تکنولوژی

مقایسه گلکسی A72 و S20 FE

مقایسه گلکسی A72 و S20 FE

معرفی گلکسی A72 و S20FE

پس از رونمایی سامسونگ از اعضای جدید سری A (گلکسی A72)، سوال جنجال برانگیزی برای کاربران سامسونگ بوجود آمد و موفق شد مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کند. برنده نهایی رقابت بین عضو جدید میان رده‌های خانواده A (گلکسی A72) و گلکسی S20 FE چه کسی می‌باشد و ارزش خرید برنده این جدال چقدر خواهد بود؟ از آنجا که مبارز دوم هنوز در میدان نبرد حاضر نشده است، بهترین جایگزینی که توانستیم برای او در نظر بگیریم؛ گلکسی S20 FE می‌باشد که مدت زیادی از رونمایی و عرضه آن به بازار می‌گذرد. اگر برای خرید این دو مدل دچار سردرگمی هستید و این سوال در ذهن شما وجود دارد که a72 بهتر است یا اس ۲۰ اف ای با رهام تل همراه باشید تا در ادامه این بخش به بررسی این که، کدام یک ارزش خرید بالاتری نزد کاربران دارد بپردازیم!

گلکسی A72 یا S20FE

آیا واقعاً گلکسی A72 سامسونگ در جایگاهی بالاتر از گوشی گلکسی S20 FE که اخیراً تا حد زیادی مورد تحسین واقع شده است؛ قرار می‌گیرد؟ اگر بخواهیم شما را از بلاتکلیفی خارج کنیم و به طور خلاصه به این سوال پاسخ دهیم؛ خیر، اینگونه نیست. البته نباید از این واقعیت گذر کرد که، با توجه به پایین بودن قیمت گلکسی A72 و مشخصات کلی آن، این محصول می‌تواند به عنوان گزینه‌ای ارزان‌تر و جایگزینی واقعاً مناسب برای گلکسی S20 FE ظاهر شود.

مقایسه کلی A72 با S20FE 

یک مزیت آشکار گلکسی S20 FE نسبت به گلکسی A72، پردازنده آن است. محصول میان رده تازه نفس سامسونگ به پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۲۰G مجهز شده است، در حالی که گلکسی S20 FE و گلکسی S20 FE 5G از یک چیپست برتر به عنوان قلب تپنده خود بهره می‌گیرد. (این گوشی در دو نسخه مجهز به پردازنده اگزینوس ۹۹۰ یا اسنپ‌دراگون ۸۶۵، در دسترس کاربران قرار گرفته است)

 برای بررسی و مقایسه گلکسی A52 با A72 اینجا کلیک کنید.

مقایسه نمایشگر ها

یکی دیگر از مواردی که گلکسی S20 FE در آن از حریف خود پیشی گرفته ، نمایشگر این محصول است. گلکسی A72، میان رده جدید سامسونگ، از یک صفحه نمایش سوپر امولد ۶.۷ اینچی با وضوح کیفیت FHD و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز برخوردار می‌باشد. اما پنل ۶.۵ اینچی  نمایشگر سوپر امولد به کار رفته در گلکسی S20 FE قادر به ارائه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به مخاطبان است و حقیقیتاً باید در نظر داشته باشیم که اختلاف ۳۰ هرتزی توانایی این را دارد که، تفاوت چشمگیری در ارزش خرید برای کاربران ایجاد کند. 

مقایسه گلکسی A72 و S20 FE

 

مقایسه باتری و عمر شارژدهی

خوشبختانه گلکسی A72، حداقل یک باتری نسبت به محصول سال گذشته سامسونگ در سری FE دارد. این مزیت باتری بزرگتر ۵۰۰۰ میلی آمپری می‌باشد که، اگر چه در مشخصات آن، از قابلیت شارژ بی سیم خبری نیست؛ ولی خوشبختانه از شارژر ۲۵ وات و فناوری شارژ سریع، پشتیبانی میکند. که شاید کمی برای شارژ شدن نسبت به رقبا زمان به نسبت زیاد تری را از شما بگیرد. از جمله انتقاداتی که به سامسونگ در این روز ها وارد است شارژر نچندان سریع آن است. چرا رقیب های مثل  شیائومی و هواوی به خوبی این نیاز کاربر را پاسخ داده اند.

مقایسه دوربین ها 

گلکسی a72 در پنل پشتی از دوربین‌های چهارگانه استفاده می‌کند و همانند حریف خود از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر، برای دوربین تله فوتو بهره می‌گیرد. به نظر می‌رسد دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض در هر دوی این گوشی‌ها یکسان باشند ولی گلکسی A72 به یک سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو هم، مجهز می‌باشد.

علاوه‌بر این گوشی a72، از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی برخوردار است که، از فناوری‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، سیستم لرزشگیر نوری (OIS) و ترکیب چهارگانه پیکسل‌ها (tetra-binning) پشتیبانی می‌کند. (فناوری tetra-binning،هر چهار پیکسل را ترکیب کرده و موجب می‌شود خروجی تصویر شما از ۶۴ به ۱۶ مگاپیکسل کاهش پیدا کند، اما در مقابل تجربه بهتری از عکسبرداری در شب را برای شما فراهم می‌سازد)

 

مقایسه گلکسی A72 و S20 FE

 

نتیجه مقایسه دوربین ها

جهت نتیجه گیری نهایی و تشخیص اینکه، ترکیب فوق العاده دوربین‌های چهارگانه گلکسی ای ۷۲ سامسونگ، تا چه اندازه می‌تواند رضایت مخاطبین را جذب کند؛ به مدت زمان بیشتر و انجام آزمایش‌های متفاوت نیاز است. اما تا به همین لحظه، جزئیات این گوشی تا حد زیادی امیدوار کننده هستند و به نظر می‌رسد که گلکسی A72 در زمینه رقابت دوربین‌ها، حریف قدری برای گلکسی S20 FE به شمار می‌آید و توانایی پیروز شدن در این نبرد را دارد.

نتیجه گیری نهایی

گواهی‌نامه IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، در کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با اپتیکال زوم ۳ برابر  و نمایشگر ۹۰ هرتزی؛ باعث می‌شود این گوشی در میان رقبای غیر پرچمدار خود بسیار جلوه کند. اگرچه، با وجود همه این ویژگی‌ها، گلکسی A72 تهدیدی برای گلکسی S20 FE به شمار نمی‌آید و S20 FE از نقطه نظرهای بسیاری در جایگاهی بالاتر از A72 قرار خواهد گرفت.

اگرچه هنوز مطمئن نیستیم ولی شایعه‌هایی مبنی بر اینکه، نسخه فایو جی گلکسی A72 به یک صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پردازنده‌ای بهتر (اسنپ‌دراگون ۷۵۰G) مجهز خواهد بود؛ وجود دارد. در صورتی که این شایعه‌ها صحت داشته باشند، گلکسی A72 فایو جی در جایگاه بهتری برای رقابت قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید