تکنولوژی

شکایت شیائومی از آمریکا به امید رفع تحریم های این شرکت!

شیائومی در مقابل دولت ترامپ

داستان شکایت شیائومی و دولت ایالات متحده آمریکا از کجا شروع شد؟

تا الان باید از جنگ تجاری چین و آمریکا و همچنین تحریم های شیائومی آگاه شده باشید اگر در این زمینه اطلاعی ندارید می توانید این مقاله را چک کنید.

جنگی که از ابتدا توسط آمریکا شروع شد و حالا توسط شیائومی ادامه پیدا کرده است. در آخرین روزهای دولت ترامپ ، شرکت شیائومی تحت عنوان یک “شرکت کمونیستی نظامی و دولتی” تحریم شد و برای بسیاری از کارهای خود از جمله سرمایه گذاری خارجی به مشکل برخورد اما حالا شیائومی دولت ایالت متحده را قرار است که به دادگاه بکشاند. چرا که بسیاری از شرکت های آمریکایی و نهادهای امنیتی آمریکایی از سرمایه گذاری در این شرکت منع شده اند. و شکایت شیائومی باید حالا تا قبل از نوامبر به نتیجه برسد تا این فرمان اجرایی راه به جایی نبرد.

کدام شرکت های آمریکایی از این تحریم متضرر می شوند؟

اگر این فرمان اجرایی تا پایان ماه نوامبر باقی بماند و آقای بایدن نیز این فرمان اجرایی را نیز لغو نکند، تمامی شرکت های آمریکایی که در این کمپانی چینی سرمایه گذاری کرده بودند مجیور می شوند که تمامی دارایی های خود را که به نوعی با این شرکت در ارتباط است، به فروش برسانند و همکاری خود را به طور کامل با این شرکت قطع کنند؛

همکاری شیائومی و کوالکام

از جمله این شرکت ها ، می توان به شرکت آمریکایی QualComm ، balckrock، VanguardGroup  و StateStreet اشاره کرد. مهم ترین این شرکت ها، شرکت آمریکایی کوالکام است که اگر سرمایه های خود را از شرکت شیائومی خارچ کند به این معناست که دیگر پردازنده های شرکت کوالکام را روی گوشی های هوشمند شیائومی نحواهیم دید.

حالا اما نمایندگان شرکت چینی شیائومی ، شکایتی را علیه وزارت دفاع و خزانه دازی آمریکا تنظیم کرده اند تا بتوانند علیه این تحریم بپا خیزند؛ در بخشی از این شکایت نامه آمده است که ” این تحریم ها براساس قانون اساسی آمریکا نیست و بنابراین وجهه قانونی ندارد و درصورت اجرایی شدن کمپانی شیائومی ضررهای جبران ناپذیری از این امر خواهد دید”

در نهایت چه خواهد شد؟

دولت بایدن و تحریم شیائومی

همه ما بخاطر داریم که چگونه کمپانی چینی هوآوی، وارد لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا شد و بعد از آن فروش خوب خود و جایگاه خود را از دست داد. اما حالا شیائومی به این راحتی عقب نکشیده و با تنظیم این شکایت نامه به جنگ تجاری میان آمریکا و چین و بسیاری دیگر از شرکت های تجاری بزرگ دیگر دامن زده است. جنگی  که دولت ترامپ آغازگر آن بود اما حالا که دولت آقای بایدن جانشین دولت یاغی آقای ترامپ شده است و بسیاری از فرمان های اجرایی دولت ترامپ را لغو کرده است؛ حالا باید نشست و منتظر بود که دولت جدید ایالات متحده آمریکا تصمیمی در این مورد اتخاذ خواهد کرد یا خیر. و یا آیا شکایت شیائومی از لحاظ قانونی راه به جایی خواهد برد یا نه؟

با تشکر از صبر شما، تیم تولید مجتوای رُهام تل.

منابع :

GsmArena.Com

 

دیدگاهتان را بنویسید