(Ultimate Edition):

نسخه التیمیت رینبو تمام ویژگی نسخه های قبلی رو داره و در کنارش تعدادی از باندل اپراتورها رو هم به شما ارائه میده.

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

هر آنچه که در مورد بازی R6 mobile میدانیم:

زمان زیادی از انتشار خبر ساخت بازی  r6 برای موبایل نمیگذره. این بار کمپانی یوبی سافت از rainbow six siege mobile  رونمایی کرده و قول داده تجربه هیجان و اکشن را برای گیمرهای موبایل به ارمغان بیاورد. بااینکه سازندگان بازی خود قبول دارند لذت بازی رینبو ۶ در مانیتور PC  و Laptop به همراه یک موس دقیق با بازی در هیچ کنسول یا دستگاه هوشمندی قابل مقایسه نیست اما باید بپذیریم که نمیتوانیم مانیتور را همه جا با خود ببریم! Ubisoft اعلام کرده که ار سیکس موبایل هم برای اندروید و هم برای iOS ارائه میشود. در ادامه فیلم تریلر سینماتیک بازی r6 mobile و گیم پلی آن را مشاهده خواهیم کرد.

فیلم تریلر Rainbow Six Siege Mobile:

کمپانی Ubisoft تاریخ دقیقی برای انتشار r6 mobile اعلام نکرده و فقط میدانیم این بازی موبایل نهایتاً تا پایان ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. البته این بازی بصورت Pre Register روی پلی استور گوگل قرار گرفته و گیمرها میتوانند با مراجعه به آن برای تجربه نسخه های آزمایشی r6 mobile که در آینده نزدیک منتشر میشود ثبت نام نمایند.

فیلم گیم پلی Rainbow Six Siege Mobile:

در ادامه فیلم گیمپلی بازی r6 siege mobile را میبینیم. قطعاً با دیدن این ویدیو، شباهت بسیار زیاد رینبو موبایل را با نسخه pc متوجه خواهید شد!

با چه گوشی هایی میتوانیم r6 mobile بازی کنیم؟

در پاسخ به این سوال که بازی r6  برای موبایل به چه مشخصاتی نیاز دارد سازندگان بازی هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده اند اما با توجه به هر انچه که در مورد بازی و خط داستانی r6 میدانیم تعدادی از گوشی های پیشنهادی رهام تل برای بازی رینبو را در زیر ذکر میکنیم.

  • گوشی Poco X4 Pro 5G:

گوشی پوکو ایکس ۴ پرو با توجه به سخت افزار قدرتمند پوکو به ویژه در این سری با چیپست قدرتمند Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G شش نانومتری در کنار پردازنده octa core یکی از بهترین و به صرفه ترین گوشی های گیمینگ جهان است. در واقع ایکس ۴ پرو میراث دار و فرزند خلف poco x3 pro به خوبی از پس پردازش بازی  r6 mobile، کال اف دیوتی موبایل و پابجی موبایل برمیاید.

  • گوشی Xiaomi 11T pro 5G:

سری یازده تی شیائومی یکی از بهترین و پرفروش ترین های بازار موبایل جهان است. فکر میکنم بتوانیم با توجه به بهره مندی از سخت افزار قدرتمند با تراشه Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm) در کنار پردازنده هشت هسته ای حدس بزنیم که شیائومی ۱۱t pro چقدر راحت بازی r6 mbile ، call of duty mobile و pubg mobile را اجرا خواهد نمود!

  • گوشی Xiaomi Redmi Note 11 Pro Plus :

گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس شیائومی با پردازنده معروف مدیاتک Dimensity 920  شش نانومتری و پردازنده هشت هسته ای به خوبی از پس اجرای بازی موبایل به ویژه r6 mobile برخواهد آمد. نکته قابل توجه در هر سه موبایل پیشنهادی این است که در زمان بازی داغ نمیکنند و با توجه به قیمت منصفانه گوشی های شیائومی در کنار کیفیت ساخت بالای آنها ارزش خرید بالایی برای کاربران به ویژه گیمرهای موبایل دارند.

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

  • سری iPhone 13 و iPhone 14:

سری آیفون ۱۳  و ایفون ۱۴ پرچمدار اپل با مشخصات سخت افزاری ممتاز و کیفیت ساخت نامدار اپل به خوبی بدون هیچ لگ یا مشکلی به خوبی از پس اجرای بازی rainbow mobile برخواهند آمد. در ایفون ۱۳ بهره گیری از تراشه بایونیک A15 پنج نانومتری و پردازنده شش هسته ای اپل و در سری ایفون ۱۴ استفاده از Bionic 16 چهار نانومتری این لذت را به ارمغان اورده. خوشحالیم که بازی رینبو موبایل هم برای سیستم عامل android و هم برای سیستم عامل iOS منتشر شده.

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

  • گوشی‌های سری Samsung Galaxy S22:

از یاد نبریم کمپانی سامسونگ پرچمداران خود را با قدرت سخت افزاری قدرتمند به بازار جهانی موبایل عرضه کرد. بهره مندی از chipset با مشخصات Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 در کنار cpu هشت هسته ای متمایز s22، قطعاً طرفداران سامسونگ با در دست داشتن سری گلکسی S22 نه تنها برای بازی r6 mobile و call of duty و PUBG Mobile بلکه برای اجرای هیچ گیمی مشکلی نخواهد داشت!

  • گوشی‌های سری Samsung Galaxy A53:

اگر هم طرفدار سامسونگ هستید و هم علاقه به دنیای بازی های موبایل دارید، حتماً لازم نیست برای تجربه‌ی هیجان گیمینگ و بازی کردن با موبایلتان سری گلکسی s را در دست داشته باشید. سری Awsome یا گلکسی A با قدرت سخت افزاری خوب و متعادل میتواند هیجان و لذت بازی r6 mobile و COD را برای شما به ارمغان آورد. گوشی galaxy a53 با تراشه Exynos 1280 پنج نانومتری همراه با پردازنده ۸ هسته ای برای تجربه گیمر بودن کافیست.خیالتان راحت!

  • گوشی های سری Samsung Galaxy A73:

عضو دیگر خانواده میان رده سامسونگ و در واقع قوی ترین عضو خانواده Awsome گوشی سامسونگ گلکسی A73 هست. مشخصات سخت افزار گلکسی a73 با تراشه Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G با شش نانو متری با پردازنده ۸ هسته ای به خوبی از پس اجرای بازی های پرطرفدار موبایل نظیر r6 mobile ، Call of duty mobile و پابچی موبایل برخواهد آمد.

مقایسه پوکوm5s با پوکو m5

ممنون میشیم نظرتون راجع به مقاله “همه چیز درمورد rainbow six siege” رو برامون کامنت کنید. سایر مقالات ما در مجله رهام تل در دسترس شما دوستان عزیز هست. اگر هم سوالی داشتید خوشحال میشیم بتونیم پاسخگو باشیم:)

دیدگاهتان را بنویسید