تکنولوژی

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت ۱۰+ فیلم مقایسه!

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت ۱۰

 

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت ۱۰

 

سامسونگ گلکسی a32 و ردمی نوت ۱۰ میتوانند رقیب های خوبی در دسته گوشی های میانرده باشند. گلکسی a32 یکی گوشی های ارزان قیمت سامسونگ است. که می تواند گوشی خوب برای کار های روزمره باشد. گلکسی ای ۳۲ با داشتن دوربین با کیفیت و سخت افزار قدرتمند میتواند رقیب خوبی برای redmi not 10 شیائومی باشد. از طرفی دیگرشیائومی ردمی نوت ۱۰ یکی از میانرده های شیائومی است که میتواند با سخت افزار قدرتمند و اجرای نرم افزار ها بدون هیچ مشکلی دل هواداران شیائومی را به دست بیاورد. قبل از این که به سراغ مقایسه گوشی های میانرده برویم. رهام تل شما را دعوت به تماشای فیلم مقایسه ردمی نوت ۱۰ با a32 می کند. اگر به دنبال جواب این سوال هستید که آیا خرید ردمی نوت ۱۰ بهتر است یا خرید سامسونگ ای ۳۲  در ادامه با مقایسه a32 با redmi note 10 با ما همراه باشید.

 

 

مقایسه طراحی و کیفیت 

 

زبان طراحی ردمی نوت ۱۰ با گلکسی a32 بسیار متفاوت است. اما یک نکته کاملا روشن است. کیفیت ساخت ردمی نوت ۱۰ و کیفیت ساخت گلکسی a32 بسیار خوب است تا آنجایی که متوجه جنس پلاستیک در پنل پشتی این گوشی ها نمیشوید. اگر نگران وزن سنگین گوشی های جدید هستید. وزن گوشی ردمی نوت ۱۰ با چند گرمی سبک تر از سامسونگ a32 بودن از آن گوشی خوش دست تر ساخته. ابعاد سامسونگ A32 چیزی در حدود ۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ و فریم و پنل پشت آن از پلاستیک با کیفیت ساخته شده. اما در آن سوی ماجرا ردمی نوت ۱۰ با ابعاد ۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸.۳ و جنس یکسان بدنه با ای ۳۲ سامسونگ این گوشی ها در طراحی برابر میکند.

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت 10

مقاسیه صفحه نمایش ها

 

مقایسه صفحه نمایش سامسونگ با شیائومی :گلکسی A32 از نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپرامولد بهره میبرد، این نمایشگر با وجود حاشیه نسبتا ضخیمی که در اطراف آن وجود دارد، ۸۴ درصد پنل جلویی را می‌پوشاند. این نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و نسبت ۲۰:۹، مشخصات استانداردی دارد که در بسیاری از گوشی‌ها دیده می‌شود. در آن سوی مقایسه یکی از تغییرات اساسی ردمی نوت ۱۰ در مقایسه با نسل قبل در بخش نمایشگر اتفاق افتاده است. شیائومی این‌بار بر خلاف عادتش به سراغ  صفحه سوپر امولد رفته که با ویژگی‌های جذاب‌اش محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارد. با این حال برای این‌که قیمت گوشی هم‌چنان پایین و رقابتی باقی بماند، خبری از نرخ رفرش بالا نیست. ردمی نوت ۱۰ صفحه سوپر امولد ۶.۴۳ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل دارد که تصاویر را با تراکم ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ به‌نمایش می‌گذارد.

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت 10

مقایسه دوربین ها

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۰ با سامسونگ A32 در زمینه دوربین بخش کلیدی هر مقاسه ای محسوب میشود. دوربین Redmi Note 10 مانند خیلی از گوشی‌های امروزی در ردمی نوت ۱۰ هم می‌بینیم که از ۴ لنز برای دوربین اصلی استفاده شده. لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد. لنز اولتراواید سنسورش ۸ مگاپیکسلی است و در نهایت دو لنز داریم با سنسورهای ۲ مگاپیکسلی که یکی برای عکس‌های ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق استفاده می‌شوند. دوربین سلفی هم سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد. اما در طرفی دیگر دوربین گلکسی A32 اگر به ترتیب و از بالا بخواهیم شروع کنیم، اولین دوربینی که می‌بینید یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید است که زاویه ۱۲۳ درجه‌ای را در لنز خود ثبت می‌کند، دیافراگم این دوربین f/2.2 بوده و سایز سنسور آن ۱/۴.۰ است.

پس از آن دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قرار داد، فاصله کانونی این دوربین f/1.8 و اندازه لنز آن ۲۶ میلی‌متر است. لنز سوم به دوربین تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 اختصاص دارد، در کنار این سه دوربین و در مجاورت فلاش LED، یک دوربین کوچک ماکرو نیز وجود دارد که آن هم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است.

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت 10

مقایسه باتری

 

باتری ردمی نوت Redmi Note 10 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای تعذیه انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف بهره می‌برد که مشابه با ظرفیت باتری نسل قبل می‌باشد (نسل قبل ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت بود این نسل ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت). به طور کلی شارژ دهی ردمی نوت ۱۰ نسبت به ردمی نوت ۹ کمی ضعیف‌تر شده است و مدت زمان کمتری می‌تواند شما را همراهی کند. در آن طرف باتری ۵ هزار میلی آمپرساعتی گلکسی A32 برای دو روز استفاده سبک مناسب است و حتی با استفاده سنگین هم یک روز دوام دارد. این موضوع در هر دو حالت فعال بودن و نبودن نرخ نوسازی بالای تصویر صدق می‌کند و برای خریداران این گوشی خبر خوبی است چون شارژ شدن گوشی بیشتر زمان می‌برد.

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت 10

مقاسیه سخت افزار

 

سخت افزار ردمی نوت ۱۰ و سخت افزار گلکسی A32 بخش مهمی از مقایسه محسوب میشود. مشخصات ردمی نوت ۱۰ شیائومی در بخش سخت‌افزار این گوشی یکی از جدیدترین چیپ‌های موبایلی دنیا یعنی اسنپدراگون ۶۷۸ را به کار برده که ردمی نوت ۱۰ یکی از معدود گوشی‌های مجهز به این چیپ و در حقیقت یکی از اولین گوشی‌های مجهز به این چیپ است. رقیب دیرینه شیائومی یعنی سامسونگ برای نسخه گلکسی ای ۳۲ از وجود تراشه مدیا تک هلیو G80 بهره می‌برد که عملکرد مناسبی دارد ولی کار سختی برای رقابت با سایر همرده‌ها خواهد داشت.

این چیپست دارای ۲ هسته Cortex-A75 با سرعت ۲ گیگاهرتزی و ۶ هسته Cortex-A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است. پیش از اتمام مقایسه عملکرد ها باید به این سوال پاسخ داد که آیا ردمی نوت ۱۰ شیائومی داغ میکند؟ در برخی از نظرات کاربران درباره داغ کردن ردمی نوت ۱۰ باید اشاره کرد که در هنگام بازی به خصوص در قسمت کنار ماژول دوربین کمی داغ میشود.

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت 10

نرم افزار

 

شیائومی ردمی note 10 با اندروید ۱۱ و  رابط کاربری ۱۲.۵ MIUI توسط شائومی در بازار های جهانی عرضه شد. به گفته خود شیائومی این گوشی آپدیت رابط کاربری MIUI را دریافت خواهد کرد. که برای یک گوشی میانرده بسیار قابل ارزش است . سامسونگ با بروزترین نسخه اندروید یعنی Android 11 گلکسی A32 را قدرتمند کرده است. به روز بودن گلکسی a32 زمانی اتفاق افتاده که تنها زمان کوتاهی از انتشار نسخه اندروید ۱۱ می­گذرد. در گلکسی A32 از رابط کاربری One UI 3.1 که ساخته خود و مخصوص خود شرکت سامسونگ است، استفاده شده است.

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت 10

جمع بندی

 

ما در رُهام تل به بررسی کامل xiaomi note 10 و بررسی و مشخصات گلکسی A32 پرداختیم. اگر قصد خرید گوشی میانرده شیائومی دارید. خرید redmi note 10 با کم ترین قیمت به شما بیش ترین راندمان را ارائه میدهد. با توجه به تحول صفحه نمایش این گوشی با توجه به سری قبل دلایل خرید شیائومی را زیاد میکند. اما اگر طرفدار کمپانی سامسونگ هستید خرید گلکسی A32 میتواند نیاز های روزمره شما را بر طرف کند. اما اگر به دنبال سخت افزار قدرتمند هستید. که به نوعی قلب تپنده گوشی موبایل شماست قطعا شیائومی بهترین گزینه برای خرید محسوب میشود. پس اگر به دنبال این هستید که ایا ردمی نوت ۱۰ بهتره یا a32 با توجه به توضیجحات داده شده انتخاب راحت تری خواهید داشت. در آخر اگر می خواهید تفاوت Redmi not 10 با Redmi not 10 pro پرو را بدانید به مقاله مقایسه ردمی نوت ۱۰ با ردمی نوت ۱۰ پرو سر بزنید.

مقایسه گلکسی a32 با ردمی نوت 10

دیدگاهتان را بنویسید