تکنولوژی

سیاست جدید واتساپ ؛ با واتساپ خداحافظی کنید!

سیاست های جدید واتساپ تصویر شاخص

سلام خدمت دوستان عزیز رُهام تلی، امروز اینجا در مورد سیاست واتساپ که مربوط به حریم شخصی کاربران می شود ، به بررسی و بحث می پردازیم.این روزها واتساپ با سیاست های حریم شخصی جدید خود بر سر زبان ها افتاد؛ هنگامی که سیاست جدید واتساپ در بخش حریم شخصی به کاربران آن اعلام شد. بسیاری از کاربران گمان کردند که این شرکت که تحت مالکیت غول شبکه های اجتماعی یعنی فیسبوک است ، با اعلام این سیاست ها قرار است تمامی اطلاعات شحصی آن ها را در اختیار این شرکت قرار دهد. پس از آن کاربران تصمیم گرفتند که به پیام رسان های دیگر مانند تلگرام و ….. مهاجرت کنند. پس از این اتفاق و ریزش آمار کاربران، نیاز به تجدید نظر در سیاست جدید این پیام رسان احساس می شد. چرا که این شرکت کاربران خود را ملزم به قبول کردن این سیاست ها می کرد، اما پس از این اتفاقات ، واتساپ عقب نشینی کرده و گفته که به کابران خود تا ۱۵ ماه مه سال ۲۰۲۱ فرصت می دهد. این حرکت واتساپ این سوال را برای کاربران به وجود آورد که در صورت قبول نکردن این سیاست جدید واتساپ ، چه اتفاقی برای کاربری آن ها از این پیام رسان خواهد افتاد؟ چند روز پیش اما واتساپ اعلام کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد….

 

درصورت قبول نکردن سیاست جدید واتساپ ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مهم ترین سوال کاربران این شبکه های اجتماعی محبوب در سراسر دنیا ، پس از اعلام سیاست جدید واتساپ تا به الان ، همین بودده است. کاربران به تکاپو افتاده بودند که پس از ۱۵ ماه مه چگونه خواهد بود؟ حالا اما واتساپ به نوعی به این نگرانی ها پاسخ داده است. این شرکت اعلام کرده است که در صورت قبول نکردن سیاست جدید واتساپ در حوزه حریم شخصی، پس از ۱۵ ماه مه، شما کماکان اعلان ها و تماس های خود را از طریق واتساپ دریافت خواهید کرد اما قادر به خواندن و ارسال پیام نخواهید بود!.

 

سیاست های جدید واتساپ

 

اما این که پس از این اتفاق، نیز چه خواهد شد هنوز به طور قطعی مشخص نیست. اما واتساپ سیاست جدیدی دارد مبنی بر این که اکانت هایی که ۱۲۰ روز غیر فعال بوده اند را حذف کند و به احتمال قریب به یقین شما نیز درصورت عدم قبول سیاست جدید واتساپ ، از زمره این افراد به حساب خواهید آمد.

برخلاف باور عموم ، واتساپ سال ها است که در حال به اشتراک گذاری متادیتا های خود با فیسبوک است، اما در این سیاست جدید واتساپ، اطلاعات مربوط به پرداخت ها و تراکنش های شما نیز به این اطلاعات اضافه خواهد شد. این اطلاعات برای کمک به فیسبوک برای فعالیت سود آور تر در زمینه تبلیغات بسیار مثمر ثمر واقع خواهد شد. تا اینجا که کاربران از قابلیت پرداخت در اپلیکیشن زیاد استفاده نمی کرده اند. پس شاید شما از فیسبوک تنفر دارید. برای این کار بهتر است برای همیشه از این پیام رسان خداحافظی کنید. چرا که در کل تمامی پیام رسان های اجتماعی از رمزنگاری انتها به انتها استفاده می کنند. پس جایی برای نگرانی از این بابت که اطلاعات شما درز خواهد کرد نخواهد بود.

 

باتشکر از همراهی شما تا اینجای متن، تیم تولید محتوای رُهام تل.

 

منابع :

GsmArena.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید