تکنولوژی

مشخصات و قیمت گلکسی A72

 

سامسونگ A72  ؛ میان رده‌ای با خصوصیات عکاسی پرچمداران

گرچه گوشی سامسونگ گلکسی A72 هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما مشخصات ذکر شده در زیر براساس شایعات در دسترس است. سری های  ۷۰ گلکسی ای از جمله میان رده های پرقدرت سامسونگ محسوب می شوند که تاکنون چندین نسخه از آنها راهی بازار شده است. اکنون نیز خبرهایی از سری جدید آن یعنی گوشی سامسونگ Galaxy A72 به گوشی می رسد که در ادامه به برخی از این جزئیات اشاره خواهیم کرد.

نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy A72

گلکسی ای ۷۲ با یک صفحه نمایش  ۶.۷ اینچی بزرگ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰× ۲۴۰۰ پیکسل همراه  که  از  ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی گلکسی A72 نیز۳۹۳ پیکسل در هر اینچ  است. هنوز مشخص نیست که کره ای‌ها از چه نوع طراحی برای جای دادن دوربین سلفی در این گوشی استفاده کنند. اما مطمئناً از جمله میان رده هایی خواهد بود که جذاب ترین نمایشگر را در برخواهد داشت. همان طور که نسخه قبلی گلکسی a72 نیز بهترین نمایشگر های دنیای میان رده ها را در بر داشت.

دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A72

یکی از نقاط قوت این سری دوربین‌هایی است که سامسونگ در آنها قرار می‌دهد. سامسونگ a72 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این گوشی موبایل از یک مجموعه دوربین پنج گانه برخوردارست . در پنل پشتی آن لنزهای ۶۴ مگاپیکسلی (عریض) + ۸ مگاپیکسلی (تله فوتو) + ۱۲ (فوق عریض) + ۵ مگاپیکسل (ماکرو) + ۵ مگاپیکسل (جهت ثبت عمق) به چشم می‌خورد.  گرچه این ترکیب هنوز قطعی نشده و ممکن است تغییراتی داشته باشد.

لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این مجموعه از نوع واید یا عریض بوده و از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فازبرخوردارست. سایز پیکسلی آن نیز ۰.۸ میکرومتر و اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 است.

لنز تله‌فوتو ۷۳ میلی‌متری که در کنار لنز اصلی قرار گرفته، ۸ مگاپیکسل بوده و مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری تصویر و قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز است.

لنز ۱۲ مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یا فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه و دهانه دیافراگم f/2.2 است.

لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز به شما این امکان را میدهد که از سوژه‌های بسیار کوچک و از نزدیک تصاویر بسیار خوبی ثبت کنید. سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی هم یکی از لنزهایی است که در نزد عکاسان بسیار محبوب است چرا که این لنز به عکاسان در زمینه ی ثبت عکس هایی با حالت پرتره و اثر بوکه کمک خواهد کرد. این نوع لنز نیز پازل آخر این مجموعه عکاسی به شمار می‌رود. دوربین سلفی این گوشی سامسونگ  نیز ۳۲ مگاپیکسل بوده که انتظار می‌رود سلفی‌های بسیار باکیفیتی را ثبت کند. همچنین از سایر قابلیت‌های مجموعه عکاسی   گلکسی A72 می‌توان به فلش LED، حالت پانوراما و HDR اشاره کرد.

حسگر اثر انگشت  گلکسی ای ۷۲ در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. از حسگرهای دیگری که سامسونگ در این گوشی قرار داده می‌توان شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما را نام برد. قرار است این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی روانه بازار شود.

زمان عرضه گلکسی A72

 

سامسونگ ظاهرا به‌تازگی از مرجع هندی BIS مجوزی دریافت کرده که متعلق به نسخه ۴G موبایل گلکسی A72 است. این اتفاق گلکسی A72 را از هر زمان دیگری به عرضه نزدیک‌تر کرده است. پلتفرم گیک‌بنچ دیروز از ثبت موبایل جدیدی از سامسونگ با شماره مدل SM-A725F خبر داد. این گوشی اسنپدراگون ۷۲۰G خواهد داشت و حالا مرجع هندی BIS به آن مجوز داده و همین اتفاق گلکسی A72 را یک گام دیگر به عرضه نزدیک‌تر کرده است. مرجع BIS یک گوشی دیگر با شماره مدل SM-A725F/DS را هم ثبت کرده که احتمالا مدل دو سیم کارته‌ی همین دستگاه خواهد بود. به‌علاوه، در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که گلکسی A72 5G از شماره مدل SM-A726B استفاده می‌کند. این موضوع در کنار اطلاعات گیک‌بنچ می‌تواند نشانگر این باشد که دستگاه ثبت‌شده در BIS گلکسی A72 4G است. این نخستین باری نیست که سامسونگ دو نسخه از یک دستگاه را راهی بازار می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت قبلا نسخه‌های ۴G و ۵G گلکسی A51 و گلکسی A71 را عرضه کرده بود. مدل‌های ۴G این دو دستگاه در بازار هند و نسخه‌های ۵G در بازارهای اروپا و آمریکا عرضه شدند. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ در سال ۲۰۲۱ چه استراتژی را در پیش می‌گیرد. با توجه به گزارش‌های اخیر حدس زده می‌شود که گوشی‌های مقرون به‌صرفه ۵G سامسونگ در نیمه دوم ۲۰۲۱ به بازار بیایند. البته خود این غول کره‌ای هنوز چیزی را تایید نکرده است. انتظار می‌رود که گلکسی A72 4G به جز توانایی‌های ارتباطی شبکه تفاوت خاصی با مدل ۵G نداشته باشد. این گوشی احتمالا از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع امولد با دوربین سلفی حفره‌ای استفاده می‌کند. لنز اصلی دوربین عقب این گوشی به سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مجهز می‌شود که در کنار یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دو سنسور ۵ مگاپیکسلی ارائه خواهد شد. صرف‌نظر از این گوشی، گفته شده که سامسونگ مشغول کار روی نسخه‌های ۴G دو گوشی گلکسی A32 و گلکسی A52 هم است. منتها تا دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصولات شاید بهتر باشد که زود نتیجه‌گیری نکنیم.

گلکسی S20

 

قیمت گلکسی A72 چقدر است؟ 

در کنار مشخصات ارتقا یافته گلکسی A72 نسبت به نسخه قبلی احتمالا قیمتی بیش تر از قبل را خواهد داشت، اما رُهام تل قیمتی که برای این نسخه ارزیابی میکند چیزی در حدود ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان خواهد بود.