تکنولوژی

نوکیا ۸۰۰ تانک جیبی !

بررسی گوشی نوکیا ۸۰۰ tough :

گوشی نوکیا ۸۰۰ tough را در یک جمله اگر بخواهیم توصیف کنیم ،سخت جان ، کارآمد ، باکیفیت و شیک بهترین تعریف برای این گوشی زیبا و در عین حال کاربردی از برند نوکیا میباشد .

طراحی گوشی نوکیا ۸۰۰ tough :

طراحی گوشی نوکیا touth 800 برگرفته از طراحی قدیمی ولی با تغییراتی مهم و مدرن بوده و نظر کاربران این برند پر سابقه به خود جلب کرده است.

نوکیا برای طراحی طراحی این تانک جیبی سعی کرده است اصالت خود را حفظ کند و این طرح برگرفته از مدل های نوستالژی نوکیا میباشد که تغییراتی مدرن داشته اند .

دکمه ها در این مدل ریز و ظریف ساخته شده اند که به زیبایی این گوشی اضافه میکند . همچنین در قسمت زیر شاهد یک جای بند و آویز هستیم که باعث میشود بتوانید از بند یا کارابین نیز استفاده کنید .

مشخصات گوشی نوکیا ۸۰۰ tough :

صفحه نمایش ۲.۴ اینچی نوع صفحه نمایش : QVGA رزولوشن :۳۲۰×۲۴۰رم : ۵۱۲ مگابایت

دوربین اصلی : ۲ مگاپیکسل

باتری : ۲۱۰۰ میلی آمپر     

بهترین ویژگی nokia 800 tough چیست ؟

بهترین ویژگی این گوشی فوق العاده باتری فوق العاده آن است، که در کنار سرسخت بودن این گوشی آن تبدیل به پرفروش ترین گوشی نوکی در عصر مدرن موبایل کرده است.

یکی از اصلی ترین ویژگی ها عمر باتری این گوشی است . این گوشی قادر است تا ۱۵ روز حالت آماده به کار داشته باشد . این مقدار بسیار زیاد است و کمتر گوشی پیدا میشود که چنین طول عمر باتری داشته باشد .

بهترین نکته‌ در مورد این موبایل چیست؟

اگر بخواهیم خیل کوتاه پاسخ دهیم باید بگوییم عمر باتری و استحکام بدنه. البته طول شارژدهی باتری در یک موبایل ساده ویژگی خارق‌العاده‌ای نیست. چون اکثر این دستگاه‌ها با یک صفحه نمایش کوچک و کم‌مصرف همراه هستند. حال ممکن است بپرسید که شارژدهی این موبایل در حالت استندبای چند ساعت است؟ خب، راستش را بخواهید من هم نمی‌دانم. چون بعد از استفاده‌ی یک و نیم هفته‌ای هنوز به شارژر احتیاج پیدا نکرده‌ام. زمان استندبای اعلام شده برای باتری ۲۱۰۰ mAh از طرف نوکیا هم رقم خیره کننده‌ی یک و نیم ماه است که اکنون و بعد از مدتی استفاده، شکی در صحت آن ندارم.

اما نوکیا پا را از این هم فراتر گذاشته است. آن‌ها یک حالت ذخیره کننده‌ی باتری برای ۸۰۰ Tough طراحی کرده‌اند که زمان شارژدهی را طولانی‌تر هم می‌کند. همچنین زمان مکالمه‌ی GSM این موبایل ۱۲.۵ ساعت و مکالمه‌ی ۴G آن نزدیک ۹.۵ ساعت است. از آنجایی که این روزها کم‌تر پیش می‌آمد تا تماس صوتی برقرار کنم، خیلی نگران خالی شدن باتری از این جهت نبودم.

اما می‌رسیم به دومین مزیت مشهود این دستگاه یعنی دوام بالا. اول از همه باید اشاره کنیم که نوکیا ۸۰۰ Tough با یک نوار لاستیکی محکم احاطه شده که تقریبا شکستن آن را غیر ممکن می‌کند. برای کسب اطمینان بیشتر، چندین بار آن را از پنجره‌ی طبقه‌ی دوم روی سطح بتونی رها کردم و خیلی عجیب نیست که بشنویم هیچ آسیبی به موبایل وارد نشد. حتی خراش‌های سطحی ایجاد شده با چاقو روی نوار محافظ لاستیکی هم بعد از مدتی ناپدید می‌شوند و موبایل‌ مانند روزهای اولش به نظر می‌رسد. اگر شما یک فرد به‌شدت حواس پرت و بی‌احتیاط هستید، شاید لازم باشد یک محافظ صفحه برای این موبایل تهیه کنید. اما به نظر من واقعاً نیاز به این کار نیست.

اما دوام و استحکام مثال زدنی این موبایل تنها محدود به نوار لاستیکی محافظ نیست. محفظه‌ی پورت‌های micro USB و جک هدفون ۳.۵mm هم با درپوش‌های ضد آب پوشیده شده‌اند. البته این پورت‌ها در قسمت بالایی دستگاه و دقیقاً در کنار فلش LED قرار گرفته‌اند. نکته‌ی جالب در مورد این فلش ۱۹۸ لومنی اینکه اگرچه فعال کردن آن مانند بسیاری از موبایل‌های قبلی نوکیا با فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌ی بالا از دکمه‌های ناوبری اصلی صورت می‌گیرد، اما یک تفاوت کاربردی وجود دارد و آن‌ هم ضرورت روشن بودن صفحه‌ی نمایش هنگام فعال بودن فلش است. بنابراین تعداد دفعاتی که فلش LED موبایل شما به صورت تصادفی در جیبتان روشن شده و از آن بی‌اطلاع هستید، به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید