تکنولوژی

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A52 افشا شد!

معرفی گلکسی A52

 

کمپانی سامسونگ به شدت در تلاش است تا خانواده جدید گوشی‌های هوشمند Galaxy F خود را متمرکز بر توانمندی‌های دوربین و اولین مدل به نام Galaxy F41 معرفی کند. از طرفی هم این تلاش جلودار معرفی دو خانواده میان رده دیگر Galaxy A و Galaxy M با توجه به برنامه قبلی‌شان نمی‌شود. با توجه به گزارش‌های اخیر، سامسونگ گوشی جدید Galaxy A52 خود را در دست توسعه و نوبت معرفی دارد. گوشی سامسونگ Galaxy A50 در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین گوشی‌های این خانواده شناخته می‌شود. سامسونگ در اواخر سال ۲۰۱۹ همچنین یک مدل گوشی دیگر به نام Galaxy A51 معرفی کرد که توانست به همان اندازه در بازار موفق باشد. حالا این کمپانی قصد دارد نسخه جانشین بعدی را تحت عنوان Galaxy A52 معرفی کند.

معرفی Galaxy A52

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A52

 


ابعاد گلکسی A52  تقریبا ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در  ۸.۴  است که به نظر میرسد استاندارد ابعادی خوبی را رعایت کرده است. وزن گلکسی A52 چیزی در حدود ۱۸۷ گرم است، که پنل جلو و عقب با گوریلا گلس  محافظت شده، و فریم آن آلومینیوم بوده، درگاه سیم کات (دو عدد سیم کارت) روی بدنه تعبیه شده است. مشخصات ظاهری آن شبیه برادران خود است، این نشان میدهد که آزمون خوش دست بودن را قبلا گذرانده است. و از بدنه قابل قبولی چه از دیدگاه خوش دست بودن و چه از دیدگاه محافظت از ضربه برخوردار است.

 

طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت 9 پرو

صفحه نمایش گلکسی A52

 


ابعاد گلکسی A52 از صفحه نمایش super AMOLED با تراکم رنگ ۱۶ میلیون با ابعاد ۶.۵ اینچ یا ۱۰۲ سانتی متر مربع استفاده کرده است. و توانسته ۸۴.۹ درصد از صفحه نمایش را به خود اختصاص دهد. رزولیشن آن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل بوده که توانسته تراکم ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ را به وجود بیاورد، و در نهایت نمایشگر را با گوریلا گلس  محافظت کرده .

صفحه نمایش ردمی نوت 9 پرو

دوربین گلکسی A52

 


دوربین اصلی گلکسی A52 شامل چهار دوربین با چیدمان مستطیلی که با بیرون زدگی نسبتا کم ماژول طراحی شده است با مشخصات زیر طراحی شده : دوربین اول ۴۸ مگاپیکسل با لنز ۲۶ میلیمتری با f/2 و دروبین دوم ۱۲ مگاپیکسل با f/2.2 و دوربین سوم ۵ مگاپیکسل با f/2.2 و دوربین نهایی با ۲ مگاپیکسل و f/2.4 طراحی شده است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با f/2.2 است. و میتوان به  قابلیت فیلم برداری ۴k  با ۳۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت FullHD با ۳۰/۶۰/۱۲۰/  فریم بر ثانیه و ۹۶۰ فریم بر ثانیه در کیفیت hd اشاره کرد. پیشبینی ما در زمینه عکاسی و فیلم برداری و مقایسه آن با مدل های هم رده خودش به شکل کامل انجام  شده که نتیجه ی آن بی نقص بودن عکاسی در تمام حالت ها و شرایط مختلف بوده. هرچند میتوانست به عنوان نسل جدید سری A اتفاقات مهم تری را در زمینه دوربین رقم بزند.

دوربین ردمی نوت 9 پرو

باتری و اسپیکر گلکسی A52

 

گمانه زنی شده است که سامسونگ Galaxy A52 را به نمایشگر بزرگتر از A51 مجهز می‌سازد. علاوه بر این انتظار داریم که این گوشی جدید از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی قدرت بگیرد.

باتری و اسپیکر ردمی نوت 9 پرو

سخت افزار ردمی نوت ۹ پرو

 

 

تنها موضوعی که می‌تواند از این جذابیت بکاهد، پردازنده‌ای است که سامسونگ برای این گوشی‌های میان‌رده در نظر می‌گیرد. در حال حاضر گلکسی A71 با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ و A51 هم با پردازنده‌ی اگزینوس ۹۶۱۱ راهی بازار شدند. برای مدل ۵G این گوشی‌ها هم اگزینوس ۹۸۰ در نظر گرفته شده که پردازنده‌ی بسیار قدرتمندی است. بنابراین انتظار می‌رود آنچه که کوالکام به عنوان جانشین اسنپدراگون ۷۶۵G معرفی می‌کند، یا همین پردازنده، قلب تپنده‌ی یکی از این دو محصول را تشکیل دهد تا از لحاظ قیمت نیز با نمایندگان دیگر شرکت‌ها رقابت تنگاتنگی داشته باشند.

سخت افزار ردمی نوت 9 پرو

نرم افزار ردمی نوت ۹ پرو

 


نرم افزار: گلکسی A52 5G با اندروید ۱۰ و  رابط کاربری One UI 3.0 توسط سامسونگ در بازار های جهانی عرضه خواهد شد. به گفته خود سامسونگ گلکسی A52 5G آپدیت رابط کاربری  را دریافت خواهد کرد.

MIUI 11

جمع بندی

 

بر اساس گزارش SamMobile، گوشی جدید Galaxy A52 ممکن است اولین گوشی سامسونگ از خانواده A باشد که به امکان شارژ بی سیم هم مجهز می‌شود. در این گزارش اشاره شده که سامسونگ در تلاش است تا پشتیبانی از شارژ بی سیم را از سال آینده به گوشی‌های خانواده Galaxy A خود و در مدل‌های جدید اضافه کند اما از آنجا که گوشی انتظار می‌رود گوشی جدید Galaxy A52 مانند دو نسل قبلی خود در بازار موفق ظاهر شود، شاید سامسونگ در توسعه آن هم امکان مذکور را در نظر بگیرد. از بین ده گوشی محبوب در بازارهای جهانی در فصل سوم امسال، ۵ گوشی هوشمند متعلق به سامسونگ و جزو میان‌رده‌های گلکسی A بودند. گلکسی A51 توانست با فاصله کمی از گلکسی A11 و گلکسی A21،‌ رتبه سوم پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار را از آن خود کند. دور نیست که این موبایل هم به این جایگاه برسد.

برسی ردمی نوت 9 پرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید