تکنولوژی

مقایسه zfold 2 با zfold 3 | قیمت و مشخصات zfold 3 !

مقایسه زد فولد 3

فیلم مقایسه zfold 2 با zfold 3

 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی z fold 3 یکی از گوشی های اسرار آمیز کمپانی سامسونگ است. در اوایل این ماه ، در سایت gsmarena اعلام کرده است. گلکسی  Z Fold3 به تولید انبوه رسیده است و اکنون گزارش جدید FrontPageTech ادعا می کند که تولید انبوه Galaxy Z Flip3 نیز آغاز شده است. در این بخش از رهام تل قصد داریم به مقایسه زد فولد۲ با زدفولد۳ بپردازیم. گوشی موبایل زدفولد ۳ یکی از جذابیت ها دنیای موبایل همانند برادر خود یعنی زد فولد ۲ خواهد بود. شاید کمی مقایسه زد فولد ۲ با زد فود ۳ عجولانه باشد. اما موضوع اینجاست، با مشخصاتی که از زد فولد۳ به بیرون درز کرده است. میتوان به نتایج جالبی رسید.  

مقایسه zfold 2 با zfold 3

معرفی zfold 3

 

سایت gsmarena همچنین اعلام می کند که سامسونگ دستور تولید ۵۰،۰۰۰-۷۰،۰۰۰ واحد گلکسی زد فولد ۳ و Galaxy Z Flip3 را در روز تولید کرده است. زیرا هدف آن تولید هفت میلیون واحد ترکیبی از هر دو دستگاه است و می خواهد به موقع برای راه اندازی آنها آماده باشد. زمان عرضه گوشی تاشو سامسونگ با نام پر آوازه zfold 3 به بازار عرضه خواهد شد.

مقایسه zfold 2 با zfold 3

طراحی و کیفیت ساخت zfold 3

 

یکی از مهم ترین فاکتور های گوشی های تاشو ، لولای آن محسوب می‌شود. لولای گلکسی زد فولد ۲ به‌لطف ۸ بادامک داخل خود می‌تواند گوشی را در زوایای مختلف باز نگه دارد؛ درحالی‌که در نسل اول فقط می‌توانستید گوشی را کاملا باز یا کاملا بسته استفاده کنید. لولای زد فولد ۳ هم کم از مدل قبلی خو نخواهد داشت. بازنگه‌داشتن گوشی در زوایای مختلف مزیت‌های زیادی دارد. برای نمونه، می‌توانید پرچم‌دار تاشدنی سامسونگ را در زاویه‌ی ۷۵ تا ۱۱۵ درجه، مثل لپ‌تاپ کوچکی استفاده کنید. خوشبختانه کره‌ای‌ها رابط کاربری را هم برای چنین حالتی تحت عنوان Flex mode بهینه ساخته‌اند؛ قابلیتی که در بخش نرم‌افزار و رابط کاربری بدان می‌پردازیم. وزن zfold 3 هنوز مشخص نشده است اما در نسخه قبلی چیزی در حدود ۲۸۰ گرم وزن داشت.

مقایسه zfold 2 با zfold 3

صفحه نمایش zfold 3

 

صحبت های زیادی وجود دارد که سامسونگ اولین دوربین زیر نمایشگر خود را در گوشی هوشمند با Galaxy Z Fold3 آینده اعلام خواهد کرد. اکنون ، tipster IceUniverse با پرداختن به یک عامل کلیدی در کیفیت تصویر برای چنین حسگرهایی – انتقال نور ، به وضوح این موضوع افزوده است. بر اساس نکته وی ، دوربین UD Galaxy Z Fold3 بیش از ۴۰ درصد انتقال نور بهتر از دوربین های دیگر از این نوع تاکنون را به ارمغان می آورد.

مقایسه zfold 2 با zfold 3

دوربین zfold 3

 

دوربین گلکسی زد فولد ۳: سامسونگ اولین دوربین کم نمایشگر خود را در گوشی هوشمند با Galaxy Z Fold3 آینده اعلام خواهد کرد. اکنون ، tipster IceUniverse با پرداختن به یک عامل کلیدی در کیفیت تصویر برای چنین حسگرهایی – انتقال نور ، به وضوح این موضوع افزوده است. بر اساس نکته وی ، دوربین UD Galaxy Z Fold3 بیش از ۴۰ درصد انتقال نور بهتر از دوربین های دیگر از این نوع تاکنون را به ارمغان می آورد. برای مرجع ، تنها تلفن موجود در بازار با دوربین UD ، Axon 20 ZTE است ، بنابراین احتمالاً دستگاهی است که برای مقایسه در بیانیه فوق خدمت می کند. گفته می شود که Z Fold3 قبلاً به تولید انبوه رسیده است و انتظار داریم اولین بار در ماه آینده شاهد آن باشیم.

مقایسه zfold 2 با zfold 3

باتری و اسپیکر zfold 3

 

باتری گلکسی زد فولد ۳ هم مانند پرچمداران دیگر این عرصه در کمپانی سامسونگ با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت عرضه خواهد شد. اما شاید نکته نا امید کننده، شارژر ۲۵ واتی این گوشی باشد چرا که از یک گوشی اسرار امیزی مثل زد فولد ۳ انتظار میرود که باتری را سریع تر از قبل شارژ کند. و با توجه به صفحه نمایش بزرگ تر از گوشی های دیگر قطعا مصرف باتری بیش تری خواهد داشت.

 

مقایسه zfold 2 با zfold 3

سخت افزار zfold 3

 

خبر خوب سخت افزار زد فولد ۳ است که داشتن سخت افزاری چون Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G میتواند در بسیار یاز جهات این گوشی را از رقبای خود جلو بیندازد. گلکسی زد فولد ۲ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در اغلب بنچمارک‌ها، عملکرد بهتری درمقایسه‌با گلکسی نوت ۲۰ اولترا مبتنی‌بر اکسینوس ۹۹۰ دارد. بنچمارک کلی PCMark برتری ۲ درصدی زد فولد ۲ در کاربری‌های روزمره را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که بنچمارک CPU‌محور GeekBench و بنچمارک GPU‌محور Sling Shot Extreme به‌ترتیب برتری ۱۳ و ۱۰ درصدی گوشی تاشدنی سامسونگ را به‌نمایش می‌گذارند. بااین‌حال، باید برتری معنی‌دار موتورولا اج پلاس در آزمون‌های GeekBench و Sling Shot Extreme را نیز مدنظر قرار داد؛ چراکه این گوشی هوشمند از تراشه‌ی ضعیف‌ترِ اسنپدراگون ۸۶۵ قدرت می‌گیرد. همچنین، پیش بینی میشود گلکسی زد فولد ۳ هم همانند برادر خود از قدرت خوبی برخوردار باشد و در ازمون ها موفق تر از قبل باشد.

 Poco X3 NFC

نرم افزار پوکو zfold 3

 

ترکیب اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 در گلکسی زد فولد ۳ حس‌وحال مشابهی با گوشی‌های هوشمند دیگر سامسونگ دارد. پرچم‌دار تاشدنی سامسونگ از همان نوار اعلان‌ها و آیکن‌ها و ژست‌های حرکتی بهره می‌گیرد و عموم ویژگی‌های آن با محصولات دیگر کره‌ای‌ها یکسان است؛ اما حس‌وحال مشابه به‌معنای‌ تجربه‌ی کاربری مشابه نیست. سامسونگ تاحدممکن از تمام ظرفیت‌های فُرم‌فکتور متفاوت گلکسی Z Fold 3 در بخش نرم‌افزار بهره می‌گیرد.

Galaxy S21 Ultra

قیمت زد فولد ۳

 

قیمت گلکسی Z Fold2 در زمان راه اندازی ۲۰۰۰ دلار / ۲۰۰۰ یورو بود که بعداً به ۱۸۰۰ دلار / ۱۸۰۰ یورو کاهش یافت و اکنون حتی کمتر هم شد. اشتباه نکنید ، هنوز هم قیمت گوشی تاشوی سامسونگ برای یک دستگاه بسیار گران قیمت است. ممکن است خبرهای خوبی در این افق وجود داشته باشد .شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی گوشی تاشو گلکسی در هنگام عرضه شدن تا ۲۰٪ ارزان تر خواهد بود. Galaxy Z Flip3 نیز تا ۲۰٪ ارزان تر خواهد بود.

هرچند ما انتظار داشتیم که، شایعه ای از چند ماه پیش ادعا کرد که گوشی تاشو سامسونگ به یک چیپست میان رده تبدیل می شود و نسخه های ۴G و ۵G وجود دارد. ۴G Flip اصلی با قیمت ۱۳۸۰ دلار شروع شد ، مدل ۵G که بعداً با قیمت ۱۴۵۰ دلار آغاز شد. این بدان معناست که Z Flip3 می تواند در محدوده ۱۱۰۰-۱۲۰۰ دلار قیمت گذاری شود

مقایسه zfold 2 با zfold 3

 

دیدگاهتان را بنویسید