تکنولوژی

بررسی سامسونگ گلکسی S20 FE: یک پرچمدار ارزان!

فروشگاه اینترنتی رُهام تل از جهات زیر گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE را مورد نقد و بررسی قرار داده است؟

۱.طراحی و کیفیت ساخت
۲.صفحه نمایش
۳.دوربین و عکاسی 
۴.عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
۵.باتری و نسخه فست شارژ

 

طراحی و مواد کیفیت ساخت گلکسی S20 FE

 

منظور پایین آوردن هزینه‌های ساخت، بدنه را از گلستیک و یا همان (پلاستیک-شیشه) ساخته و فقط قسمت جلویی را با گوریلاگلس ۳ پوشانده است، اما در مورد فریم تغییری ایجاد نکرده و گوشی را در قابی از آلومینیوم جای داده است. با این حال گلکسی اس ۲۰ اف ای جلوه لوکس و سامسونگ گونه خود را حفظ کرده و شیک به نظر می‌رسد. فراموش نکنید که استفاده از گلستیک همیشه چیز بدی نیست و به کنترل بهتر دمای گوشی و همین‌طور سبک و خوش دست شدن موبایل کمک زیادی می‌کند.

 

صفحه نمایش گلکسی S20 FE

نمایشگر به کار رفته در این گوشی از نوع OLED بوده که رزولوشن ۱۰۸۰P را به ارمغان می‌آورد. همچنین این نمایشگر از از نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز نیز بهره می‌برد که در رنج قیمتی گوشی فوق‌العاده است. استفاده از نمایشگر ۱۰۸۰P باعث بهبود بسیار بسیار باتری نسبت به برادر‌های بزرگ‌تر سری S20 شده است. که تجربه کاربری این دو موبایل در رُهام تل تست شده است. و طبق نظر سنجی بین این دو گوشی یعنی S20 و نسخه FE آن در پیج اینستاگرام  بیش تر کاربران نسخه FE را برای خرید انتخاب کردند. اما اگر قصد خرید یک پرچمدار واقعی را دارید، قطعا S20 یک نسخه بدون رقیب خواهد بود.

 

حاشیه‌های به کار رفته در اطراف نمایشگر با اینکه نسبت به مدل‌های دیگر سری S20 کلفت‌تر به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با گوشی‌های همرده مانند iPhone 11 چندان توی ذوق نمی‌زند و از طرفی نیز به دلیل استفاده از یک دایره کوچک برای دوربین سلفی، هیچ حاشیه‌ای مزاحم دیدن محتوای روی صفحه نمی‌شود. همچنین صفحه کاملا صاف و تخت نمایشگر باعث می‌شود که نصب گلس و محافظ‌های صفحه به سادگی‌ هرچه تمام‌تر صورت گیرد.

 

دوربین و عکاسی گلکسی S20 FE

سامسونگ S20 FE را به دوربین سه‌گانه شامل لنز‌های واید و الترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری مجهز کرده است. همچنین دوربین جلو نیز از یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی بهره‌ می‌برد.

در مقایسه با دوربین زوم ۶۴ مگاپیکسلی S20 و S20 Plus، شاید دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی FE چندان جذاب جلوه نکند. اما در نظر داشته باشید که سامسونگ در مدل‌های گران‌قیمت‌تر، از رزولوشن بالاتر برای کات زدن تصویر استفاده می‌کند ولی در مدل FE واقعا دوربین روی سوژه زوم می‌کند.

قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین گلکسی اس ۲۰ اف ای زیاد است و از پاناروما، auto-HDR پشتیبانی می‌کند و فیلم‌برداری با کیفیت ۴k را نیز انجام می‌دهد.

فراموش هم نکنید که پشت لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی سامسونگ یک پردازنده‌ی قدرتمند ایستاده که عکس‌ها را با کیفیت پردازش می‌کند و خروجی خیلی خوبی تحویل می‌دهد.

 

عملکرد نرم‌افزار و سخت‌افزاری گلکسی S20 FE

Samsung امسال تمام پرچمداران را با پردازنده‌ی اختصاصی خودش یعنی اگزینوس ۹۹۰ راهی بازارهای جهانی کرد و همان تراشه‌ا‌ی را که برای ساخت سری نوت ۲۰ و اس ۲۰ در نظر گرفته بود، در دل گلکسی S20 FE هم جای داده است.
از نظر حافظه رم دو نسخه‌ی ۶ و ۸ گیگابایتی موجود است و رم ۶ این مدل امتیازی معادل ۵۱۵۰۹۸ از بنچمارک آنتوتو کسب می‌کند، امتیازی که قابل ملاحظه و بالاست و نشان می‌دهد که این گوشی نه تنها در عملکردهای عادی بسیار موفق عمل می‌کند، بلکه در اجرای روان بازی‌های سنگین نیز می‌تواند یک مدل ایده‌ال و مناسب باشد.

از نظر نرم‌افزاری هم بدانید که این مدل با رابط کاربری جذاب One UI 2.5 منطبق بر اندروید ۱۰ اجرا می‌شود و محیط کاربری آسان و سریعی دارد.

Exynos-1

 

باتری و نسخه فست شارژ گلکسی S20 FE

گلکسی S20 FE انرژی خودش را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری تأمین می‌کند و با اینکه از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند، ولی در جعبه گوشی فقط یک شارژر ۱۵ واتی موجود است، پس اگر سرعت شارژ مناسب نبود حتماً یک شارژر ۲۵ واتی بخرید. گفتنیست که این مدل از شارژ معکوس بی‌سیم ۴.۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند که به وسیله آن می‌توانید با کمک پنل پشتی، گجت‌هایی مثل گلکسی واچ خودتان را شارژ کنید.

 

جمع بندی

گلکسی S20 FE با باتری بی‌نظیر، طراحی مدرن، پشتیبانی سه ساله نرم‌افزاری، سخت‌افزار بسیار قدرتمند در حد یک پرچمدار و عملکرد دوربین مناسب در کنار نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خود، یک پرچمدار اقتصادی محسوب می‌شود که دلایل خرید یک پرچمدار بالای ۱۰۰۰ دلاری را با قیمت ۶۹۹ دلاری خود به چالش می‌کشد. تجربه استفاده از این گوشی بسیار لذت‌بخش بود و از ذره ذره پولی که بابت این گوشی داده‌اید، راضی خواهید بود. و رُهام تل سعی دارد در بازار پر تکاپوی موبایل منصفانه ترین قیمت را برای کاربران سایت فراهم کند. 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید