تکنولوژی

مقایسه ردمی نوت ۱۰ با ردمی نوت ۱۰ پرو

مقایسه ردمی نوت 10 با ردمی نوت 10 پرو

 

مقایسه ردمی نوت ۱۰ با ردمی نوت ۱۰ پرو

 

گوشی موبایل ردمی نوت ۱۰ شیائومی با ردمی نوت ۱۰ پرو در بخش های مختلف مقایسه جذابی در خانواده ردمی شیائومی خواهد بود. بدیهی است که redmi note 10 نسخه محدود و اقتصادی note 10 pro است. نسخه پرو دارای دوربین قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی و سخت افزار قدتمند تری است قیمت ردمی نوت ۱۰ شیائومی و نسخه پرو در دسته گوشی های میانرده شیائومی بسیار مناسب است، و ارزش خرید بالای دارند. این روز ها شیائومی رقیب قیمتی سرسختی برای سامسونگ تلقی میشود. اگر از دسته کاربرانی هستید که در هنگام خرید گوشی جدید با این سوال رو به رو میشوید که آیا خرید سامسونگ بهتر است یا شیائومی به این لینک سر بزنید. به همین منظور در رهام تل مقایسه کوتاهی بین گوشی های اقتصادی شیائومی خواهیم داشت. ردمی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو از سخت افزار و صفحه نمایش خوبی برخوردار اند. اما در این بخش به تفاوت ردمی نوت ۱۰ با ردمی نوت ۱۰ پرو خواهیم پرداخت. در ابتدا قبل این که به سراغ مقایسه برویم میتوانید در فیلم مقایسه redmi note10 با redmi note10 pro خیلی سریع متوجه تفاوت این گوشی ها بشوید. تا در خریدتان دید روشن تر و انتخاب دقیق تری داشته باشید. و در اخر اگر قصد خرید گوشی های شیائومی را دارید قیمت روز گوشی های شیائومی سایت فروشگاهی رهام تل را از دست ندهید.

بررسی ردمی نوت 10

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت 

 

در بخش مقایسه طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که تفاوت بین رام گلوبال و رام چین شیائومی در کیفیت ساخت نیست. فقط در زمینه سفارش سازی نرم افزاری است که به آن خواهیم پرداخت. جنس بدنه نوت ۱۰ پرو شیائومی در پنل جلویی  و پشتی از جنس شیشه گوریلا گلس ۵ بوده و برخلاف انتظارات فریم از جنس پلاستک با کیفیت است. در نوت ۱۰ هم کیفیت ساخت خوبی دیده میشود، با این تفاوت که محافظت از صفحه نمایش را گوریلا گلس ۳ بر عهده گرفته است. نکته مثبت طراحی در نوت ۱۰ وزن سبک ۱۷۸ گرمی آن است که در ردمی نوت ۱۰ پرو این عدد به ۱۹۸ گرم میرسد که اختلاف وزن نسبتا بالایی دیده میشود. و در نهایت از جنبه ابعادی هم نوت ۱۰ پرو کمی قد بلند تر از نوت ۱۰ طراحی شده. ولی به راحتی متوجه تفاوت این دو گوشی در زمینه طراحی نمیشوید.

بررسی ردمی نوت 10پرو

مقایسه صفحه نمایش 

 

در بخش مقایسه صفحه نمایش ها ماجرا هیجان انگیزتر میشود. نوت ۱۰ پرو دارای صفحه نمایش AMOLED 6.67 اینچی با رزولویشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با تراکم پیکسل ۳۹۵ ppi و البته روشنایی ۴۵۰ نیتی که شما را به خوبی در زیر نور مستقیم آفتاب همراهی میکند. طراحی شده است. نوت ۱۰ پرو توانسه ۸۵.۶ درصد از صفحه نمایش را را در طراحی به خود اختصاص داده است. در مقابل نوت ۱۰با صفحه نمایش قدرتمند در زمینه تراکم پیکسل ظاهر میشود. صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه ۶.۴۳ اینچی را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ با تراکم پیکسل ۴۰۹ ppi و ۴۵۰ نیت روشنایی کاربرانش را راضی نگه میدارد. در نهایت میتوان تفاوت صفحه نمایش ها را در تراکم پیکسل بیش تر نوت ۱۰ دانست که البته به خاطر کمی کوچک تر بودن صفحه نمایش نسبت به نوت ۱۰ پرو است. و محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۳ به جای گوریلا کلس ۵ و البته نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی نوت ۱۰ پرو در مقابل ۶۰ هرتز بودن نسخه معمولی از دیگر تفاوت های این دو صفحه نمایش است.

بررسی ردمی نوت 10پرو

مقایسه دوربین ها

 

تفاوت دوربین های ردمی نوت ۱۰ با ردمی نوت ۱۰ پرو میتواند نقش کلیدی در زمینه انتخاب برای شما بازی کند. چرا که دوربین های ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1٫۸ – لنز ۲۵ میلی‌متری با قابلیت فوکوس خودکار – دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2٫۲ و پوشش ۱۱۸ درجه‌ای. دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2٫۴ (هر دو دوربین از گشودگی دیافراگم مشابه برخوردار هستند) قابلیت فیلم‌برداری ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برتری قاطعانه ای را نسبت به ردمی نوت ۱۰ با ۴۸ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل سنسور اولترا واید و ۲ سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکر و عمق برای خود رقم میزند. البته این فاکتور های جذاب برای redmi not 10 pro همانند عکاسی های خوش آب و رنگش برچسب قیمتی بالا تری را هم دارد.رابط کاربری دوربین ردمی نوت ۱۰ هیچ تفاوتی با میان‌رده‌های دیگر شیائومی ندارد. جابه‌جایی بین حالت‌های دوربین با طریق سوایپ به طرفین روی نوار پایین رابط کاربری (در حالت عمودی) صورت می‌گیرد؛ غیر از حالت ماکرو که داخل منوی همبرگری در نوار بالایی رابط کاربری قرار دارد. داخل منظره‌یاب نیز میان‌برهایی برای جابه‌جایی بین دوربین اولتراواید، واید و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۲ برابری به‌چشم می‌خورد. دوربین واید ردمی نوت ۱۰ از حسگر ۱/۲.۰ اینچی IMX582 سونی با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لنز واید ۲۶ میلی‌متری با f/1.79 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند. این دوربین از فیلتر رنگی Quad Bayer بهره می‌گیرد؛ بنابراین عکس‌های آن به‌صورت پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

بررسی ردمی نوت 10پرو

مقایسه باتری و اسپیکر 

 

باتری این دو گوشی هم تفاوت های نسبی دارند. طول عمر باتری ردمی نوت ۱۰ پرو به لطف بهره‌مندی از باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی بسیار خوب است و می‌تواند به‌راحتی پاسخگوی نیاز کاربران در طول یک روز باشد. این گوشی با توجه به تست‌های GSMArena توانست به امتیاز ۱۱۸ ساعت دست پیدا کند که فوق‌العاده است. شیائومی با کاهش ۲۰ میلی‌آمپرساعتی ظرفیت باتری درمقایسه‌با نسل گذشته، ردمی نوت ۱۰ را با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌فروش می‌رساند؛ درعوض شارژر ۱۸ واتی ردمی نوت ۹ را در نسل جدید به ۳۳ وات ارتقا داده‌اند. چینی‌ها اطلاعاتی درباره‌ی شارژردهی ردمی نوت ۱۰ نمی‌دهند؛ اما می‌گویند شارژر سریع جدید دستگاه می‌تواند ظرف ۲۵ دقیقه، ۵۰ درصد از باتری را شارژ کند. اسپیکرهای استریوی ردمی نوت ۱۰ نیز صدای رساتر و غنی‌تری تولید می‌کنند. 

بررسی ردمی نوت 10پرو

مقایسه سخت افزار

 

در مقایسه سخت افزار ردمی ها قدرت پردازشی ردمی نوت ۱۰ را تراشه‌ی ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۷۸ تأمین می‌کند؛ تراشه‌‌ای که در واپسین روزهای دسامبر ۲۰۲۰ رونمایی شد. اسنپدراگون ۶۷۸ با وجود قدمت ۵ ماهه‌‌اش، به اسنپدراگون ۶۷۵، تراشه‌ی دو ساله‌ی کوالکام، شباهت‌های بسیاری دارد، با این تفاوت که فرکانس بیشینه‌ی هسته‌های پرقدرت، ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر است. میتوان این سخت افزار را بهشت گیمیر های دانست آن هم در دسته گوشی های زیر ۷ میلیون شیائومی یکی از نقاط قوت این گوشی دانست که ارزش خریدش را بالا میبرد. ماجرای سخت افزار ردمی نوت ۱۰ پرو  با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G مجهز شده که از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی بسیار نزدیک به اسنپدراگون ۷۳۰ و ۷۳۰G است. هشت هسته‌ای که در این پردازنده وجود دارد شامل ۲ هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌شوند. این پردازنده ۸ نانومتری است و در مصرف انرژی هم عملکرد نسبتا خوبی دارد.

بررسی ردمی نوت 10پرو

نرم افزار 

 

رابط کاربری MIUI 12 مدت‌هاست که معرفی شده و بسیاری از گوشی‌های شیائومی هم به آن مجهز شده‌اند و از قابلیت‌های جدید آن بهره می‌برند. رابط کاربری یاد شده یکی از بهترین تلاش‌های شیائومی طی چند سال اخیر بود و شرکت چینی توانست، با عرضه‌ی آن به تعادل بسیار خوبی بین سرعت، کیفیت، قابلیت و مصرف بهینه‌ی انرژی برسد. به نظر می‌رسد دارندگان این گوشی آپدیت نسخه‌ی ۵.MIUI 12 این رابط را هم دریافت کرده باشند اما تغییرات اندک هستند و نباید انتظار چیز بزرگی را داشته باشید. تفاوت رام گلوبال شیائومی با رام چین در این است که رام چین شیائومی نرم افزار گوکل پلی ندارد و از نرم افزار های چینی بهره میبرد که قابل پاک کردن نیستند. درباره تشخیص رام چین یا گلوبال بودن شیائومی بیش تر بدانید. 

بررسی ردمی نوت 10پرو

جمع بندی

 

ردمی نوت ۱۰ و ردمی نوت ۱۰ پرو تقریبا در تمامی زمینه‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته. درمقایسه‌ با ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۹ تجربه می‌کند. شاید چشم‌گیرترین تغییر در زمینه‌ی طراحی و نمایشگر باشد. میان‌رده‌ی اقتصادی چینی‌ها اکنون طراحی چشم‌نوازتری دارد، به‌راحتی در دست جای می‌گیرد، آثار انگشت و چربی را جذب نمی‌کند و از همه مهم‌تر به‌ لطف بهره‌گیری از نمایشگر AMOLED بهبود خیره‌کننده‌ای را در زمینه‌ی سطح روشنایی و کنتراست تجربه می‌کند. اسپیکرهای استریوی ردمی نوت ۱۰ نیز صدای رساتر و غنی‌تری تولید می‌کنند. اگر به دنبال خرید گوشی اقتصادی با دوربین های خوب و سخت افزاری قدرتمند هستید قطعا شیائومی نوت ۱۰ با قیمت ۱۴۶ دلار بهترین انتخاب شما خواهد بود. اما اگر به دنبال گوشی با دوربین های فوق العاده و یک میانرده در نقش پرچمدار های بزرگ بازار میخواهید. و برای دوربین بهتر . سخت افزار عالی حاضر به پرداخت پول بیش تر هستید. بهترین انخاب شما خرید شیائومی نوت ۱۰ پرو با قیمت ۲۴۹ دلار خواهد بود.

برسی آیفون 11

دیدگاهتان را بنویسید