تکنولوژی

مقایسه s20 fe با s21| مشخصات و بررسی s20fe و s21 + فیلم مقایسه

مقایسه s20 fe با s21

گلکسی s21 5G یکی از گوشی های پرفروش سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بود. اما سامسونگ در کنار طراحی پرچمداران خود نسخه های fan edition را هم تولید کرده است. سامسونگ گلکسی s20 fe یکی از گوشی های اقتصادی بازار موبایل است. که در این بخش از رهام تل قصد داریم به مقایسه s21 با s20 fe بپردازیم. البته نسخه های ۵g سری s با هم تفاوت های داردند که به آنها خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید گلکسی s21 را دارید. ولی نمیخواهید پول زیادتری پرداخت کنید خرید s20fe را به شما توصیه میکنیم. در ادامه مقایسه اس ۲۰ اف ای با اس ۲۱ را در رهام تل از دست ندهید. 

Galaxy S21 5G

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت 

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گلکسی s21 5g با s20fe با ابعادی متفاوتی طراحی شده اند. ابعاد گلکسی اس ۲۰ اف ای در حدود ۱۵۹.۸در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلی متر با وزن ۱۹۰ گرم حس در دست داشتن خوبی را به کاربر میدهد. در مقابل سامسونگ s21 نسخه ۵g با ابعاد ۱۵۱.۷در ۷۱.۲در ۷.۹ با وزن ۱۷۱ گرمی لقب پرچمدار سامسونگ را یدک میکشد. میتوان تفاوت طراحی را در محافظ صفحه نمایش s21 دانست که گویلا گلس ویکتوس نقش محافظ صفحه نمایش را در اس ۲۱ بر عهده دارد دانست. طراحی ظاهری این دو گوشی هم تفاوت خاصی ندارند. هر دوی دوربین های سلفی با ناچ حفره ای طراحی شده اند. و دوربین های سه گانه پنل پشتی را شکل داده اند. گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵ جی در واقع از نظر طراحی چیزی از نسخه اصلی کم ندارد و سامسونگ به زیبایی هر چه تمام‌تر این محصول را طراحی کرده است. در واقع با این روش سامسونگ حق انتخاب بیشتری را به کاربران خود داده است. یکی از تفاوت‌های عمده این گوشی با نسخه اصلی اینست که به جای شیشه از پلی کربنات ساخته شده. اما سامسونگ با بکارگیری انحنای ظریف زیبایی خاصی را بکار گرفته تا بتواند یک گوشی مستحکم و یکپارچه را تحویل مشتریان وفادار خود دهد، بقیه قسمت‌ها دقیقاً همانندسامسونگ اس ۲۰ طراحی شده است.

Galaxy S21 5G

مقایسه صفحه نمایش 

 

نمایشگر سامسونگ گلکسی S20FE 5G ، یکی از قسمت‌هایی است که نسبت به سامسونگ s21 مشخصات ضعیف‌تری دارد. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با تراکم پیکسل ۴۰۷ ppi بوده در حالی که رزولوشن گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ فایو جی برابر با ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با تراکم پیکسل ۴۲۱ ppi است. کیفیت تصویر این پرچم دار هم full HD+ است. زبان طراحی مشابه بوده گرچه حفره دوربین سلفی این نسخه کمی کوچک‌ترست که تجربه بهتری را از نمایشگر برای شما رقم می‌زند. نوع پنل بکار رفته نیز تفاوت‌هایی دارد. در حالی که s21، از نسل جدید یعنی  Dynamic AMOLED 2X را بکار گرفته، پنل گلکسی اس ۲۰ اف ای از نوع Super AMOLED است، اما باز هم چیزی از عملکرد خوب نمایشگر آن کم نمی‌کند و نسبت به خیلی از گوشی‌های هم قیمت از نظر نمایشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Galaxy S21 5G

مقایسه دوربین ها

 

دوربین دومین موردی است که گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵G سعی کرده نسبت به نسخه اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد. برای مثال در این نسخه خبری از لنز تله فوتو ۶۴ نیست و به جای آن این بار کهکشانی‌ها از لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو بهره برده‌اند. ولی لنز‌های واید و اولتراواید هر دو مشابه به نسخه اصلی هستند. تفاوت عمده آن به نسخه اصلی در دوربین سلفیست. همان طور که گفته شد این گوشی مخصوص جوانان ساخته شده، بنابراین سامسونگ سعی کرده دوربین سلفی را ارتقاء دهد و لنز ۳۲ مگاپیکسلی را برای جوانان علاقمند به عکاسی سلفی در آن جای داده است. در مقابل سامسونگ s21 دوربین‌های کاملا یکسانی بهره می‌برند. که شامل دوربین واید: حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel. پیکسل‌های ۱٫۸ میکرومتری به‌همراه لنز F/1.8 با لرزش‌گیر اپتیکال دوربین اولتراواید، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت، پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری به‌همراه لنز F/2.2 با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه دوربین تله فتو. حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز، پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری به‌همراه لنز F/2.0 با لرزش‌گیر اپتیکال و بزرگ‌نمایی سه‌‌برابری دوربین سلفی، حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، پیکسل‌های ۱٫۲ میکرومتری به‌همراه لنز F/2.2 سامسونگ با پرچم‌داران جدیدش قابلیت Director’s View را نیز ارائه می‌دهد که دو حالت Vlogger View و Live Thubnails را در بطن خود دارد.

Galaxy S21 5G

مقایسه باتری و اسپیکر 

 

در‌حالی‌که گلکسی S21 با همان ظرفیت باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل گذشته عرضه می‌شود. مدل پلاس از باتری حجیم‌تر ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای تأمین انرژی موردنیازش استفاده می‌کند. سامسونگ می‌گوید هر دو گوشی با شناسایی هوشمندانه‌ی الگوی کاربری شخص، عمر باتری بیشتری درمقایسه‌با نسل گذشته ارائه می‌دهند. در مقابل عملکرد باتری گلکسی S20FE 5G نیز در طول عملکرد سخت‌افزاری قرار دارد و بر عملکرد‌های مختلفی تأثیر دارد. از‌این‌رو قبل از اقدام به خرید گوشی موبایل می‌بایست به خوبی نسبت به عملکرد باتری و یا طول عمر یک دستگاه موبایل نیز به خوبی تحقیق کنید. Galaxy S20 FE از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده و فست شارژ آن ۲۵ واتی است. به علاوه سایر قابلیت‌های مرتبط با شارژ مثل شارژ سریع بی سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات نیز برخوردارست.

Galaxy S21 5G

مقایسه سخت افزار ها

 

در مقایسه سخت افزار های گلکسی S21 و گلکسی S20 fe  مطابق انتظار اس ۲۱ در بازارهای جهانی ازجمله ایران با تراشه‌ی Exynos 2100 سامسونگ و در برخی بازارها با جدیدترین تراشه‌ی کوالکام موسوم به Snapdragon 888 ‌فروخته می‌شوند. سامسونگ می‌گوید کهکشانی‌های جدیدش بیش از ۲۰ درصد CPU قوی‌تر و بیش از ۳۵ درصد GPU سریع‌تری دارند. و همچنین پردازش‌های هوش مصنوعی در آن‌ها با دو برابر سرعت بیشتر انجام می‌شود. برخلاف نسل گذشته، کهکشانی‌های جدید سامسونگ فقط در نسخه‌ی ۵G عرضه می‌شوند. در مقابل سامسونگ s20 fe سخت‌افزار گلکسی اس ۲۰ اف ای ۵G نقطه قوت آن محسوب می‌شود؛ چرا که پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ همیشه کارش را به خوبی انجام می‌دهد و Galaxy S20FE 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما سامسونگ برای پایین آوردن قیمت سعی کرده از نصف رم نسخه اصلی استفاده کند ولی باز هم ۶ گیگابایت رم به خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. تنها یک نسخه ۱۲۸/۶گیگابایتی از آن در دسترس بوده ولی شما قادر خواهید بود که این مقدار حافظه را از طریق درگاه حافظه جانبی نیز ارتقاء دهید.

Galaxy S21 5G

نرم افزار 

 

سامسونگ با بروزترین نسخه اندروید یعنی Android 11 گلکسی S21 را قدرتمند کرده است. به روز بودن گلکسی S21 زمان اتفاق افتاده که تنها زمان کوتاهی از انتشار نسخه اندروید ۱۱ می­گذرد. در S21 از رابط کاربری One UI 3.0 که ساخته خود و مخصوص خود شرکت سامسونگ است، استفاده شده است. این رابط کاربری توانایی خاصی در شخصی سازی گوشیتان را به شما هدیه می­دهد. از ویژگی های دیگر این رابط کاربری می توان به حالت تاریک (Dark Mode)، ذخیره پیشرفته (Ultra Data Saving) نیز اشاره کرد. تنها نکته این رابط کاربری این است که هنگامی که شارژ باتری کم است مقداری کند می­شود. این اتفاق علتش فعال شدن خود کار حالت Low Performance است. همچنین نصب برنامه ها بعد از دانلود کمی طول می­کشد.

اندروید 10

جمع بندی 

 

صرف‌نظر از ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری، درپایان باید اشاره کنیم. گلکسی اس ۲۱ در رنگ‌های مات بنفش، صورتی خاکستری و سفید و هر دو با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار خواهند شد. اما در مقابل گلکسی S20FE 5G یکی از قوی ترین گوشی های پرچم دار حال حاضر جهان است.که دستخوش تغییراتی شده است، که به نظر کاربران برای کاهش قیمت بوده. و دستیابی و خرید را برای همه ی دوستداران این نسخه فراهم کرده است، که آن از جمله بدنه پلاستیکی و بازگشت به صفحه تخت و دیگر تغییرات، باعث شده که که این گوشی را با صفت یک پرچمدان در پوسته میان رده بشناسیم.

Galaxy S21 5G

دیدگاهتان را بنویسید