تکنولوژی

مقایسه گلکسی a32 با گلکسی a52!

مقایسه گلکسی A52 5G با A32 5G

فیلم مقایسه گلکسی a32 با a52

 

گوشی موبایل گلکسی a32 5g یکی از تازه وارد های سامسونگ است. که با داشتن قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه هواداران زیادی دارد. که از جنبه طراحی شباهت های زیادی دارند. سامسونگ در سال ۲۰۲۱ گوشی های ۵g زیادی را به بازار عرضه کرده که یکی از این گوشی ها  galaxy a52 است. علاوه بر گلکسی a51 ،سامسونگ a42 و سامسونگ a72 هم از گوشی های میانرده ۵g هستند. در این بخش می خواهیم در رهام تل به بررسی و مقایسه سامسونگ گلکسی a32 با گلگسی a52 بپردازیم. هردو این گوشی ها ارزش خرید بالای دارند. اگر به دنبال این هستید که ارزش خرید گلکسی A52 یا گلکسی A32 برای داشتن یک گوشی ۵g بیش تر است این مقاله را از دست ندهید. در ابتدا در این فیلم مقایسه بین a52 با a32 را به شگل خلاصه می بینید. تا نتیجه گیری کلی را در ابتدا به دست بیاورد. اما اگر قصد خرید گوشی گلکسی a32 یا خرید گلکسی a52 را دارید. و میخواهید بدانید تفاوت a52 با a32 در چیست؟ با رهام تل در ادامه این بخش همراه باشید.

 مقایسه صفحه نمایش 

 

در مقایسه صفحه نمایش a32 با a52 اولین چیزی که از تفاوت به چشم میخورد طراحی ناچ دوربین سلفی است. که در galaxy a52 به شکل حفره ای طراحی شده است. که قطعا طراحی زیباتری را به خود اختصاص داده است. اما در سامسونگ a32 این بخش به شکل قطره ای طراحی شده. گلکسی ای ۵۲ با داشتن صفحه نمایش ۶.۵ اینچی توانسه ۸۴.۱ درصد از صفحه نمایش را در پنل جلویی به خود اختصاص دهد. این موضوع در طراحی گلکسی a32 با همان داشتن ۶.۵ اینچ صفحه نمایش به عدد ۸۱.۶ درصد میرسد. نکته نا امید کننده در گلکسی a32 نسخه ۵g رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسیلی با صفحه نمایش TFT آن است. شاید صفحه نمایش ضعیف تر باعث کاهش قیمت زیاد آن شده باشد. اما باید نیاز کاربر را هم فراهم کند. برخلاف صفحه نمایش گلکسی a32 5g گلکسی a52 صفحه نمایش قدرتمند ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ دارد که برتری خود را به شکل قطعی ثابت میکند.

مقایسه می بند 5 با 6

 مقایسه دوربین ها

 

تفاوت دوربین A52 با A32: گلکسی ای ۳۲ داشتن دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسی و ۸ مگاپیکسلی لنز اولترا واید آن و ۵ و ۲ مگاپیکسل سنسور ماکرو و عمق به خوبی نیاز کاربر را در عکاسی و فیلم برداری بر طرف میکند. اما ماجرا در سامسونگ a52 کمی جذاب تر است. گلکسی a52 با داشتن سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسی و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید آن و دو لنز ۵ مگاپیکسلی آن میتواند تجربه بهتری از عکاسی و فیلم برداری به کاربر ارائه دهد. اختلاف در دوربین سلفی به اوج خود میرسد. دوربین سلفی گلکسی A32 به ۱۳ مگاپیکسل میرسد. اما دوربین سلفی سامسونگ A51 با برتری قاطع ۳۲ مگاپیکسل را به کاربر ارائه میدهد. هر دوی این گوشی ها دوربین های قابل قبولی دارند. اما اگر به دنبال گوشی ۵G ارزان قیمت با کیفیت مطلوبی هستید. قطعا یکی از گزینه های شما در مقایسه galaxy a32 با galaxy a52 گلکسی a32  فایو جی خواهد بود.

 

مقایسه می بند 6 با 5

مقایسه باتری 

 

در پاسخ به سوالی که ایا باتری a52 بهتر است یا a32 باید گفت، باتری جایی است که قطعا برنده آن سامسونگ a32 خواهد بود. گلکسی A32 با داشتن ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت باتری فوق العاده و شارژر سریع ۱۵ واتی میتواند شما را در یک روز کاری شلوغ همراهی کند. galaxy a52 با داشتن ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و البته شارژر ۲۵ واتی سریع تر نسبت به گلکسی a32 میتواند در وب گردی ها و فیلم دیدن شما را همراهی کند.

mi band 5 با mi band 6

مقایسه سخت افزار و نرم افزار

 

در بخش مقایسه عملکرد و سخت افزار سامسونگ a52 با a32 باید اشاره کرد. گلکسی a32 مورد استفاده کارهای روزمره است. چرا که MediaTek MT6853 Dimensity 720 5G (7 nm) در دل سامسونگ a32 یک سخت افزار میانرده برای اجرای نرم افزار ها بدون لگ زدن طراحی شده است. در روان اجرا کردن برنامه ها توسط گلکسی A32 هیچ شکی نیست. اما سامسونگ a52 با داشتن تراشه Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G 5G (8 nm) میتواند سنگین ترین چالش های سخت افزاری را هم پشت سر بگذارد. هردوی این گوشی ها از اندروید ۱۱ بهره میبرند. سامسونگ از رابط کاربری One UI 3.0 برای گلکسی a32 و One UI 3.1 برای گلکسی A52 استفاده کرده است.

mi band 5 با mi band 6

مقایسه سایر ویژگی ها

 

در مقایسه گلکسی A32 و A52 سامسونگ هیچکدام از ویژگی های بالا توجه شما را جلب نکرد. ویژگی وجود دارد که قطعا می تواند مورد توجه شما باشد و آن ضد غبار و آب بودن گوشی است. گلگسی A52 تنها گوشی است که در اینجا از آی پی ریت استاندارد ضد آب بهره می برد ( دقیق تر بگوییم آی پی ریت ۶۷ ). و بعنوان مزیت دیگر -چرا که نه- این گوشی از اسپیکرهایی با Dolby Atmos بهره می برد. خوشبختانه, گلگسی A52 یکی از معایب بزرگ گلکسی A32 را برطرف می کند و در نتیجه آن از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می کند, اما با این وجود باید در نظر گرفته شود که این گوشی دارای یک شارژر ۱۵ واتی است. با چیپست کارآمدتر و کم مصرف تر و شاید بهینه سازی نرم افزاری بهتر گلگسی A52 ممکن است که قادر به این باشد تا در مورد باتری با گلگسی A32 مطابقت کند و یا حتی از آن پیشی بگیرد. نکته جالب توجه دیگر داشتن اسلات اختصاصی برای دو سیم کارت و یک حافظه جانبی است. اما این موضوع در a52 اشتراکی است. و شاید این یکی از مزیت های a32 نسبت به a52 تلقی شود.

mi band 5 با mi band 6

نتیجه گیری 

 

در بالا به مقایسه کلی سامسونگ a32 با ۵۲ پرداختیم. در پاسخ سوالی که آیا گلکسی a32 بهتر است یا a52 به مزایا و معایب سامسونگ ها اشاره کردیم. گلگسی A52 مزایای زیادی را برای چشم پوشی ارائه می دهد. بنابراین اگر نمی توانید گوشی با این قیمت خریداری کنید, حداقل نسخه ۴G گلگسی A32 را امتحان کنید نه نسخه ۵G آن. و اگر خواهان نسخه ۵G هستید, گلگسی A52 تنها انتخاب معقولانه می باشد. مطمئنا احساس می شود که گلگسی A32 با پشتیبانی از ۵G هم اکنون منسوخ شده است. هرچند که شاید در مورد برخی از مشخصات آن که بخاطر کاهش قیمت بوده بتوان چشم پوشی کرد. امید واریم توانسته باشیم در مورد خرید گوشی موبایل در رهام تل به شما راهنمایی های را در این زمینه داداه باشیم.

mi band 5 با mi band 6

منبع
gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید