تکنولوژی

مقایسه پوکو m3 با ردمی ۹T!

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت 

 

شیائومی ردمی ۹t از نظر طراحی و ظاهر گوشی، شباهت‌های خیلی زیادی به میانرده های سامسونگ دارد و این موضوع به خاطر چیدمان دوربین به شکل مستطیلی است که با وجود نوشته ردمی این گوشی کمی رنگ شیائونی را به خود میگیرد. که البته اجزای داخلی، همان کیفیت خوب شیائومی است. بدنه از جنس پلاستیک با کیفیت است که با توجه به وزن نسبتا بالای این گوشی با در دست گرفتن این گوشی حس در دست داشتن یک پرچمدار را خواهید داشت. اما در پوکو m3 اوضاع کمی متفاوت تر است وزن ردمی ۹t و پوکو m3 یکسان است. و عمده تفاوت در ابعاد و طراحی پوکو ام ۳ خلاصه میشود. در پوکو چیدمان دوربین ها به شکل یکپارچه تر با بیرون زدگی دوربین کمتر و البته جنس چرمی پنل پشتی باعث جذاب خاص بودن پوکو کرده است بخصوص رنگ بندی های جذاب پوکو m3 باعث هرچه زیباتر شدن این مدل است. 

 مقایسه صفحه نمایش 

 

در بخش نمایشگر شیائومی برای هر دو گوشی از پنل IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰p استفاده کرده که اندازه ۶.۵۳ اینچی دارند. برای نسخه ردمی ۹ تی از محافظه صفحه گوریلا گلاس نسل ۳ استفاده شده ولی برای نسخه ردمی نوت ۹ تی ۵جی این پوشش گوریلا گلاس ۵ و مستحکم‌تر خواهد بود. و در پوکو m3 هم دقیقا مشخصات یکسانی را میتوان یافت. و نکته مهم در صفحه نمایش این دو گوشی میانرده روشنایی یکسان صفحه نمایش ها بوذه که به عدد ۴۰۰ نیت میرسد. که برای یک گوشی میانرده عدد بسیار بالای است. 

Redmi 9T

 مقایسه دوربین 

 

در بخش دوربین اما شرایط کمی متفاوت است و در تصمیمی جالب توجه  ردمی ۹ تی دوربینی مجهزتر از شیائومی پوکوی m3 دارد. هر دو گوشی سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسورهای عمق میدان و ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارند ولی نسخه Redmi 9T یک سنسور اضافه ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید را نیز به همراه دارد که اجازه عکاسی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای را به آن می‌دهد. در بخش دوربین سلفی اما شرایط یکسان بوده و سنسور ۸ مگاپیکسلی موجود در redmi 9t   و poco m3 از مشخصات و کیفیت یکسانی برخوردار اند. در نظر داشته باشید که در بخش فیلمبرداری شیائومی امکان فیلمبرداری با نرخ ۳۰ فریم ۱۰۸۰p وجود دارد. و ماجرا در پوکو m3 هم به همین شکل است.

 

Redmi 9T

مقایسه باتری و اسپیکر 

 

شباهت دیگر در میان این دو گوشی باتری است که شیائومی برای ردمی ۹ تی باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه با شارژر ۱۸ واتی استفاده شده که با پشتیبانی از قابلیت شارژر معکوس ۲.۵ واتی نیز برتری را نسبت به پوکو m3 خواهد داشت. و برای گوشی پوکو m3 هم باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را شاهد هستیم که همان شارژر برایش انتخاب شده است ولی بدون شارژر معکوس .که با داشتن ای باتری قدرتمند به راحتی یک و نیم روز شارژ گوشی شما را همراهی خواهد کرد و جالب اینجاست که با کارکرد سنگین در زمان را همراه شما خواهد بود. اسپیکر این گوشی ها صدای باکیفیتی را ارائه میدهند. و از جک ۳.۵ میلی متری پشتیبانی میکنند.

Redmi 9T

مقایسه سخت افزار 

 

بخش سخت‌افزار دو گوشی نیز با هم تفاوت‌های زیادی ندارد. در نسخه شیائومی ردمی ۹ تی از تراشه کوالکام Snapdragon 662  یازده نانو متری با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده که در مقابل پوکو ام ۳ هم از Snapdragon 662  استفاده کرده که با فناوری ۱۱ نانومتری ساخته شده و مسلماً قدرت بیش تری از رقیب های سخت افزاری خود در بحث توان پردازشی خواهد داشت.

Redmi 9T

مقایسه نرم افزار 

 


ردمی ۹ تی  و پوکو ام ۳ با اندروید ۱۰ و  رابط کاربری ۱۱ MIUI توسط شائومی در بازار های جهانی عرضه شد. به گفته خود شیائومی این گوشی آپدیت رابط کاربری MIUI 12 را دریافت خواهد کرد. که برای یک گوشی میانرده بسیار قابل ارزش است .

سیستم عامل ردمی نوت 9 پرو

جمع بندی

 

در نهایت برای قیمت دو دستگاه باید به برچسب ۱۵۹ یورویی برای نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی Redmi 9T اشاره کنیم که در نسخه ۴/۱۲۸ گیگابایتی به ۱۸۹ یورو رسیده ولی برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی هنوز قیمت دستگاه مشخص نشده است. و پوکو m3 هم همین چیزی در حدود ۱۴۹ یورو در نسخه ۶۴/۴ دارد این گوشی در رنگ‌های متنوع زد، نارنجی، آبی و خاکستری عرضه خواهد شد. و امروزه کاربران برای خرید میانرده ها دچار سردرگمی زیادی میشوند که شاید با حضور این میانردها در بازار با برچسب قیمتی مناسب ، کمی از این سردرگمی بیرون بیاییند. همانطور که مشاهده کردید اکثر مشخصات این دو گوشی یکسان بوده اما در دوربین داشتن سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید کمی دوربین بهتری را در پکیج عکاسی خود جای داده است. که در انتخاب تاثیر دارد.  

Redmi 9T

35 دیدگاه در “مقایسه پوکو m3 با ردمی ۹T!

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      باعث افتخار ماست 🙏

    2. امیرحسین گفت:

      سلام من گوشی رو واسه بازی میخوام مثل کالاف دیوتی موبایل حالا هم موندم کدوم رو بخرم

      1. amin گفت:

        من دیروز گوشی redmi 9 t خریدم برای بازی عالیه

        1. رُهام تل گفت:

          سلام دوست عزیز
          از این که تجربه کاربری با redmi 9t رو با ما به اشتراک گذاشتید ممنونیم.

  1. سینا فرجی گفت:

    سلام خسته نباشید و عرض ادب و احترام خدمت پشتیبانی سایت خوبتون من یه سوالی دارم به نظرتون redmi 9 بهتره یا poco m3 ? موندم کدومشو بخرم عملکرد گیمینگ برام مهمه کدومش تو بازی سنگین مثلا فورتنایت موبایل بهتر عمل میکنند ؟ و من شنیدم هنگام استفاده از poco m3 گوشی هنگ میکنه و برنامه ها رو کند اجرا میکنه لطفا تک تک به سوالاتم پاسخ دهید ممنون.

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      این دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند. و انتخاب به سلیقه شما برمیگرده.
      برای گیمینگ داشتن دو فاکتور خیلی مهمه یکی رم گوشی و دیگری سخت افزار که رم هردو ۴ هست و Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm) سخت افزارشون هست
      این مشخصات یک گوشی میانرده خوب هست. ولی برای گیمینگ گزینه های بهتری مثل پوکو x3 یا نوت ۹ پرو رو پیشنهاد میکنیم.
      پوکو m3 یک میانرده است. که برای کار های روزمره ساخته شده و کاملا مناسب هست. و احتمال هنگ کردن خیلی کمه برای گیم پیشنهاد های رو دادم خدمتتون.

        1. رُهام تل گفت:

          سلام دوست عزیز
          این دو گوشی شباهت های زیادی دارند و انتخاب برمیگرده به سلیقه کاربر من فقط تجربه کاربری با پوکو m3 رو داشتم که خیلی گوشی خوبیه در این بازه قیمتی هست.

          1. مهدی گفت:

            سلام من بین برند سامسونگ و شیائومی ماندم نمیدونم کدوم برند انتخاب کنم رو کاغذ که ردمی ۹t خیلی خوبه و چندین سایت دیدم یکی از معایب شیائومی عمر کمش میدونن بنظرتون ردمی ۹t دوسال برام کار میکنه یابرم سراغ برتد سامسونگ کمکم کنید ممنون

          2. رُهام تل گفت:

            سلام دوست عزیز
            گوشی های شیائومی کیفیت خوبی دارد. و قیمت شیائومی در کیفیت یکسان کم تر از سامسونگ هست. و با قیمتی که ردمی ۹t داره، ارزش خریدش رو نسبت به میانرده سامسونگ توی این بازی قیمتی بیش تر میکنه،

          3. سنیوریتا گفت:

            سلام ببخشید به چه علتی پکو ام گرچن تر از ردمی ۹ تی هست در حالی که ردمی ۹ تی دارای لنز اولتراواید هست اما پوکو ام نه؟

          4. رُهام تل گفت:

            سلام دوست عزیز
            شباهت ها بین این دو گوشی زیاد هستند و مهم ترین عامل در تشخیص بهتر بودن فقط سلیقه کاربر و کاربری شما از گوشی موبایل است.

    2. مهدی گفت:

      سلام اگه منظورتون ردمی۹ هستش پوکوm3 توان بیشتری داره در بازی باتری و دوربین بهتری هم داره اما برا فورتنایت هیچکدوم جواب نمیدن بازی رو اجرا میکنن اما اونقدر لگ میزنه که نمیشه بازی کرد اما کالاف یا پابجی رو خیلی خوب اجرا میکنن اما پوکو m3 تو کیفیت بالاتری میتونه اجرا کنه
      هیچ هنگ کردنی هم نداره من تاحالا نشنیدم همش شایعست
      اگه برای فورتنایت میخوای که راحت و روون بازی کنی
      حداقل رم گوشی باید۸ گیگ باشه اما خب گرونه
      اما پیشنهاد من به تو پوکوx3 اونم میتونه راحت اجرا کنه صفحه شم که ۱۲۰هرتز
      امیدوارم که کمکی کرده باشم

      1. سینا فرجی گفت:

        سلام مهدی ممنونم فقط poco x3 قیمت زیادی داره بعضی از سایت ها ۵.۵۰۰زدن قیمت من… میدونی که آدم یخورده شک میکنه له این قیمت پایین من گفتم گوشی گیمینگ ارزون باشه کیفیت دوربین هم مهمه!ممنون

      2. سینا فرجی گفت:

        سلام مهدی ممنونم فقط poco x3 قیمت زیادی داره بعضی از سایت ها ۵.۵۰۰زدن قیمت من… میدونی که آدم یخورده شک میکنه به
        این قیمت پایین من گفتم گوشی گیمینگ ارزون باشه کیفیت دوربین هم مهمه!ممنون خیلی خوبین

        1. امیر گفت:

          سلام
          به نظر من از سایت تکنولایف بگیر از همه جا اروزن تره.

          1. رُهام تل گفت:

            سلام دوست عزیز
            قیمت گوشی موبایل در دیجیکالا و قیمت گوشی موبایل در تکنولایف بعضی مواقع رقابتی تر از سایت فروشگاهی رهام تل است.

    3. مهدی گفت:

      من ردمی ۹ تی داذم و برای گیم عالیه و این گوشی رو پیشنهاد میکنم تازه نسبت به پوکو ارزون تره و بهتر هم هست

  2. پرهام گفت:

    سلام و عرض ادب یه سوال داشتم خواستم ببینم بدنه پوکو M3 که از پلاستیک هست آیا خوب است با بد؟؟؟

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر بسیاری از گوشی های میانرده به خاطر داشتن باتری قدرتمند وزن نسبتا سنگینی رو تجربه میکنند به همین خاطر دیگه بدنه رو برای بهینه کردن وزن از پلاستیک با کیفیت میسازند.
      بله پوکو m3 از جنس بدنه قابل قبولی برخوردار هست که داشتن طرح چرم گونه این مدل باعث میشه گوشی از دست کاربر لیز نخوره.

  3. امیرحسین گفت:

    سلام من گوشی رو واسه بازی میخوام مثل کالاف دیوتی موبایل حالا هم موندم کدوم رو بخرم

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      این گوشی ها میانرده هستند، اجرای بازی روی این گوشی ها متوسط هست چرا که سخت افزار این گوشی ها سخت افزار های معمولی هستند. برای اجرای خوب بازی به شما گوشی های گیمینگ مثل پوکو x3 رو پیشنهاد میدم.

      1. narjes گفت:

        سلام برای من کیفیت دوربین مهمه و به نظر شما ردمی ۹تی بهتره یا پوکو ام ۳?

        1. ... گفت:

          کدوم بیشتر کار میکنن و هنگ نمیکنن؟

  4. اردوان گفت:

    با سلام من میخوام گوشی شیامی بخرم ول دیدم گوشی شیامی پکوm3 قشنگ بد الان چشمم به قیمت گوشی شیایم ردمی ۹تی افتاد الان دوتاش ی جواری قیمتش باهم یکی هست ولی بنظر شما کودم بهتره

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      با وجود داشتن مشخصات یکسان انتخاب کاملا به سلیقه شما برمیگرده اما پوکو ی m3 گوشیه جدید و پر طرفداری است.

      1. احسان گفت:

        برادر ردمی ۹ پاور ۲۰۲۱ اومده از پوکو ۲۰۲۰ بهتره . تمام نظرات که خوندم طرف میگه کدوم بهتره چرا راهنمایی الکی میدی .

  5. محمدمهدی گفت:

    سلام ببخشید
    من میخواستم بدونم واقعا کدوم بهتره واسه گیم و لگ هنگ و باگ کمتری داره و اینکه کدوم حس بهتری ه ادم میده اونو تو دستش بگیره ممنون ازشم

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      هر دو گوشی پردازنده یکسانی دارند و اگر تمرکز شما بر روی قدرت سخت افزاری است باید گوشی با رم بالاتر انتخاب کنید
      در بین این دو گوشی Redmi 9T یک نسخه با رم ۶ گیگابات داخل بازار دارد که تیم رهام تل پیشنهاد میکند گوشی Redmi 9T با رم ۶ گیگابایت را خریداری کنید
      در مورد حس توی دست گرفتن گوشی نیز میتوانیم به بدنه Redmi 9T اشاره کرد که اصلا لیز نیست و در استفاده ای که در رهام تل از این گوشی داشته ایم باید بگویم حس بهتری نسبت به Poco m3 به کاربر انتقال می دهد.

  6. امیرمحمد گفت:

    سلام
    من بین این دو گوشی موندم کدوم رو بخرم برای کار های روزمره میخوام ولی بعضی مواقع شاید بازی های سنگینی مثل جی تی کلوپ سرعت یا مثل کانتر موبایل و بعضی بازی های دیگه نصب کنم ولی اهل بازی هایی مثل پابجی یا کالاف نیستم حالا شما کدوم رو پیشنهاد میدید
    ببخشید طولانی شد.

  7. Arya گفت:

    سلام من تو خرید گوشی بین گلکسی a22 5g و a21s شک دارم.پردازنده عمر بالا یکمم گیمینگ و کارایی بهتر برام مهمه.البته بازی سنگین نمی خوام بکنم در حد همین فری فایر کانتر۲ ماینکرافت و…
    و اینکه راست میگن پردازنده مدیاتک بعد مدتی افت میکنه و میسوزه؟؟چون a22 5g مدیاتکه و این که افت بعد از چند ساله؟

  8. Arya گفت:

    سلام بنظرتون گوشی گلکسی a22 5g بهتره یا a21s؟
    پردازنده یکمم گیمینگ عمر بالای گوشی و کارایی بهتر برام مهمه. البته بازی سنگین نمی خوام بکنم در حد همین فری فایر کانتر۲ ماینکرافت و ساب وی سرفیس.
    و اینکه راست میگن پردازنده مدیاتک بعد مدتی افت میکنه و میسوزه؟و افت میکنه بعد از چند ساله؟

  9. امیررضا گفت:

    من الان گوشی ردمی ۹t رم ۶و حافظه ۱۲۸ رو دارم و کالاف هم روی اون نصب کردم با کیفیت بالا اصلا هنگ نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید