تکنولوژی

سامسونگ گلکسی نوت ۲۱؛ ویژگی ها، مشخصات، شایعات

تصویر شاخص متن سامسونگ گلکسی نوت 21

 

سامسونگ گلکسی نوت 21

سلام خدمت رُهام تلی های عزیز. امروز اینجا در خدمت شما هستیم تا با یکدیگر شایعات پیرامون گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ را بررسی کنیم و ببینیم که باید از این گوشی کهکشانی چه انتظااراتی داشته باشیم. پس با رُهام تل تا انتها همراه باشید.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ ؛ آیا واقعا معرفی خواهد شد؟

سال پیش شایعاتی منتشر شد که سامسونگ قصد تولید سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ را خواهد داشت. اما با معرفی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا و همراهی آن با قلم S pen، همگان را شگفت زده کرد و همه براین نکته تاکید داشته اند که سامسونگ دیگر دست به تولید سری های نوت نخواهد زد و تمرکز خود را روی گوشی های تاشو گذاشته است. تا حدودی نیز با دیدن ویژگی های مخصوص به گوشی های سامسونگ گلکسی نوت در سایر گوشی های تولید شده این کمپانی چنین انتظاری نیز می رفت اما یک کارمند از شرکت سامسونگ که خواسته نامش فاش نشود گفته است که سامسونگ کماکان به تولید گوشی های سری نوت ادامه خواهد داد. اما آن طرف ماجرا نیز عده ای تاکید دارند که این اتفاق نخواهد افتاد.

اما احتمال دیگری نیز وجود دارد و آن این است که سامسونگ دست به تولید گلکسی نوت ۲۰ Fe، به مشابه کاری که با سامسونگ گلکسی اس ۲۰ انجام داد بزند. چنین چیزی نیز بعید نیست.

 

معرفی سامسونگ گلکسی نوت 21

 

قیمت و تاریخ معرفی سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ در حال حاضر، ۹۹۹ یورو است. از طرفی نوت ۲۰ اولترا نیز با قیمت ۱۲۹۹ یورو به فروش می رسد. برای حدس قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ ، به سادگی می توانیم به این قیمت ها نگاه کنیم اما این شاید بهترین روش حدس قیمت این کهکشانی نباشد. چیزی که سامسونگ در عرضه سامسونگ گلکسی اس ۲۱ به آن واقف بود.

تاریخ معرفی سامسونگ گلکسی نوت 21

 

سامسونگ قیمت های گلکسی اس ۲۱ را ۲۰۰ دلار کاهش داد و در ازای کمی دستکاری ویژگی های مختلف، این گوشی را نیز با قیمت های متفاوتی روانه بازار کرد. ما نیز امیدواریم همین فرمول برای قیمت گذاری سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ نیز صدق کند. با این حساب، قیمتی برابر با ۱۰۰۰ دلار برای این گوشی شاید معقول به نظر برسد.

برای تاریخ عرضه نیز همانند گلکسی نوت ۲۰ ، که در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ معرفی شد، انتظار می رود که در آگوست ۲۰۲۱ نیز شاهد معرفی سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ باشیم. شاید پس از این که آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر همان سال معرفی شد.

 

طراحی سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

سامسونگ همیشه بین طراحی سری اس و نوت خود تفاوت قائل بوده است. این تفاوت در سامسونگ گلکسی اس ۲۱ به واسطه طراحی جدید و گردتر این گوشی کاملا مشهود است.

حالا این قالب می تواند برای سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ نیز ادامه پیدا کند و همان طراحی و همان دوربین های بسیار بزرگ و برجسته پشت گوشی نیز کماکان برای سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ در نظر گرفته شود.

برای متریال استفاده شده در ساخت بدنه نیز، سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ از پنل پشت پلاستیکی و سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا از شیشه برای پشت گوشی استفاده کرده بود.

عادتی که سامسونگ همیشه برای گوشی های پرچم دار خود داشته است که در نسخه های عادی این گوشی ها از متریال پلاستیکی و در نسخه های اولترا و غیره از متریال های باکیفیت تر مثل شیشه استفاده کند.

سامسونگ گلکسی نوت 21 در قیمت

 

به نظر می رسد که سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ نیز از این قائده مستثنی نیست. اما یکی از بهترین شایعات در این مورد خبر از کارکرد سامسونگ روی دوربین های سلفی زیر صفحه نمایشگر می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، به طور قطع این گوشی یکی از نوآور ترین گوشی های سال خواهد بود.

 

لازم به ذکر است که تحلیل گران کماکان بر خمیده بودن صحفه نمایش سامسونگ گلکسی نوت ۲۱، اصرار می ورزند. چرا که این قابلیت همیشه مانند امضای سری های نوت بوده است.

 

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

بزرگترین تغییر برای صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ را می توان همان دوربین های زیر صفحه نمایش عنوان کرد که سامسونگ در نمایشگاه CES ، نشان داد که در حال تحقیق و توسعه چنان دوربین هایی است.

اما اگر خبری از دوربین زیر صفحه نمایش در سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ نشد، باید همان ناچ حفره ای که در نسل قبل این گوشی یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ دیدیم، روی این گوشی نیز ببینیم. با این که این ناچ حفره ای مانند دوربین زیر صفحه نمایش چنان تاثیر گذار نیست اما تعادل خوبی بین صفحه نمایش و بدنه این گوشی برقرار می کند.

برای اندازه صفحه نمایش نیز، مانند صفحه نمایش گوشی های سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و نسخه اولترا آن که ۶.۷ و ۶.۹ اینچ بوده اند، صحفه نمایش های سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ نیز در دو مدل باید در همین قد و قواره ها، ظاهر شوند.

اما انتظار می رود کمی از اندازه صفحه نمایش در حالت کلی نیز کم شود . مثل کاری که سامسونگ در سری اس ۲۱ خود انجام داده است. پس انجام اینکار برای گلکسی نوت ۲۱ نیز چندان دور از ذهن نیست.

سامسونگ گلکسی نوت 21 و نوت 21

 

در مورد نرخ تازه سازی صفحه نیز به نظر می رسد سامسونگ از همان نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی که در تمامی پرچم دار های خود استفاده می کند، استفاده کند. اما سوال اینجاست که چقد این نرخ تازه سازی صفحه پویا خواهد بود، مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۱ که اگر تصاویر متحرک زیادی در حال پخش نباشد این نرخ به ۴۸ هرتز نیز کاهش می یابد.

 

در آخر، چیزی که باید اشاره کنیم رزولوشنی است که سامسونگ ممکن است برای این گوشی در نظر بگیرد.

بسته به سیاست قیمت گذاری سامسونگ، این مقدار می تواند از بین FHD تا QHD، تغییر کند. چرا که نوت ۲۰ اولترا از پنل QHD و نوت ۲۰ از پنل FHD بهره می گیرند. در مورد سامسونگ گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ اولترا نیز همین موضوع صادق است.

 

دوربین های سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

در مورد دوربین نیز حرفی برای گفتن نمی ماند، چرا که بسیار احتمال آن زیاد است که به مثابه سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا، سامسونگ از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی غول پیکر برای سنسور اصلی استفاده کند و دو سنسور تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی که یکی از زوم ۱۰ برابری و یکی از زوم ۳ برابری پشتیبانی می کند و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، بهترین ست آپ دوربینی می تواند باشد که سامسونگ می تواند برای سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ در نظربگیرد.

سامسونگ گلکسی نوت 21 در دوربین

 

دوربین سلفی نیز مقدار قابل توجهی نخواهد داشت و ۱۰ مگاپیکسل نهایت توان آن خواهد بود اما نامزد قرارگیری در این جایگاه نیز، هنوز یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود. اما باید در نظر داشت که تمامی این ست آپ، مطمئن با سنسور های عجیب و غریبی که عکس برداری را آسان تر خواهد کرد، همراه خواهد بود.

مثال بارز آن نیز مطمئنا، سنسور فوکوس لیزری خواهد بود.

 

عملکرد داخلی سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

سامسونگ همیشه از آخرین چیپ ست های شرکت کوالکام در گوشی های هوشمند خود استفاده کرده است . برای گلکسی نوت ۲۰ ، این به معنای جایگذاری چیپ Snapdragon 865 بود اما برای سامسونگ نوت ۲۱ ، باید منتظر چیپ ست Snapdragon 888 این شرکت باشیم. مگر این که شرکت کوالکام تا موقع معرفی یا قبل از آن مدل جدیدتری از این چیپ ست را عرضه کرده باشد.

با این که چیپ ست Snapdragon 865 موجود در نوت ۲۰ اولترا و سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا، بهترین عملکرد خود را نشان داده است اما کماکان به پای آخرین چیپ ست های ساخته شده توسط اپل نمی رسد. اپل A14-Bionic در صدر جدول بهترین عملکرد گوشی های هوشمند قرار دارد.

یک مورد دیگر نیز که باید در نظر داشت این است که سامسونگ در عرضه گوشی های پرچم دار خود به دلیل قراردادی که با شرکت کوالکام دارد، از چیپ ست های اگزینوس در نسخه های خارج آمریکا استفاده می کند که عملکردی به مراتب پایین تر از چیپ ست های ساخت این شرکت آمریکایی دارند. ما به طور قطع آرزومندیم که سامسونگ به طور کل فقط از چیپ ست های کوالکام استفاده کند.

پردازنده های داخلی سامسونگ گلکسی نوت 21

برای رم این دستگاه نیز در حالت پایه، انتظار مقدار ۱۲ گیگ رم را مانند نسل قبل این گوشی، یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ داریم. اما سامسونگ ممکن است برای تعدیل قیمت در نسخه های معمولی این گوشی و نه نسخه اولترا آن ، از رم ۸ نیز استفاده کند. باید فقط منتظر ماند و دید.

در مورد حافظه داخلی نیز حرف زیادی نمی ماند. این گوشی به احتمال بسیارزیاد دو مقدار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت را خواهد داشت فقط باید دید آیا درگاه حافظه جانبی در این گوشی نیز به مانند گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و یکی از سه مدل سامسونگ گلکسی اس ۲۱ حذف شده است یا خیر.

 

قلم S pen سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

با این که حالا قلم S pen  در سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا استفاده می شود و همچنین قرار است در سامسونگ گلکسی Foldable 3 نیز استفاده شود، اما انتظار می رود که

به قابلیت های این نوآوری سامسونگ اضافه شود. قابلیت های قبلی آن مانند کنترل از راه دور برای اسلاید شو ها و تصویر برداری بسیار خارق العاده بوده اند اما حالا انتظار می رود که این قلم از Air gesture  نیز پشتیبانی کند.

 

باتری و شارژر سامسونگ گلکسی نوت ۲۱

یک خبر بد از همین الان بدانید. آن هم این است که این سری در روی جعبه های خود شارژر ندارند. اما خبر خوش اینجا است که از شارژرهای ۴۵ واتی فست شارژ پشتیبانی خواهند کرد. شارژر وایرلس ۱۰ وات نیز همین طور پشتیبانی خواهد شد و قابلیت استفاده از این گوشی به مانند پاوربانک نیز آماده است و پیش بینی می شود که با توان ۴.۵ وات شما بتوانید از این گوشی هوشمند شارژ دریافت کنید. درباره میزان آمپراژ باتری نیز هنوز کسی حدس و گمانی نزده است اما به مثابه دیگر پرچم داران، به نظر می رسد ۶۰۰۰ میلی آمپراژ برای این گوشی عظیم، کفایت کننده باشد.

سامسونگ گلکسی نوت 21 در زمینه باتری و شارژر

انتظارات ما از سامسونگ گکلسی نوت ۲۱

اما همه این ها حدس و گمان و شایعاتی بود که پیرامون این گوشی هوشمند و محبوب می توانستیم برای شما بیان کنیم. اما ما در رُهام تل، انتظاراتی نیز از این گوشی محبوب داریم که سه تا از عمده ترین های آن ها عبارتند از:

۱) ویژگی های خاص تر قلم S pen : سال های سال است که این قلم ویژه این سری از گوشی های سامسونگ بوده اما حالا که سامسونگ قصد استفاده گسترده از این قلم در دیگر گوشی های خود را نیز دارد، بهتر است که نوآوری های بهتری را نیز در آن بگنجاند.

 

۲)عدم خساست سامسونگ : ما انتظار داریم که سامسونگ با این سری از گوشی های خود به مانند یک پرچم دار برخورد کند و بهترین های خود را در آن بگنجاند.

۳)دوربین سلفی زیر صفحه نمایش: به نظر ما اگر سامسونگ بخواهد که نشان دهد که هنوز بازی تولید گوشی های هوشمند تحت تسلط خودش است باید بتواند این دوربین سلفی را نیز در زیر صفحه نمایش گوشی خود بگنجاند.

 

 

این بود تمامی مشخصات و جنبه هایی که انتظار می رود سامسونگ گلکسی نوت ۲۱ داشته باشد.

از این که تا این جای متن با ما همراه بودید، از شما کمال تشکر را داریم. درپناه حق، تیم تولید محتوای رُهام تل.

منبع :

tomsguide.com

 

3 دیدگاه در “سامسونگ گلکسی نوت ۲۱؛ ویژگی ها، مشخصات، شایعات

  1. محمد حسین ابراهیمی گفت:

    حیلی کامل و جامع بود دوست داشتم

    1. رُهام تل گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون 🙏

  2. یوسف باقری گفت:

    ممنون. خیلی خوب و عالی پیش بینی کردید. ولی به نظر من دیگه تولید نمیکنه ولی به قول شما باید منتظر ماند و دید…😁

دیدگاهتان را بنویسید