تکنولوژی

با اپلیکیشن Beeper در ۱۵ اپلیکیشن پیامرسان و چت، فعالیت کنید!

 

به تازگی اخبار شروع فعالیت یک اپلیکیشن به نام Beeper سر و صدای زیادی به پا کرده است. اپلیکیشن Beeper را اریک میجیکوفسکی یعنی همان صاحب تشکیلات ساعت هوشمند محبوب Pebble  بنا نهاده است. با ما در رهام تل همراه باشید.

 

اپلیکیشن بیپر Pebble می‌خواهد کاری باورنکردنی برای ما انجام دهد. وعده داده شده این است که اگر این اپلیکیشن را نصب کنید، بتوانید در ۱۵ اپلیکیشن چت و پیامرسان چت کنید و به پیام‌هایشان دسترسی داشته باشید. یعنی اینکه دیگر لازم نیست مدام از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر بروید و همه کارهایتان داخل همین بیپر قابل انجام خواهد بود.

اپلیکیشن بیپر از پروتکل کدباز پیام‌رسان به نام ماتریکس استفاده می‌کند تا پُلی بین خود و چت‌روم‌های دیگر ایجاد کند.

شاید یکی از به ظاهر محبوب‌ترین قسمت‌های Beeper این باشد که با آن به iMessage هم دسترسی خواهید داشت. یعنی دیگر لازم نیست که کاربر حتما آی‌فون یک مک داشته باشد تا iMessage داشته باشید و با همان گوشی اندرویدی هم خواهید توانست پیام بفرستید. منتها این  کار اگر و امای زیادی دارد و آن این است که اولا ۱۰ دلار در ماه شما دریافت می‌شود. ثانیا نیاز دارید که یا خودتان یک آی‌فون و مک واسط داشته باشید و در خانه داشته باشید تا برایتان پل بزند تا در بیرون خانه با گوشی اندرویدی پیام‌ها را ببینید یا اینکه خود بیپر برایتان یک آی‌فون ۴s جیل‌بریک شده می‌فرستد! خب ممکن است همین جا این مطلب را در رهامتل رها کنید و به کار های روزمره خود برسید.!!

به علاوه از نظر امنیتی گفته می‌شود که بیپر از رمزنگاری دوسویه استفاده می‌کند، یعنی پیام‌ها فقط توسط فرستنده و گیرنده، قابل مشاهده خواهند بود و این وسط کسی نمی‌تواند دزدی دیتا انجام بدهد و رصدی انجام بدهد.

پیامرسان‌هایی که بیپر هم پوشش می‌دهد جذاب هستند: واتساپ؛ تلگرام، سیگنال، دایرکت اینستاگرام و توییتر، اسکایپ و هنگ اوت و همین MSN. اینکه بشود در یک محیط کاربری خوب، همه پیام‌ها را دید و به آنها پاسخ داد و حتی در همه آنها جستجو کرد، بسیار جالب توجه است. اما باید منتظر ماند و دید آیا واقعا این وعده، نهایی خواهد شد یا نه و اینکه این وسط آیا باگ‌ها یا احیانا مشکلات امنیتی خود را نشان نخواهند داد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید