تکنولوژی

سونی اکسپریا پرو باقیمتی عجیب این بار برای حرفه ای ها!

 چرا سونی اکسپریا پرو با تاخیر وارد بازار شد

اگر یکی از طرفداران علاقه مند به کمپانی سونی هستید. باید به خاطر داشته باشید که سونی در حدود یک سال پیش گوشی اکسپریا پرو را در کنار گوشی Xperia 1 II معرفی کرد، اما هیچ‌گاه آن را وارد فروشگاه‌ها نکرد. چند روز پیش نیز خبری از مشاهده‌ی فریم‌ور این گوشی در سرورهای سونی وارد دنیای مجازی شد و امروز بالاخره عرضه‌ی گوشی اکسپریا پرو مجهز به چیپست اسنپ دراگون ۸۶۵ و ۵G آغاز شد، اما برای خرید باید قیمت سرسام‌آور ۲۵۰۰ دلاری آن را بپردازید. اگر به دنبال علت این قیمت بالا هستید با رُهام تل همراه باشید.

سونی امروز از جدیدترین دوربین تمام فریم خود با نام Alpha 1 رونمایی کرد و در کنار آن گوشی اکسپریا پرو را نیز وارد فروشگاه‌های کشور آمریکا کرد. طبق گفته‌های سونی، این گوشی مخصوص تولیدکنندگان محتوا و عکاسان حرفه‌ای عرضه می‌شود و بازار هدف آن این افراد است.

گوشی اکسپریا پرو در اصل یک نسخه‌ی مقاوم‌تر از اسمارت‌فون Xperia 1 II بوده که از ۴ آنتن ۵G (امواج میلی‌متری) و یک پورت micro-HDMI بهره‌مند است. این پورت به کاربر اجازه می‌دهد گوشی را به یکی از دوربین‌های آلفای سونی متصل کند و از اکسپریا پرو به عنوان یک نمایشگر خارجی برای تصویربرداری با دوربین حرفه‌ای خود استفاده کند. پس از تصویربرداری نیز کاربر می‌تواند به یک سرور FTP متصل شود و با بهره‌گیری از سرعت فوق‌العاده‌ی شبکه‌های ۵G، تصاویر و ویدیوهای خود را در آن آپلود کند.

 

اتصال گوشی Xperia Pro به دوربین‌های سونی توسط کابل micro-HDMI، این گوشی مانند یک آینه عمل می‌کند و با توجه به اینکه نمایشگر آن بسیار بهتر از صفحه نمایش موجود در دوربین‌ها است، کاربر می‌تواند عملکرد دوربین خود را در نمایشگری پیشرفته‌تر مشاهده کند.

در ویدیوی منتشر شده توسط کانال یوتیوب Sony Xperia، یک عکاس حرفه‌ای نشان می‌دهد چگونه تصاویر گرفته شده توسط دوربین را می‌توان با گوشی اکسپریا پرو به صورت آنی مشاهده و بررسی کرد.

 

اگر از این دو ویژگی جذاب بگذریم، می‌توان گفت گوشی اکسپریا پرو در اصل یک نسخه‌ی جان‌سخت‌تر و مقاوم‌تر از گوشی Xperia 1 II است. اکسپریا پرو دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد (OLED) با رزولوشن ۴K است که از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند

قلب تپنده‌ی این گوشی نیز چیپست اسنپ دراگون ۸۶۵ است که هرچند با استانداردهای فعلی و معرفی چیپست‌های اسنپ دراگون ۸۸۸ و Snapdragon 870 کمی ضعیف به نظر می‌رسد، اما هنوز هم تراشه‌ی قدرتمندی است و از پس اکثر نیازهای کاربران بر می‌آید.

وبایل اکسپریا پرو Sony دارای یک ترکیب دوربین سه‌گانه است که هر سه آن‌ها ۱۲ مگاپیکسلی بوده و از اتوفوکوس شناسایی فاز (Phase Detect) نیز بهره‌مند هستند. در حال حاضر گوشی اکسپریا مخصوص بازار آمریکا است و با کریر ورایزون (Verizon) و قیمت ۲۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است یک نسخه‌ی ۴G از این اسمارت‌فون نیز با قیمتی نامشخص وارد بازارها خواهد شد، اما هنوز خبری از این نسخه در دسترس نیست.

نظر شما در مورد گوشی اکسپریا پرو سونی چیست، آیا قیمت ۲۵۰۰ دلاری را برای آن موجه می‌دانید یا از گوشی با این قیمت بیش از یک درگاه micro-HDMI و فناوری ۵G انتظار داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید