تکنولوژی

مشخصات Galaxy S21 افشا شد!

مشخصات گلکسی اس ۲۱ افشا شد!

گلکسی s21 نام پرچمدار جدید سامسونگ است که این روس یز های توجه زیادی را به خود جلب کرده است. براساسا گزارش‌های جدید، سامسونگ قصد دارد ژانویه‌ی ۲۰۲۱ و به تاریخ ایران  در دی و بهمن ۱۳۹۹ جدیدترین نسل گوشی‌های سری گلکسی اس را با نام  (Samsung Galaxy S21) یا شاید گلکسی اس ۳۰ (Galaxy S30) رونمایی کند. درحالی‌که هنوز چند ماه تا زمان برگزاری مراسم سامسونگ برای رونمایی سری گلکسی اس ۲۱ فاصله داریم، مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی‌های این خانواده فاش شده است. برای ادامه این مطلب با رُهام تل همراه باشید.

 

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱

 

براساس اعلام واین‌بک، دو گوشی گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس نمایشگر ۶/۲ و ۶/۷ اینچی ۱۲۰ هرتز با وضوح فول HD پلاس از نوع LTPS (پلی‌سیلیکون با دمای پایین) خواهند داشت. گلکسی s21 اولترا نیز از نمایشگری ۶٫۸ اینچ با نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز و وضوح WQHD پلاس از نوع LTPO (پلی‌کریستالین با دمای پایین) بهره‌مند خواهد بود و از قلم لمسی اس پن (S Pen) نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ اما این قلم به‌همراه گوشی عرضه نمی‌شود. به‌گفته‌ی واین‌بک، سامسونگ قصد دارد قاب‌های ویژه‌ای که شامل قلم اس پن هستند، برای گلکسی اس ۲۱ اولترا عرضه کند. این قاب‌ها قلم لمسی را در خارج از بدنه‌ی گوشی نگه می‌دارند. همه ی این مشخصات فوق العاده در زیر پوست یک پرچمدار واقعی یعنی گلکسی S21 خوهد بود. 

 

گلکسی اس ۲۱

نرم‌افزار گلکسی اس ۲۱ 

 

طبق اعلام یک منبع موثق‌، تمامی گوشی‌های سری گلکسی s21 قرار است با رابط کاربری One UI 3.1 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۱ روانه‌ی بازار شوند. که با توجه به خلاقیت کره ای ها برای سامسونگ باید منتظر یک رابط کاربری بسیار خوب و دوست داشتنی بود. به زودی مطلاب جدیدی در این رابطه در سایت رُهام تل منتشر خواهد شد.

گلکسی اس ۲۱

تراشه‌ی گلکسی اس ۲۱

 گلکسی اس ۲۱، بسته ‌به منطقه‌ی عرضه از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام یا اکسینوس ۲۱۰۰ برخوردار خواهند بود. اسنپدراگون ۸۷۵ هنوز رسما معرفی نشده و قرار است مدل جدید اسنپدراگون ۸۶۵ باشد؛ اما بنچمارک‌ها می‌گویند با تراشه‌ای بسیار قوی طرف هستیم. واین‌بک می‌گوید مصرف انرژی تراشه‌ی جدید سری اکسینوس کمتر از نسل فعلی خواهد بود تا گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ عمر باتری مناسب ارائه دهند. که تاریخ ثابت کرده که سامسونگ چیپست اکسینوس ۲۱۰۰ را برای نسخه جهانی انتخاب خواهد کرد. اما سوال اینجاست که آیا باید منتظر یک سوپرایز از طرف سامسونگ بود یا همانند قبل طبق قانون خود عمل خواهد کرد.

گلکسی اس ۲۱

باتری گلکسی اس ۲۱ 

 

 ظرفیت باتری مدل معمولی یعنی گلکسی اس ۲۱ و گلکسی s21 پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا را به‌ترتیب ۴،۰۰۰ و ۴،۸۰۰ و ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت اعلام می‌کند و تمامی گوشی‌ها در ناامید کننده ترین حالت ممکن از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند. اما گمان میرو که با چیپست جدید این کمپانی انتخاب این ظرفیت ها برای باتری کمی بی تجربگی به حساب بیاید. اما آن روی سکه هوشمندی کره ای ها در تکنولوژی سخت افرار کم مصرف می باشد. و باید برای این موضوع تجربه کاربران سند راستی این تکنولوژی خواهد بود.

دوربین ردمی نوت 9 اس

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱

 

گلکسی s21 و گلکسی s21 پلاس قرار است دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی داشته باشند. همچنین، گلکسی اس ۲۱ اولترا دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی از نسل دوم سامسونگ استفاده خواهد کرد. این حسگر مدتی پیش به‌همراه سه حسگر دیگر معرفی شد و Samsung Isocell HM2 نام دارد و ابعادش به ۱/۱.۵۲ اینچ می‌رسد. این حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱۵ درصد کوچک‌تر از حسگرهای پیشین است و همچنان می‌تواند قابلیت‌های آن‌ها نظیر بزرگ‌نمایی سه‌برابری بدون افت کیفیت و سیستم فوکوس خودکار Super PD را ارائه دهد.
درکنار دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، گلکسی اس ۲۱ اولترا دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی سه برابری اپتیکال و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی دیگری خواهد داشت که برخلاف دوربین تله‌فوتو اول، بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال ارائه می‌دهد. دوربین آخر گلکسی اس ۲۱ اولترا حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض خواهد داشت. و این پایان ماجرا نیست چرا که رقیبان در راه اند رقیبانی همچون هواوی و شیائومی که آماده ربودن گوی رقابت هستند.

باتری و اسپیکر ردمی نوت 9 اس

فناوری‌های ارتباطی گلکسی اس ۲۱

گزارش‌های جدید می‌گویند گوشی‌های گلکسی s21 پلاس سامسونگ از ۵G پشتیبانی می‌کنند و به وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۱ مجهز هستند. تفاوت مدل اولترا بهره‌مندی از فناوری وای‌فای ۶ ای (Wi-Fi 6E) است. واین‌بک می‌گوید سامسونگ اعتقاد دارد وای‌فای ۶E تقریبا دو برابر سریع‌تر از نسخه‌ی استاندارد وای‌فای ۶ است. همsچنین، می‌گوید دقیقا نمی‌داند سامسونگ روی مدل‌هایی با پشتیبانی از LTE سری گلکسی اس ۲۱ هم کار می‌کند یا خیر. در آینده رُهام تل مطالب جامع تری در این رابط ارائه خواهد داد.

سخت افزار گوشی های شیائومی

دیدگاهتان را بنویسید