تکنولوژی

گوشی صاایران چینی یا ایرانی؟

صاایران

ویرا یا صاایران ؟

تصاویری از دو مدل گوشی صاایران که چندی پیش خبر تحویل آن به ایرانسل توسط وزیر ارتباطات منتشر شده بود، رسانه‌ای شده است. این محصول قرار است با برند (ویرا) وارد بازار شود. اما به نظر می‌رسد طراحی و مشخصات این گوشی، شباهت زیادی به یکی از محصولات کمتر شناخته‌شده‌ی چینی دارد. در ادامه با رُهام تل برای بررسی این مدل همراه باشید.

دوشنبه گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحویل اولین پارت گوشی های تولیدی صاایران به ایرانسل برای فروش اقساطی به متقاضیان خبر داده بود. جهرمی گفته بود که مقرر شده از یک خط اعتباری ۵۰۰ میلیاردی به اپراتورها وام داده شود تا این گوشی ها را به صورت اقساطی به مردم برسانند. این ایده برای رفع نیاز بازار به خصوص برای دانش آموزانی که نیاز موبایل هوشمند برای شرکت در کلاس ها دارند. فوق العاده است. اما نکته زمان عرضه این موبایل است.

صاایران که سال‌ها پیش در زمینه تولید تلفن و گوشی همراه فعالیت می‌کرد و مدت‌ها بود فعالیتش را در حوزه فاوای نیروهای مسلح ادامه می‌داد، بار دیگر به بازار برگشته و شرکت صنایع مخابرات صاایران (صما) با تولید دو گوشی هوشمند جدید در مدل های V6 و V5 با برند ویرا (VIRA) به بازار گوشی تلفن همراه ایران قصد دارد فعالیت خود را به طور جدی شروع کند. ویرا در زبان فارسی به معنی هوشمند، یادگیرنده و آموزنده است.

ویرا V6

ابتدا به بررسی ویرا V6 میپردازیم که اولین نقطه قوت آن باتری ۶۳۵۰ میلی آمپر ساعتی میباشد که ارزش خرید این گوشی را بالا میبرد. و صفحه نمایش ۶.۳ اینچی با حاشیه های نسبتا کم و چیپست هلیو P35  و نرم افزار اندروید ۹ و البته دوربین (۲+۱۶ مگاپیکسلی) این گوشی را تبدیل به یک میانرده خوب با قیمت اقتصادی میکند. 

 

آنطور که گفته شده، گوشی ویرا V6 صاایران در سه رنگ سیاه، قرمز و آبی تیره، با صفحه نمایش ۶.۳ اینچی FHD پلاس با تراکم پیکسلی ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل مولتی تاچ در ۵ نقطه همزمان، دوربین دوگانه پشت ۱۶ و ۲ و مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی از مشخصات اصلی این موبایل هستند. از طرفی سنسور اثر انگشت هم در پشت این گوشی دیده می‌شود و باتری آن هم ۶۳۵۰ میلی آمپری است. گفتنی است که رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی از سایر مشخصات این موبایل هستند. برند VIRA یک سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش را برای گوشی های خود ارائه می‌کند.

 

 

  • ۶۳۵۰ میلی آمپر ساعت
  • ۶.۳ اینچ صفحه نمایش
  • چیپست هلیو P35
  • اندروید۹
  • دوربین دوگانه ۱۶+۲ مگاپیکسل

 

مدل V5

دیگر گوشی صاایران نیز گوشی ویرا مدل V5 صاایران نام دارد که در سه رنگ طلایی، سیاه و بنفش دو رنگ، صفحه نمایش ۶.۱ اینچی HD با تراکم پیکسلی ۶۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و مولتی تاچ اسکرین در ۵ نقطه، دوربین پشت سه گانه ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل و دوربین جلوی وی شکل ۵ مگاپیکسل، فلش ساده در پشت و فیلمبرداری HD، پردازنده چهار هسته ای ۲ گیگاهرتزی مدل MT6761vwb مدیاتک، اندروید ۹، قفل گشا با تشخیص صورت یا اثر انگشت در پشت، سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت از طریق کارت حافظه، باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری لیتیوم پلیمری با ۲۰ ساعت قابلیت مکالمه و ۳۶۵ ساعت حالت آماده به کار عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است ایرانسل همچنین پیش از این، در دی ۹۸ تفاهم‌نامه‌ای را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» با پست بانک امضا کرده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید