تکنولوژی

اسمارت واچ فیس بوک؛ تلاشی برای ورود به دنیای تکنولوژی های پوشیدنی توسط فیس بوک

تصویر شاخص اسمارت واچ فیسبوک

کمپانی فیس بوک در حال ورود به دنیای تکنولوژی های پوشیدنی

 

سلام خدمت شما دوستان عزیز رُهام تلی؛ با یکی دیگر از خبرهای جذاب دنیای تکنولوژی در خدمت شما هستیم. خبر رسیده که فیسبوک در حال توسعه یک اسمارت واچ یا همان ساعت هوشمند به نام خود است که تا سال آینده میلادی یعنی سال ۲۰۲۲ آماده شده و به بازار عرضه خواهد شد.

طبق خبرها ، اسمارت واچ فیسبوک (حداقل تا این جا ما این نام را برای آن انتخاب کرده ایم) از سیستم عامل توسعه داده شده توسط گوگل برای اسمارت واچ ها استفاده می کند اما دوستان فیسبوکی در حال تلاش برای توسعه سیستم عامل انحصاری فیسبوک برای این دسته از گجت ها هستند تا در آینده نیز از آن ها برای هماهنگی بیشتر با سخت افزار تولید شده توسط فیس بوک ، استفاده کنند. پس با این حساب ، باید منتظر نسل بعدی اسمارت واچ های فیس بوک در سال ۲۰۲۳ باشیم.

مشخصات اسمارت واچ فیسبوک

 

خوره های تکنولوژی پیش بینی می کنند که اسمارت واچ فیس بوک ، به خوبی با شبکه های اجتماعی تحت مالکیت فیس بوک مانند واتساپ ، فیس بوک مسنجر و اینستاگرام هماهنگ باشد و همچنین از سیم کارت و ارتباطات بی سیم نیز پشتیبانی کند. تا کاربر به راحتی بتواند به هر گونه پیام مربوط به گوشی هوشمند خود به راحتی روی اسمارت واچ فیسبوک پاسخ بدهد.

خبر ها حاکی از این است که اسمارت واچ فیس بوک ، با تمرکز بر اپلیکیشن های حوزه سلامت و تندرستی و ورزش عرضه خواهد شد و با دیگر گجت های پوشیدنی مربوط به حوزه سلامت و ورزش و تندرستی ، مانند گجت های شرکت Peloton کاملا هماهنگ است و به راحتی می تواند ارتباط برقرار کند.

اما از طرفی دیگر ، طرفداران حوزه حفاظت از حریم شخصی، با این اقدام فیسبوک مخالف خواهند بود، چرا که فیس بوک قبلا نیز نشان داده است که در زمینه حفاظت از اطلاعات شخصی چندان آوازه خوبی ندارد. برای همین متخصصان حوزه حفاظت از حریم شخصی پیش بینی می کنند که فیس بوک اطلاعات مربوط به سلامت و تندزستی را نیز به راحتی به مشتریان این اطلاعات به قیمتی گزاف برای هدف گذاری تبلیغاتی آن ها خواهد فروخت.در کل اما تا زمان عرضه اسمارت واچ فیس بوک نمی توان نظر قطعی در این زمینه داد.

 

قیمت اسمارت واچ فیسبوک

پیش بینی شده است که اسمارت واچ فیس بوک تا سال ۲۰۲۲ عرضه نشود و قیمت آن انتظار می رود که “نزدیک به هزینه تولید ” آن طبق گفته متخصصان باشد. اما مقدار دقیقی برای قیمت اسمارت واج فیسبوک پیش بینی نشده است. فیسبوک حداقل برای رقابت با رقیب دیرینه خود ، اپل، هم که شده باید قیمت آن را از اپل واچ سری ۶ کمتر در نظر بگیرد.

 

امیدوارم از این متن لذت برده باشید. تیم تولید محتوای رُهام تل.

 

منابع:

GsmArena

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید