تکنولوژی

مقایسه جنجالی mi 11 با mi 10

مقایسه شیائومی mi11 و شیائومی mi10:

شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۰ در ماه دسامبر در دقایق آخر، از پرچم دار خود یعنی Xiaomi mi11 که در قرار است تا چند ماه اول سال ۲۰۲۱ برای شیائومی سودآوری کند و نماینده پر قدرت شیائومی در بازار تلفن های همراه هوشمند باشد، رونمایی کرد.اما اینجا ما در رُهام تل، تصمیم گرفتیم که پرچم دار سال ۲۰۲۱ شیائومی یعنی Xiaomi mi11 را در برابر پرچم دار سال گذشته شیائومی یعنی Xiaomi mi10 قرار دهیم تا علاوه بر بررسی ویژگی های جداگانه هردو ، به بررسی این بپردازیم که آیا پرچم دار سال نو میلادی شیائومی نوآوری خاصی در مقایسه پرچم دار سال گذشته این کمپانی داشته یا خیر.

با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی ظاهری وصفحه نمایش Xiaomi mi11 و Xiaomi mi10

پرچم دار جدید شیائومی، Xiaomi mi11 ، از سه دوربین در پشت دستگاه بهره میبرد ولی نسل قبلی پرچم دار شیائومی، Xiaomi mi 10 ، از چهار دوربین در پشت دستگاه بهره می برد. هر دو دستگاه از طراحی ظاهر جلویی که دوربین سلفی در بالای دستگاه باشد و لبه ها خمیده باشد، بهره می برند. تا این جای امر می توان گفت که تغییرات آنچنان چشم گیر نیست.( البته به غیر از تعداد دوربین ها که در بخش دوربین مفصل به بررسی هر کدام می پردازیم) ماژول دوربین شیائومی Mi 10 ، شامل دوربین هایی قرصی شکل هستند که به صورت نواری در پشت گوشی به صورت نواری از بالا به پایین چیده شده اند. در صورتی  که ماژول دوربین شیائومی mi11 ، دوربین ها به صورت مربعی شکل چیده شده اند

شیائومی mi11 تازه معرفی شده ، با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی با کیفیت ۲k WQHD با پنل Amoled با روشنایی تصویر فوق العاده ۱۵۰۰ نیتی که تجربه کارآیی بسیار خوب زیر آفتاب را برای شما به ارمغان خواهد آورد، نسبت کنتراست ۱:۵۰۰۰۰۰۰ که مشابه تلویزیون ها است و لشکری از سنسور ها  و استاندارد های دیگر مانند DCI-P3  که استاندارد جدیدی برای درهم سازی رنگ ها است ، HDR10+ و پیش بینی حرکت  و تصحیح حرکت تصویر (که این دو سنسور را با نام MEMC می شناسیم ) و همچنین استفاده از شیشه محافظ Corning Gorilla Glass ، برای نمایشگر اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند این صفحه نمایش فوق العاده با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه برداری لمش ۴۸۰ هرتزی بهره می برد که به این معناست که حساسیت لمس این گوشی به حدی انقلابی افزایش داشته است و بسیار روان عمل خواهد کرد. در آن سوی داستان ، شیائومی می ۱۰ اما با صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی سه بعدی با رزولوشن +Full hd با لبه هایی خمیده با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه برداری لمس ۱۸۰ هرتزی سال گذشته توسط شیائومی به فروش می رسید و در بهترین حالت روشنایی صفحه ۱۱۲۰ نیتی را برای کاربران به ارمغان می آورد. با این اوصاف، شیائومی mi11 صفحه نمایش فوق العاده قدرتمند تر و با کیفیت تر و با نوآوری های بیشتری را به کاربران عرضه خواهد کرد.

مقایسه سخت افزار و نرم افزار Xiaomi mi11 در برابر Xiaomi mi10

شیائومی mi11 با جدیدترین پردازنده های شرکت آمریکایی Qualcomm یعنی Snapdragon 888 بهره می برد. همچنین این گوشی با اندروید ۱۱ به بازار عرضه خواهد شد. جدیدترین تغییر در این سری گوشی های شیائومی استفاده از بلندگوهای بسیار قدرتمند شرکت Harman Kardon است که نوید صدایی بسیار با کیفیت و قدرتمند را از این گوشی می دهد. سنسور های ضربان قلب از طریق سنسور اثر انگشت زیر صفحه ، سنسور Nfc ، همچنین سنسور مادون قرمز نیز در این گوشی تعبیه شده اند. اما این گوشی از جدید ترین استاندارد های تکنولوژی های Wifi و بلوتوث نیز پشتیبانی می کند.در سوی دیگر این مصاف، شیائومی می ۱۰ ، از پردازنده قدیمی تر شرکت Qualcomm ، یعنی Snapdragon 865  بهره می برد که به همراه آندروید ۱۰ کماکان عرضه می شود اما این پردازنده سیستم مخصوص به خود را برای مدیریت گرمای تولیدی خود دارد. شایان ذکر است که گوشی شیائومی mi11 به طور پیش فرض از نسل پنجم ارتباطات (۵G) پشتیبانی می کند و دیگر نیاز نیست که مانندنسل قبلی نسخه جداگانه ای برای پشتیبانی نسل پنجم ارتباطات تهیه کنید.

 

 

دوربین Xioami mi11 دربرابر Xiaomi mi10

شیائومی mi11 با سه دوربین پشتی عرضه می شود که سنسور اصلی دوربین این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسل است که فاصله کانونی f/1.85  دارد و هر پیکسل ثبت شده توسط آن ۱.۶ میکرون اندازه دارد. کمپانی شیائومی ادعا کرده است که سنسور اصلی دوربین این گوشی با سایز ۳.۷ برابری دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۲ در نظر گرفته شده است تا عکس هایی فوق العاده ای را ثبت کند. این گوشی کیفیت فیلم برداری ۸k در بالاترین حالت پشتیبانی می کند . دوربین پشتی شیائومی می ۱۱ از یک سنسور فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی که زاویه دیدی ۱۲۳ درجه ای دارد نیز بهره برداری می کند که به همراه یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی مطمئنا برای شما یک تجربه عکس برداری فوق العاده عالی را به همراه خواهد داشت. اما شیائومی می ۱۰ دوربین پشتی ۴ گانه ای در پشت خود جای داده است که سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی که با لنز هفت تیکه و سنسور لرزشگیر دستی برای خدمت رسانی مهیا و حاضر است. سنسور فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.4  و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی با همان فاصله کانونی نیز هرکدام در انجام وظیفه حاضر هستند.هر دو گوشی از دوربین سلفی با ۲۰ مگاپیکسل کیفیت بهره می برند که با لشکری از سنسورها مانند تعیین تمرکز عکس و عکسبرداری هنگام نشان دادن یک حرکت خاص و غیره برای عکس برداری سلفی بدون دغدغه در اختیار کاربران قرار دارد.

 

باتری Xiaomi Mi 10 دربرابر Xiaomi Mi 11

در قسمت باتری اما اینجاست تفاوت ها سر به فلک می گذارد. شیائومی mi11 از باتری ۴۶۰۰ میلی آمپراژی بهره می برد که به فناوری شارژ جدیدی که شیائومی آن را Mi TurboCharge  و نامیده است و از ۵۵w توان بهره می برد ، استفاده می کند که طبق ادعای خود شیائومی این شارژر در حالت سیمی در تایم فوق العاده ۴۰ دقیقه به صورت کامل این پرچم دار را شارژ می نماید. همچنین این گوشی از شارژ دهی معکوس بدون سیم  ۱۰ واتی نیز بهره می برد که مانند یک پاوربانک می توانید از آن بهره ببرید.ناگفته نماند که توان شارژر این گوشی در حالت بی سیم ۵۰ وات است. در آن سوی این مبارزه برای ذخیره انرژی ، شیائومی می ۱۰ پرچم دار سال گذشته کمپانی نوآور شیائومی، از ۴۷۸۰ میلی آمپراژ توان ذخیره سازی بهره می برد که با یک شارژر ۳۰ واتی برای کاربران عرضه می شود. شارژ معکوس ۱۰ واتی نیز طبیعتا ارثی بوده است که از این گوشی یعنی شیائومی می ۱۰ به شیائومی می ۱۱ رسیده است.

جمع بندی

برای تصمیم گیری این که کدام گوشی بهتر میتواند یک تجربه کاربری فوق العاده برای کاربر به ارمغان بیاورد، باید به این نکته توجه داشت که شیائومی می ۱۱ پرچم داری است که جدیدا معرفی شده و تمامی تکنولوژی های جدید را با خود به یدک می کشد اما هنگامی که بحث قیمت به میان می آید، ۸۹۹ دلار شاید کمی زیاد به نظر بیاید و قیمت پرچم دار سال گذشته که ۱۰۰ دلار پایین تر است، کمی معقول تر به نظر بیاید؛ اما باز هم سلیقه خود کاربر به تمامی این دلایل می چربد.

در کل، اما همه منتظرعرضه گسترده تر شیائومی mi11 می مانند، چرا که با توجه به اعلام خود شیائومی این گوشی بسیار جذاب و نوآورانه است اما این باعث نمی شود که شیائومی می ۱۰ ، پرچم دار سال گذشته این کمپانی شرقی به طور کامل از بازار حذف شود.

نظر شما در این باره چیست ؟

امیدوارم این مقاله به طور کامل برای شما سودآور بوده باشد و امید است که به زودی گوشی های شیائومی می ۱۰ و می ۱۱ در رُهام تل موجود شوند تا شما همراهان گرامی بتوانید به صورت منصفانه و با بهترین قیمت اقدام به خرید این گوشی ها کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید